Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Jackpirate
Forum-lid

Jackpirate 07 mei 2013 18:07

Ik wil de volgende crankset uit China bestellen maar past dit op een bb30 frame? Of kan ik dan beter een English bb frame kopen?

http://www.shop-yishunbike.com/componen ... -crank-set" onclick="window.open(this.href);return false;

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 07 mei 2013 18:23

Jackpirate schreef:Ik wil de volgende crankset uit China bestellen maar past dit op een bb30 frame? Of kan ik dan beter een English bb frame kopen?

http://www.shop-yishunbike.com/componen ... -crank-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag ik vragen waarom je dit aan deze prijs uit China zou willen laten komen?

Met de mogelijke invoer- en dumpingstaksen en BTW is dat toch niet echt een goede koop meer.
Of zie ik iets over het hoofd?
I know myself like no one else
Nothing to defend

SupaX
Forum-lid

SupaX 07 mei 2013 20:37

Hallo,

Ik vind het leuk om zelf dingen te maken en daarnaast is fietsen een hobby van mij. Daarom leek het mij een mooi project om zelf een fiets in elkaar te gaan zetten.
Ik vroeg mij daarom af of jullie ervaring hebben met de IP-008 Road frame op velobuild?(http://velobuild.com/velobuild-shopping ... og/show/95#" onclick="window.open(this.href);return false;).

De geometrie van het frame sprak mij erg aan omdat ik vrij lange benen heb ten opzichte van mijn bovenlijf. Ik ben alleen een beetje bang, omdat het een heel lichtgewicht frame is, dat het frame niet zo robuust/stijf/sterk is.

Tot slot, klopt het als ik via velobuild een frame koop dat ik ook nog hoge douane kosten kan verwachten?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 07 mei 2013 22:38

Op dat laatste is al veel geschreven, reken op 5% invoerrechten (fiets EN verzendkosten)en over dat totaal bedrag 21% BTW, dus ongeveer de dollarprijs in euro's. Ook kunnen er nog wat administratie kosten bij komen.

In NL heb ik nog nooit iemand over dumptax gehoord.

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 08 mei 2013 08:48

kiekeboeboe schreef:Ik heb een mail gestuurd via de site van Velobuild, hoe het zat met verzending van wielen naar België, of dit ook via UK ging, en hoe het dan zat met eventuele douanekosten, dit was het antwoord:

...Nice to hear from you.
We do ship many wheels to belgium already. We make low value US$50 for shipping to avoid heavy duties. and it will pass by UK.
Until now, no customer have paid heavy duties.
But we do not promise you it won't happen. Sometimes the customs will check. Who knows.

Any another questions, just feel free to let me know.
Mae/Farsports
...

we do not promise you, het zal je maar overkomen, dat je 300€ douanekosten moet betalen, lol
Let er wel op dat wanneer het pakket zoek raakt dat je dan niet kan claimen dat er 2 wielen in zitten ter waarde van $500 aangezien er maar $50 op de doos staat.

rinke
Forum-lid

rinke 08 mei 2013 08:57

Maar als het pakket weg is weet niemand toch dat er $50 op de doos stond??? Of zie ik dit verkeerd? Dan is het toch enkel wat je hebt betaald via paypall / creditcard...

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 mei 2013 10:12

Ze houden meer bij dan je denkt. En de douane is niet gek, die vragen jou gewoon de waarde op te geven als ze denken dat er een te laag bedrag op staat. Alleen het verzenden van zo een doos kost al meer dan 50 dollars, dus het is gewoon onmogelijk.

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 08 mei 2013 10:17

ik ben op zoek naar het volgende frame weet iemand waar deze te verkrijgen is? ik weet dat zij deze ook zelf importeren alleen niet van welke chinese fabriek hij af komt

Afbeelding

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 mei 2013 10:26

japiecarbon schreef:Als het via de uk komt dan betaal je daar belasting, en niet in BE.
Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Moet je dat dan ook betalen aan de Belgische postbode?

:?: Zijn er hier eigenlijk Belgen op dit forum, die reeds dingen via "Velobuild" hebben besteld?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 08 mei 2013 10:51

Nee, dat beaal je aan het Engelse importeer bedrijf. Dan word het met een andere bezorgdienst gebracht

niels1979
Forum-lid

niels1979 08 mei 2013 12:19

Vorige week kreeg ik een wielset via de DPD van Velobuild

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 08 mei 2013 12:26

rinke schreef:Maar als het pakket weg is weet niemand toch dat er $50 op de doos stond??? Of zie ik dit verkeerd? Dan is het toch enkel wat je hebt betaald via paypall / creditcard...
Als je een pakket naar het buitenland verzend moet je allerlei papieren invullen. Daarop moet je aangeven wat voor producten er in de doos zit en de waarde daarvan.

Plaats reactie