Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 14 sep 2010 01:39

heavyduty schreef:Nu we hier toch met een hoop Canyon 'lovers' zitten... Zijn er ervaringen van zwaardere rijders met frames van de Carbon modellen (Bijv. Ultimate CF 8 of 9 of de SLX 9) uit de reeks? Hoe zit het met de wielen die er in zitten (Mavic Ksyrium SL op de CF of Citec 3000 Aero op de SLX)?

Zelf ben ik 1.91 mtr en weeg 91 kg


Hoi,
Ik schreef wat voor je in je topic

Carbon voor zwaardere rijders
Afbeelding

kalkaanslag
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15

kalkaanslag 18 sep 2010 11:54

heavyduty schreef:Nu we hier toch met een hoop Canyon 'lovers' zitten... Zijn er ervaringen van zwaardere rijders met frames van de Carbon modellen (Bijv. Ultimate CF 8 of 9 of de SLX 9) uit de reeks? Hoe zit het met de wielen die er in zitten (Mavic Ksyrium SL op de CF of Citec 3000 Aero op de SLX)?

Zelf ben ik 1.91 mtr en weeg 91 kg


De Canyon CF is carbon wat uitermate geschikt is voor de zwaardere rijder. Superstijf, geeft geen krimp. Ook niet als ik begin te stampen met mn 190mm cranks! De Canyon AL is de meester wat betreft stijfheid, maar comfort wordt wel een stuk minder.
Wielen zie ik als een apart hoofdstuk. Mavic Ksyrium, en Mavic in het algemeen is gewoon bagger voor de zwaardere rijder. Verdere nuance laat ik buiten beschouwing.

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 19 sep 2010 13:30

Voor wat bgetreft de wielen: citec is niet echt bekend, maar ik gebruik ze al een paar jaar naar volle tevredenheid. Zijn erg stijve wielen en daarbij nog redelijk aero en in ieder geval stijver en aerodynamischer dan die ksyriums. Ze zijn wellicht iets zwaarder, maar dat is volgens mij te verwaarlozen. En dan misschien nog het belangrijkst: ik vind ze veel mooier! ;-)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 sep 2010 14:03

joren schreef:
Amclassic-fan schreef:Dat is gewoon een paintcrack, daar scheurt een buis echt niet.


juist .

Bij mijn pinarello was dit gewoon een nieuw frame hoor .


Ik heb in mijn Pina ook zo'n crack zitten, wel kleiner, maar toch. Heb jij hier echt een nieuw frame voor gekregen??? Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo'n probleem van gemaakt, maar dan ga ik volgende week toch effe naar m'n dealer.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 23 sep 2010 22:27

Iemand een idee wat de prijs van het nieuwe frame canyon aeroroad cf gaat zijn?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 sep 2010 23:23

Canyon81 schreef:Gisteren tweeënhalf uur in de file gestaan rond Utrecht om een pakketje uit Singapore op te halen: m'n nieuwe wielset. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een setje hoge velgen, betaalbaar, die niet iedereen heeft. Ik ben bij Soul uitgekomen. Na zes weken wachten hieronder het resultaat:

[img=http://img62.imageshack.us/img62/8518/p9112766.jpg]

Naar mijn mening passen de wielen er prima bij, ik ben dik tevreden! In januari ook nog de Rotor-kettingbladen geplaatst, ben ik ook erg enthousiast over.
Naar mijn mening is de fiets nu echt af, let even niet op de pedalen, deze zijn van m'n mtb, nieuwe spd-sl pedalen zijn besteld.
Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, met name van de wielset.



Mooie wielen!!
Wat voor zadelpen heb jij er op zitten, niet de originele van Canyon?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 23 sep 2010 23:50

Furk schreef:...citec is niet echt bekend........


Wellicht niet bij "fiets" lezers. wel bij de TOUR lezers. Citec komt daar al jaren goed uit allerlei tests (muv de carbon wielen met gelijmde alu strips. bij hard remmen stroopte deze op. tegenwoordig worden ze ook nog geniet)

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 23 sep 2010 23:52

Canyon81 schreef:....Gisteren tweeënhalf uur in de file gestaan rond Utrecht om een pakketje uit Singapore op te halen: m'n nieuwe wielset. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een setje hoge velgen, betaalbaar, die niet iedereen heeft. Ik ben bij Soul uitgekomen.............


Ik meen dat Soul ook de velgen levert aan merken als Edco (ik zal zo een foto plaatsen van mijn cf slx met Edcootjes.) en FFWD.

Mooie fiets en wielen trouwens!

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 23 sep 2010 23:56


Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 24 sep 2010 00:11

Volgens mij heeft Soul deze velghoogte zelf niet in hun collectie, hoe hoog zijn jouw velgen? 60 mm oid? Soul heeft 50 en 85 mm. Ik vind de Edco decals op de velg een beetje druk, trekken teveel de aandacht van je fiets, maar dat is mijn mening :)

@body: 't is toch gewoon de standaard Ritchey-pen die Canyon heeft geleverd. Voor zover ik weet althans. Maar het zou niet het enige zijn dat niet volgens specs is afgeleverd.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 sep 2010 10:09

Canyon81 schreef:Volgens mij heeft Soul deze velghoogte zelf niet in hun collectie, hoe hoog zijn jouw velgen? 60 mm oid? Soul heeft 50 en 85 mm. Ik vind de Edco decals op de velg een beetje druk, trekken teveel de aandacht van je fiets, maar dat is mijn mening :)

@body: 't is toch gewoon de standaard Ritchey-pen die Canyon heeft geleverd. Voor zover ik weet althans. Maar het zou niet het enige zijn dat niet volgens specs is afgeleverd.


Het lijkt of je zadel geen setback heeft, vandaar de vraag.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 24 sep 2010 11:23

Lijkt meer op een FSA zadelpen.

Plaats reactie