Als ik het goed heb kan ik me nog die hele mooie foto's van je Wilier herinneren. Wat was de uiteindelijke reden dat je die weg hebt gedaan?Monza36 schreef:Sinds een week 'overstag' gegaan naar Giant.. via een Wilier Cento1SR naar een CerveloS5 belandt bij een Giant TCR Advanced SL
Giant
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als de paintjob te zien is dit een overgespoten ex teamframe (model 12-14), waarbij de blauwe decalls vervangen zijn door rode.Mooie kleurstelling ,waar heb je het frame vandaan ?
Klopt... is een ex teamfiets.. overgespoten naar de huidige kleurstelling. Ik ben er via via aan gekomen... reserve fiets en nooit gebruikt.. zat een prof crankstel op (54/42) met een prof stage powermeter (blauwe meter). Verder was de uitval pad voor afgevijld.. daarmee was duidelijk dat dit een 2014 model is (vijlen van voor padjes is sinds een jaar verboden).
De Wilier had een erg korte balhoofdbuis en had issues met de decals.. die lieten relatief snel los... 1,5 jaar ruim 16.000km verder kwam ik een S5 tegen... liet ik overspuiten en afmonteren met DA en een rotor powermeter... fietsen ging bijna vanzelf totdat je een 'berg' tegenkwam.. klimmen met een aero fiets is niet zijn favo bezigheid..10.000 km verder liep ik per toeval tegen deze fiets op...
Niet verwacht dat deze zo snel reageert.. erg wendbaar en zeer direct.. zeker met mijn manier van rijden heb ik meer aan een giant dan aan een S5.. (wellicht een rca of r5 was beter geweest)...
maar.. bottom line.. op zich maakt mij het merk niet zoveel uit.. (ligt ook aan de sponsor) wat, voor mij, veel belangrijker is, is de geometrie.. die moet kloppen...
De Wilier had een erg korte balhoofdbuis en had issues met de decals.. die lieten relatief snel los... 1,5 jaar ruim 16.000km verder kwam ik een S5 tegen... liet ik overspuiten en afmonteren met DA en een rotor powermeter... fietsen ging bijna vanzelf totdat je een 'berg' tegenkwam.. klimmen met een aero fiets is niet zijn favo bezigheid..10.000 km verder liep ik per toeval tegen deze fiets op...
Niet verwacht dat deze zo snel reageert.. erg wendbaar en zeer direct.. zeker met mijn manier van rijden heb ik meer aan een giant dan aan een S5.. (wellicht een rca of r5 was beter geweest)...
maar.. bottom line.. op zich maakt mij het merk niet zoveel uit.. (ligt ook aan de sponsor) wat, voor mij, veel belangrijker is, is de geometrie.. die moet kloppen...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45
Mooie fiets hoor, vandaar dat ik het plaatje nog in de quote laat terugkomenMonza36 schreef:Sinds een week 'overstag' gegaan naar Giant.. ...
...
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016
er zat trouwens een 54/42 combi op... eigenlijk nog steeds.. en ga deze nog vervangen voor een 52/36... als er iemand is die interesse heeft in deze zaagbladen... hoor ik het wel.. eerst mr giant forum dan verkoop forum dan mp..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
Model 2016/2017 TCX Advanced Pro 2 XL (Sram Rival 1x11)
11-32 cassette vervangen door 11-25 ivm "Brabantse heuvels" + ketting ingekort*
stuur vervangen door 3T Aeronova, kabels ingekort en door stuur gevoerd**
Oud Flite Ti zadel, Crank bros pedaaltjes + bijna juiste kleur blauw stuurlintje
William
*: afstellen van de Rival 1x11 clutch derailleur voor zo'n kleine cassette is lastig; ik heb de 'B' schroef er compleet uitgedraaid om de derailleur-wieltjes voldoende dicht bij de cassette te laten komen en goed te kunnen schakelen.
**: het was een $%# klus om de achterrem-leiding door 't stuur te krijgen. In tegenstelling tot de voorrem heeft de achterrem een Connectamajig aansluiting. Dat is misschien handig voor de dealer (niet hoeven "bleeden" bij assemblage fiets) maar niet voor de fietser.
De remgreepkant van de leiding eindigt in een 2cm aluminium Connectamajig aansluiting die niet door 't stuur past. Eraf geknipt en de leiding ingekort.
Helaas bevat ee remklauwkant bevat niet alleen een extra Connectamajig connector (die kan er af), maar gebruikt ook een ander type banjo waar je geen leiding op aan kan sluiten. Uiteindelijk opgelost door een "Sram Hydraulische Leiding tbv Schijfrem Flat Mount 2000mm" te bestellen, waar de juiste banjo bij zit.
Kort samengevat: laat je dealer dit oplossen...
11-32 cassette vervangen door 11-25 ivm "Brabantse heuvels" + ketting ingekort*
stuur vervangen door 3T Aeronova, kabels ingekort en door stuur gevoerd**
Oud Flite Ti zadel, Crank bros pedaaltjes + bijna juiste kleur blauw stuurlintje
William
*: afstellen van de Rival 1x11 clutch derailleur voor zo'n kleine cassette is lastig; ik heb de 'B' schroef er compleet uitgedraaid om de derailleur-wieltjes voldoende dicht bij de cassette te laten komen en goed te kunnen schakelen.
**: het was een $%# klus om de achterrem-leiding door 't stuur te krijgen. In tegenstelling tot de voorrem heeft de achterrem een Connectamajig aansluiting. Dat is misschien handig voor de dealer (niet hoeven "bleeden" bij assemblage fiets) maar niet voor de fietser.
De remgreepkant van de leiding eindigt in een 2cm aluminium Connectamajig aansluiting die niet door 't stuur past. Eraf geknipt en de leiding ingekort.
Helaas bevat ee remklauwkant bevat niet alleen een extra Connectamajig connector (die kan er af), maar gebruikt ook een ander type banjo waar je geen leiding op aan kan sluiten. Uiteindelijk opgelost door een "Sram Hydraulische Leiding tbv Schijfrem Flat Mount 2000mm" te bestellen, waar de juiste banjo bij zit.
Kort samengevat: laat je dealer dit oplossen...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
En ik was destijds blijven hangen bij je Cento1Air vs Cento1SR avontuur, als ik het mij goed herinner?Monza36 schreef: De Wilier had een erg korte balhoofdbuis en had issues met de decals.. die lieten relatief snel los... 1,5 jaar ruim 16.000km verder kwam ik een S5 tegen...
lol... ach ja... keuzes keuzes keuzes....Wiliertoerist schreef:En ik was destijds blijven hangen bij je Cento1Air vs Cento1SR avontuur, als ik het mij goed herinner?Monza36 schreef: De Wilier had een erg korte balhoofdbuis en had issues met de decals.. die lieten relatief snel los... 1,5 jaar ruim 16.000km verder kwam ik een S5 tegen...
qua rij gedrag komen de giant en cento1sr vrij dicht bij elkaar... ik kreeg destijds een erg goed bod op de sr en wilde de s5 als winterfiets hebben... zaken zijn toch net iets anders gelopen... wat dat aangaat, komt mijn 'vrouwelijke' eigenschap naar boven... zo veranderlijk als het weer...
het blijft gewoon een erg leuke bezigheid en kan snel enthousiast worden over bijna iedere fiets...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Mooie crosser "w1llm14m"! Zou je eens een goede foto van de zijkant willen posten? Ben voorzichtig in de markt voor een crosser en vind dit wel een bijzonder fraai model..
Weet iemand welke naven Giant gebruikt in hun wielen, specifiek in de TCR Advanced 1 disc:
Ik heb deze namelijk besteld en wil mijn carbon wielen laten herspaken (Shimano naven met QR kan je niet ombouwen naar steekassen )
De FM stelde voor om de Giant naven te bestellen en de wielen hiermee op te bouwen.
Ik heb deze namelijk besteld en wil mijn carbon wielen laten herspaken (Shimano naven met QR kan je niet ombouwen naar steekassen )
De FM stelde voor om de Giant naven te bestellen en de wielen hiermee op te bouwen.