Fietsen 2010
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
colnagofreak schreef:Persoonlijk vind ik deze frame's niet echt vernieuwend en maakt Parlee handig gebruik van de eigen reputatie en exclusiviteit, die ze opgebouwd hebben met de Z1-Z3.
De Z4 en Z5 hebben geen toegevoegde waarde, alleen voor de consument, ze zijn betaalbaar.
+1 kan er niets "bijzonders" uit halen, het zal het idee achter het merk wel zijn....
"Try not. Do or do not......there is no try"
csteenbe schreef:colnagofreak schreef:Kleine voorspelling, als er hier een verdeler in Nederland komt wordt Parlee de nieuwe Cervelo op dit forum.
Denk dat klopt, echter Parlee is zeer behulpzaam met het zoeken na de juiste maat die bij jou past. En van horen zeggen is er een verdeler in nederland alleen dat is niet zo bekend, ben zelf alweer de naam vergeten
Heb hem zelf in london besteld ging perfect, goed contact en levering ging perfect. In het huidige tijdperk van ishops zou het ook geen belemmering moeten zijn om zo iets in het buitenland te bestellen.
Customcycles stond vorig jaar als verdeler van Parlee op Bikemotion.
roger schreef:Zelf ben ik afgehaakt vanwege het aankopen UK had het hier gekund was er een Z1/Z2 gekomen,wie weet misschien in de toekomst zo'n duur frameset koop ik liever van man tot man en service heb ik ook liever in de buurt.
Een SPIN een optie SPIN
Jammer van de nieuwe decals, niet mooi, te veel ´Giant´ als je het mij vraagt
-
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43
My impressions, enjoy: http://www.flickr.com/photos/42142686@N ... 241571432/
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
In mijn ogen de mooiste colnago sinds jaren. Ben dan ook niet echt een fan, maar dit gaat de goede kant op. Al zal de echte colnago freak hem wellicht te saai vinden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42
Ieder zijn persoonlijke smaak natuurlijk...maar gans het aanbod van Parlee kan mij toch niet bekoren...vrij sober en inspiratieloos qua ontwerp en vormgeving.
Mijn Ridey Icarus 2006 ziet er beter uit dan de huidige modellen van Parlee...
In België nog geen enkel fiets opgemerkt van Parlee...
Mijn Ridey Icarus 2006 ziet er beter uit dan de huidige modellen van Parlee...
In België nog geen enkel fiets opgemerkt van Parlee...
andromeda schreef:colnagofreak schreef:Persoonlijk vind ik deze frame's niet echt vernieuwend en maakt Parlee handig gebruik van de eigen reputatie en exclusiviteit, die ze opgebouwd hebben met de Z1-Z3.
De Z4 en Z5 hebben geen toegevoegde waarde, alleen voor de consument, ze zijn betaalbaar.
+1 kan er niets "bijzonders" uit halen, het zal het idee achter het merk wel zijn....
+1 ik word er niet warm of koud van vind het geen aanvulling op de al bestaande fietsen
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Een Parlee koop je vanwege het vakmanschap(handwerk) dat je naar eigen idee,kleur,rijgedrag,geometrie kan laten samenstellen naar jouw behoeften(wensen).
Zo'n fiets moet je als art zien en er lekker elke rit van genieten jarenlang.
Niet iedereen gaat natuurlijk zover in zijn hobby,zou je je er een beetje in verdiepen dan valt een Ridley onder de noemer Halfords,maar dat is mjn mening.
Zo'n fiets moet je als art zien en er lekker elke rit van genieten jarenlang.
Niet iedereen gaat natuurlijk zover in zijn hobby,zou je je er een beetje in verdiepen dan valt een Ridley onder de noemer Halfords,maar dat is mjn mening.
I live to ride,I ride Passoni
-
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42
roger schreef:Een Parlee koop je vanwege het vakmanschap(handwerk) dat je naar eigen idee,kleur,rijgedrag,geometrie kan laten samenstellen naar jouw behoeften(wensen).
Zo'n fiets moet je als art zien en er lekker elke rit van genieten jarenlang.
Niet iedereen gaat natuurlijk zover in zijn hobby,zou je je er een beetje in verdiepen dan valt een Ridley onder de noemer Halfords,maar dat is mjn mening.
De Belgische kunstenaar Wim Delvoye ontwierp een kakmachine....dit noemt men ook art...'t is maar hoe je het bekijkt hé...
-
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43
Swa_Sentneuf schreef: In België nog geen enkel fiets opgemerkt van Parlee...
Vraag C a s r a n dan maar eens om de zijne te gaan bekijken
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
colnagofreak schreef:jsparie schreef:Ben toch bang veel verdelers het niet zien zitten om van enkele handen vol frames per jaar te moeten leven. Want laten we eerlijk zijn, ze zijn heel mooi, maar ook heel duur.
De Z4 en de nieuwe Z5 zijn betaalbare frame's, hoeveel Pina's zoals Prince en in 2010 Dogma's worden er niet verkocht. En dan praat je ook over 4000 euro.
Tsja, betaalbaar is een relatief begrip, maar dat van die pina's is helemaal waar. Al zijn die in mijn ogen wel duidelijk meer onderscheidend in vormgeving en spuitwerk. Is ook niet ieders smaak, maar blijkbaar wel van genoeg mensen om er veel van te verkopen. Ben bang dat Parlee hiervoor niet voldoende onderscheidend is. Niet helemaal vergelijkbaar, maar het werd voor colnago niet voor niets steeds lastiger om C50 's te verkopen voor dezelfde prijs als een Pina Prince. Het frame was gewoon niet onderscheidend genoeg.
Persoonlijk hou zou ik liever een Parlee kiezen als de prijs geen issue was. De "goedkopere" parlees zijn kwalitatief niet beter dan kwalitatief vergelijkbare frames die de helft kosten. Maar ja, dat wordt een beetje het probleem van de meeste merken. Iedere fabrikant kan in 2009 voor een redelijke prijs een kwalitatief hoogwaardig licht en stijf frame (laten) maken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
roger schreef:Een Parlee koop je vanwege het vakmanschap(handwerk) dat je naar eigen idee,kleur,rijgedrag,geometrie kan laten samenstellen naar jouw behoeften(wensen).
.
Dat geldt alleen voor de Z1-Z3, wat ik al eerder gezegd heb de Z4 en de Z5 hebben geen toegevoegde waarde, alleen de prijs voor de consument.
De Z4 en Z5 is natuurlijk ook geen handwerk meer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!