Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
28 mei 2009 18:57
mrcoffee schreef:Je kunt 7 keer achterelkaar de tour mee winnen met die rommel
met de 7800 (die nog gebruikt wordt door o.a. Sastre)! Anderzijds heeft de 7900 zich (bijvoorbeeld en voornamelijk in de persoon van Cavendish) al een waardige topgroep getoond.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
28 mei 2009 19:11
de zwarten schreef:mrcoffee schreef:Je kunt 7 keer achterelkaar de tour mee winnen met die rommel
met de 7800 (die nog gebruikt wordt door o.a. Sastre)! Anderzijds heeft de 7900 zich (bijvoorbeeld en voornamelijk in de persoon van Cavendish) al een waardige topgroep getoond.
En dat voor een Campabinieri! Hulde!
-
dc
- Forum-lid
dc
29 mei 2009 01:19
fiedoo schreef:Wat sommigen hier in Mensjov,( behalve dat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt) aantrekt weet ik niet, de wijze van koersen van die kerel doet mijn hart geen enkel ogenblik sneller slaan.
Geef mij maar types zoals Merckx, Pantani, Chiapucci, Di Luca, desnoods Ludo Diercksens of een Michaël Boogerd, e.d., een nieuwe Joop Zoetemelk hoeft voor mij geen grote ronde te winnen.
Dit soort opmerkingen snap ik dus niet... hij zegt weinig, maar aanvallen doet hij dus juist wel. Als je de laatste jaren wielrennen volgt weet je dat Menchov misschien geen echte knal-klimmer is, maar hij schuwt de aanval zeker niet. Hij haalt het natuurlijk niet altijd, maar hij trekt ten strijde.
Viel Pantani soms aan toen hij voorstond in de TdF. Antwoord: Nee hij kleefde na de etappe dat Jan instorte aan het wiel van Jan. Dat menchov nu wieltjes pikt is logisch, hij kan niet wegrijden, heeft nog een goede marge voor de tijdrit.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
29 mei 2009 01:34
Edwin01 schreef:
En dat voor een Campabinieri! Hulde!
Ik rij tegenwoordig zowaar meer kilometers met Shimano op de trainingsfiets (wat is dat fijn dat de body zo stil loopt!) dan met campa op de knalharde wedstrijdfiets!
Moesten ze mij sponsoren, ik zou er totaal niet mee inzitten om zelfs met die arsis groep te rijden :p
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
29 mei 2009 02:12
DC schreef:
Dit soort opmerkingen snap ik dus niet... hij zegt weinig, maar aanvallen doet hij dus juist wel. Als je de laatste jaren wielrennen volgt weet je dat Menchov misschien geen echte knal-klimmer is, maar hij schuwt de aanval zeker niet. Hij haalt het natuurlijk niet altijd, maar hij trekt ten strijde.
Uh jaw, volgens mij heeft Menchov in deze Giro wel geteld 500 meter aangevallen. Dat was de laatste 500 meter van een etappe... Ik vind het logisch dat hij zo rijdt, hij is niet de beste klimmer, maar wel de beste tijdrijder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
dc
- Forum-lid
dc
29 mei 2009 10:25
Amclassic-fan schreef:DC schreef:
Uh jaw, volgens mij heeft Menchov in deze Giro wel geteld 500 meter aangevallen. Dat was de laatste 500 meter van een etappe... Ik vind het logisch dat hij zo rijdt, hij is niet de beste klimmer, maar wel de beste tijdrijder.
Dat is natuurlijk wel weer waar,
als je alleen naar deze ronde kijkt ^^
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
29 mei 2009 10:40
DC schreef:Dat is natuurlijk wel weer waar, als je alleen naar deze ronde kijkt ^^
Kan me inderdaad niet voorstellen dat Menchov straks opgewassen is tegen Contador.... Dat is toch wel een klasse hoger dan Di Luca, met alle respect.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 mei 2009 10:41
Amclassic-fan schreef:
Ja, ik vind het ook logisch dat hij zo rijdt. En ondanks dat hij niet het type renner is zoals een Di Luca, heeft al toch al 2 ritten op zijn naam staan. Dat kan toch ook niet iedereen zeggen.
Nu hij in het roze rijdt, probeert hij de trui vooral te verdedigen, en niet zozeer te verstevigen. Ik denk dat hij zich op die manier de meeste kansen toedicht om de Giro te winnen.
Toch denk ik dat hij zijn eigen leven makkelijker maakt als hij het aandurft om op de Vesuvius wel een hoog tempo te rijden. Het is al meerdere malen gebleken dat een straf, constant tempo omhoog hem ligt. Als hij goede benen heeft, vermoeit hij Di Luca daarmee.
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
29 mei 2009 10:52
Lekke band, kon niet schakelen... De man was gewoon moe en werd uit het wiel gereden, niets anders. Als hij schakelproblemen had gehad, had hij dat wel gemeld (in het kader van de psychologische oorlogsvoering).
Het is ook hoe Menchov er uit ziet als hij fietst: Je schat hem bijna altijd te hoog in. Hij rijdt alsof hij Lance zelf is in zijn beste jaren, maar zit vaker tegen zijn limiet dan men denkt. Ik begrijp het ook wel als mensen hem een beetje saai vinden rijden. Maar hij heeft nu eenmaal niet heel veel over op de stijle klimmen. En hij heeft veel ervaring met aanvallen en vervolgens inzinken. Het mooie aan Menchov is dat hij er wel altijd staat. Als hij meedoet, rijdt hij voorin mee. Zijn niveau is gewoon heel constant (in tegenstelling tot veel anderen).
Menchov rijdt dus de Tour, met bij goede gezondheid meesterklimknechten Ten Dam, Garate en Gesink om hem bij te staan. Kijk, dat ziet er dan weer iets anders uit.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
29 mei 2009 11:03
Menchov kan best een podiumkandidaat zijn in de Tour, maar winnen geloof ik niet.
Less is bore
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 mei 2009 11:21
Daniel1975 schreef:Menchov kan best een podiumkandidaat zijn in de Tour, maar winnen geloof ik niet.
Toch ging Sastre met het geel naar huis. Gemiddeld genomen schat ik hen toch gelijkwaardig in. Ben wel met je eens dat hij niet bovenaan mijn lijstje van voorspellingen staat.
En ik blijf er bij dat het veld dit jaar sterk is in de Giro, dus de overwinning erg mooi en knap.
-
klimmer77
- Forum-lid
klimmer77
29 mei 2009 12:38
mrcoffee schreef:DC schreef:Dat is natuurlijk wel weer waar, als je alleen naar deze ronde kijkt ^^
Kan me inderdaad niet voorstellen dat Menchov straks opgewassen is tegen Contador.... Dat is toch wel een klasse hoger dan Di Luca, met alle respect.
Hoe zo een klasse hoger? Dat is altijd zo subjectief. Volgens mij deed leipheimer afgelopen vuelta amper onder voor contador. En in die kleine ritten koers in spanje(even de naam kwijt) won leipheimer voor contador. En als ik nu naar de stand kijk zie ik leipheimer niet in de top 3 staan. Iedere koers is weer anders. Contador is niet veel beter dan een menchov,Leipheimer,Evans etc.