Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

ej
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2008 16:20

ej 15 jul 2009 22:06

Bij mij ook snel bobbelvorming in het rijvlak bij de 'R' uitvoering. Recall van Schwalbe leverd wel snel een nieuwe zonder problemen. Http://www.schwalbe.nl

EJ

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 jul 2009 22:12

Hmm, een maand geleden kreeg ik nog 2 nieuwe Ultremo's R, ze hebben er zelf nu zeker ook geen vertrouwen meer in Schwalbe!

Zou eerst alleen om een bepaalde serie gaan, nu lijkt het op een algemeen probleem voor de gehele R serie.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 16 jul 2009 23:58

Ik heb met de voorband nu ca. 2800 km gereden en in die tijd bijna twee achterbanden versleten. De eerste vertoonde vergelijkbare slijtage met de recall, echter toen was er nog geen recall..... De tweede was een duidelijke recall en ook direct een nieuwe gehad. Persoonlijk vind ik het een zeer fijne band maar hij is erg kwetsbaar.

Nu heb ik een tweede set wielen gekocht en hier Michelin ProRace3 op gelegd. De Ultremo's waren uit de handel genomen waardoor ze niet te koop waren. De Michelin is ook een fijne band en eerlijk gezegd denk ik dat ik Michelin blijf rijden aangezien de banden minder snel beschadigen op het loopvlak en voor mij grip minder belangrijk is (voorzichtig, bang om te vallen)
Twitter: @rbruijns

tunnis
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jan 2009 15:44

tunnis 28 jul 2009 17:25

Afgelopen weekend met een vriend wezen fietsen in Zuid-Limburg. Ook hij had een klapband ten gevolge van een verticale scheur van een kleine cm in de flank van zijn voorband. De banden zaten om een nieuwe Cube waar nog geen 500 km mee gefietst was. In al de jaren dat ik al fiets heb ik eerlijk gezegd nog nooit zoiets meegemaakt.

Gelukkig waren we op een vlak gedeelte in Sippenaeken en kon hij zijn fiets nog net in bedwang houden. Gebeurt dit een stukje eerder dan ga je met 65 km/u op je plaat. Waren we van tevoren op de hoogte geweest van dit 'probleem' dan had dit voorkomen kunnen worden.

Naar mijn mening zet Schwalbe hier een ondeugdelijk en levensgevaarlijk product in de markt. Ik zou dan ook een ieder die schade lijdt (lichamelijk en/of materieel) aanraden Schwalbe aansprakelijk te stellen.

dirk999b
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jun 2008 16:43

dirk999b 29 jul 2009 01:09

na een eerste "recall" (heb nog steeds niets ontvangen) heb ik na een gaatje in mijn michelin pro 3 race terug een ultremo R gemonteerd achteraan.
Na 2 dagen waaronder een rit van 190km (veerse meer waaronder 70 km in de regen) vastgesteld dat er vrij veel steentjes in de band zaten( dit heb ik reeds meerdere malen meegemaakt na een forse regenbui met de ultrmo's) echter op het einde van de rit vastgesteld dat er een forse uitstulping in de band zat.
Heb terug een michelin gaan halen en enkele fotootjes getrokken voor de recall actie.
Ben benieuwd of het nu iets gaat opleveren

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 29 jul 2009 10:32

Als Schwalbe een autobandenmerk was geweest, dan hadden ze een grootscheepse terugroepactie in het leven geroepen voor de productieserie van de Ultremo waarin zich fouten kunnen voordoen. Maar een wielrenner die door een klapband valt en (ernstig) letsel oploopt (of verongelukt) is kennelijk niet zo erg. Bovendien zijn er ook uiteenlopende (betrouwbare en minder betrouwbare) handelaars waar Schwalbe hun banden laat verkopen.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 06 aug 2009 14:54

Na Morpheus' bericht heb ik toch nog maar een mailtje naar Schwalbe gestuurd, omdat ik een beschadiging op mijn (al vervangen) voorband ontdekte. Hier is de reactie van Schwalbe:
Schwalbe schreef: Geachte heer (Burd)

U heeft met de ULTREMO R een bijzonder vervelende ervaring opgedaan. Wij hebben begrip voor uw ergernis en bieden u hiervoor onze excuses aan.

Uiteraard vergoeden wij u de beschadigde producten, in de wetenschap dat wij hiermee uw negatieve ervaring niet ongedaan kunnen maken. Wij stellen alles in het werk om er voor te zorgen dat u in de toekomst weer goede ervaringen met onze banden zult hebben.

Binnenkort wordt de ULTREMO R in de vernieuwde versie R.1 uitgebracht. Hij wordt op de Eurobike in Friedrichshafen geïntroduceerd. De uitvoering die u nu gebruikt wordt momenteel niet meer geproduceerd. Wij kunnen u daarom het volgende aanbieden:

- u ontvangt per direkt 2 Durano buitenbanden, zwart, inclusief binnenbanden.
- u ontvangt uiteraard ook 2 ULTREMO R (versie R.1) inclusief binnenbanden, in de ........ versie zodra deze band leverbaar is.

Dat is de vervanging voor de door u gemelde beschadigde banden. Wij vragen u om enig geduld totdat de nieuwe versie van de ULTREMO R.1 beschikbaar is.

- Beide leveringen zijn voor u helemaal kosteloos.

Deze situatie heeft voor u 2 voordelen:

- u kunt zo snel mogelijk weer met nieuwe SCHWALBE banden rijden.
- u ontvangt als eerste de update versie R.1 en u bent daarmee verzekerd van de nieuwste ULTREMO R.1

Als u nog verdere vragen heeft dan kunt u zich tot mij wenden.

Wilt u uw huidige banden ongefrankeerd naar onderstaand adres sturen t.w.

(Adres)

Wilt u dan tevens deze mail toevoegen, zodat we direkt alle informatie tot onze beschikking hebben.

Vertrouwende uw garantie-aanvraag naar volle tevredenheid in behandeling genomen te hebben, verblijven wij,

Met vriendelijke groeten,
(Afzender)
De kogel is door de kerk: de Ultremo R wordt dus helemaal vervangen door de nieuwe R.1. Schwalbe neemt nu alle Ultremo R's terug, zelfs de banden die ze zelf als vervanging hebben gestuurd.
Wel krijg je er twee banden voor terug: Durano's nu, en nieuwe Ultremo's in september. Overigens heb ik op andere fora vergelijkbare berichten uit andere landen gezien.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 06 aug 2009 15:05

Dus iedereen die nu Ultremo R's bezit kan deze opsturen naar schwalbe...je krijgt er een set Durano's voor terug en in september ook nog eens de nieuwe?

Daar ga ik dan maar eens achter aan.

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 06 aug 2009 23:50

same here : ook mail gestuurd en uiteindelijk 2 binnenbandjes en 2 nieuwe durano's gekregen. nieuwe ulremo's volgen als deze er zijn.

dat ulttremo eruit gaan lees ik voor het eerst
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 aug 2009 01:47

Heel veel bedrijven presenteren slechte kwartaal en halfjaar cijfers vanwege de Recessie. Schwalbe zal een andere reden hebben lijkt me -;)
Afbeelding

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 09 aug 2009 16:30

Mijn Durano's zijn gearriveerd een dag na mijn e-mail, nog voor ik de Ultremo's heb opgestuurd. Da's toch netjes van Schwalbe.
Ik wacht met spanning op de Ultremo R.1's.

Plaats reactie