Geplaatst: 03 sep 2009 22:58
Na elke tourtocht controleer ik altijd mijn banden op scheurtjes, gaatjes e.d.
Bij nat weer wordt ie gepoetst, drogen tochtjes kan hij wel 3 tot 4 hebben voor een poetsbeurt nodig is. Het frame onderhoud ik met weinig silicone spray op een doek.
De ketting droog en schoon houden en smeren met een paar druppeltjes Shimano kettingolie,
je begrijpt 't al ik heb een Shimanoketting.
Na ± 1000 km even 'n onderhouds beurt bij je FM,
als je hem daar gekocht heb is dat normaal gesproken service.
Anders ligt het rond de 20/25 euro.
Daar lopen ze even alle boutjes en spaken, speling op de wielen en balhoofd voor je na.
Wel ga ik voor elk rateltje en tikje naar de FM,
heb wel even moeten zoeken naar een enthousiast FM hier in de buurt.
'N gast die nog maar 7 jaar een eigen zaak heeft en zelf vele km's maakt.
En als je geen twee linker handen hebt, probeer dan bij je reparatie aanwezig te zijn,
daar steek je wat van op en kun je kleine dingen zelf leren.
Succes,
Bij nat weer wordt ie gepoetst, drogen tochtjes kan hij wel 3 tot 4 hebben voor een poetsbeurt nodig is. Het frame onderhoud ik met weinig silicone spray op een doek.
De ketting droog en schoon houden en smeren met een paar druppeltjes Shimano kettingolie,
je begrijpt 't al ik heb een Shimanoketting.
Na ± 1000 km even 'n onderhouds beurt bij je FM,
als je hem daar gekocht heb is dat normaal gesproken service.
Anders ligt het rond de 20/25 euro.
Daar lopen ze even alle boutjes en spaken, speling op de wielen en balhoofd voor je na.
Wel ga ik voor elk rateltje en tikje naar de FM,
heb wel even moeten zoeken naar een enthousiast FM hier in de buurt.
'N gast die nog maar 7 jaar een eigen zaak heeft en zelf vele km's maakt.
En als je geen twee linker handen hebt, probeer dan bij je reparatie aanwezig te zijn,
daar steek je wat van op en kun je kleine dingen zelf leren.
Succes,