Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

sepp
Forum-lid

sepp 05 apr 2007 20:26

mss is het zo'n tijdrit kader noah??
avia cyclingteam

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 05 apr 2007 20:43

Leif Hoste rijdt voor Predictor Lotto toch?
heb hem zelf niet zien rijden maar weet wel dat overgroot deel van Predictor-Lotto vandaag (en al eerder) op zo'n tijdritframe zoals Wezep ook heeft reedt:

enkel dan Ridley Logo's bij Predictor-Lotto erop en volgens mij was zadelpen klem in een andere kleur gespoten.

raydox
Forum-lid

raydox 05 apr 2007 21:12

dat zou best eens kunnen wat je daar zegt dat was ik ook al een het denken

vorige week vertelde me trainingsmakker dat hij zijn tt frame ( de ridley crono) moest afstaan aan de lotto ploeg omdat zei dringend frames nodig hadden.
het frame was al in de kleuren van zijn ploeg gespoten en al .
vind het toch maar raar van ridley

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 06 apr 2007 15:14

ook gezien was dat de volle wielen van astana gewone zipps zijn met easton stikers erop

2 de jr junior

raydox
Forum-lid

raydox 06 apr 2007 16:25

Quote: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 06 April 2007
ook gezien was dat de volle wielen van astana gewone zipps zijn met easton stikers erop

dat vind ik normaal aangezien easton geen volle wielen in zijn gamme heeft en de carbonne eastons toch een zipp velg hebben . de link is snel gemaakt hé

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 06 apr 2007 16:29

ja is waar maar ik vind het toch wat vreemd dat er stickers van easton op plakken (niet al te mooi geplakt) en je dan iets boven de naaf zipp ziet staan ( glijk in gegraveerd of hoe zeg je dat ), ik vind dat niet al te beste reclame
grtz
2 de jr junior

raydox
Forum-lid

raydox 07 apr 2007 13:31

Quote: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 06 April 2007
ja is waar maar ik vind het toch wat vreemd dat er stickers van easton op plakken (niet al te mooi geplakt) en je dan iets boven de naaf zipp ziet staan ( glijk in gegraveerd of hoe zeg je dat ), ik vind dat niet al te beste reclamegrtz

de reclema van zipp is onder de vernis laag aan gebracht nu weet ik niet of het een stickker is of dat het gespoten is

ilko
Forum-lid

ilko 07 apr 2007 18:30

Hallo,

Ik ben van plan voor het komende triathlon seizoen een triathlonfiets op te gaan bouwen. Nou heb ik als alles goed gaat een heel aardig Specialized S-Works E5 frame gekocht. Mijn doel is niet een volledige tijdritfiets te bouwen, maar wel met dit frame een zo goed mogelijke houding etc te bereiken. Opbouw ben ik nog niet uit, alle input is welkom. Waar ik nu mee zit is het volgende:

- Wat is wijsheid, een normale bocht (makkelijker om de STIs die ik nog heb liggen op te plaatsen) of een base bar met clip-ons?
- Welke clip-ons zijn aan te raden voor een redelijke prijs? Ik ben erg gecharmeerd van de Syntace C2, maar die is behoorlijk aan de prijs.
- Hoeveel cm's korter moet ik gaan zitten (ongeveer). Lukt dit met een reguliere zadelpen zonder setback, of is het beter om bijv met een profile design triathlonpen te rijden?

Ik heb uit dit topic al wel eea gehaald. Uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon lekker zitten, maar ik twijfel met name over de lengte die ik nodig heb (setback-bovenbuis-stuurpen).

casran
Forum-lid HC

casran 07 apr 2007 19:02

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 April 2007

Wat ik me afvroeg, welke tekst staat er bij het bracket? (is niet goed te lezen).
Mooi kader trouwens.....

Ik heb er even een duidelijker foto van gemaakt voor jou. "HPT" staat voor "High Power Transfer".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 07 apr 2007 19:46

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 07 April 2007

de reclema van zipp is onder de vernis laag aan gebracht nu weet ik niet of het een stickker is of dat het gespoten is

Toch niet steeds hoor. Zipp levert een pak wielen met een sticker bovenop: mijn Zipp wielen (Z8 + Z9 disc) zijn zo, buiten de clearcoat aangebracht.
Geen enkele decal bij Zipp is ooit gespoten trouwens.

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 07 April 2007

Hallo,Ik ben van plan voor het komende triathlon seizoen een triathlonfiets op te gaan bouwen. Nou heb ik als alles goed gaat een heel aardig Specialized S-Works E5 frame gekocht. Mijn doel is niet een volledige tijdritfiets te bouwen, maar wel met dit frame een zo goed mogelijke houding etc te bereiken. Opbouw ben ik nog niet uit, alle input is welkom. Waar ik nu mee zit is het volgende:- Wat is wijsheid, een normale bocht (makkelijker om de STIs die ik nog heb liggen op te plaatsen) of een base bar met clip-ons?- Welke clip-ons zijn aan te raden voor een redelijke prijs? Ik ben erg gecharmeerd van de Syntace C2, maar die is behoorlijk aan de prijs.- Hoeveel cm's korter moet ik gaan zitten (ongeveer). Lukt dit met een reguliere zadelpen zonder setback, of is het beter om bijv met een profile design triathlonpen te rijden?Ik heb uit dit topic al wel eea gehaald. Uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon lekker zitten, maar ik twijfel met name over de lengte die ik nodig heb (setback-bovenbuis-stuurpen).

Zo... dit is de fiets van een Belgisch triatleet voor de IronMan in Hawaii:

Of jij een gewoon beugelstuur met opzetstuurtje, dan wel een tijdritstuur nodig hebt, hangt vooral af aan de wedstrijden die je gaat doen. Als je veel stayerwedstrijden wil doen, dan mag zo'n tijdritstuur al niet.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid

raydox 07 apr 2007 22:47

@ casran

bij mijn zipp 404 zitten de decals toch onder de vernis
ik vind dit eigenlijk nog niet zo slecht nu kan ze ze niet verwijderen en bllijt zipp reclame maken

casran
Forum-lid HC

casran 07 apr 2007 22:55

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 07 April 2007

bij mijn zipp 404 zitten de decals toch onder de vernis ik vind dit eigenlijk nog niet zo slecht nu kan ze ze niet verwijderen en bllijt zipp reclame maken

Of ik voor Zipp reclame maak laat mij koud (die sponsoren me toch niet); wel dat hun stickers die onder de clear coat ingebrand zijn niet vergelen zoals wel vaker gebeurt/gebeurde:

Plaats reactie