Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

enrique1
Forum-lid

enrique1 03 jan 2008 22:40

Iemand een idee wat het frame los gaat kosten?

peterw
Forum-lid

peterw 03 jan 2008 23:02

Heb destijds een mail naar rose gestuurd over de prijs. Kreeg als reactie terug dat het frame 1190 euro zou moeten gaan kosten. Ben zelf ook benieuwd naar het gewicht. Met name in vergelijk met de carbon x-lite, wat ik ook een erg mooi frame vind.

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 04 jan 2008 15:35

weet iemand al iets over de andere red bull die in de koopgids stond?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

peterw
Forum-lid

peterw 04 jan 2008 16:24

Wat ik zo kon zien hebben ze de beide modelnamen verwisseld in de koopgids en dus een drukfout gemaakt. De oranje/zwarte betreft de carbonflyer.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 04 jan 2008 16:27

Tja, RedBull heeft duidelijk een beetje vertraging met de 2008 modellen. Zowel in de Koopgids van TOUR en die van FIETS staan nauwelijks 2008 modellen. FIETS heeft dan nog die alu fiets waar DT-Swiss wielen onder zitten (eindelijk meer keus!!!!!).

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 04 jan 2008 18:49

weet iemand al wat af van de prijs van de red bull pro team?
en over de levering?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

bigm
Forum-lid

bigm 04 jan 2008 22:50

Peter W schreef:Wat ik zo kon zien hebben ze de beide modelnamen verwisseld in de koopgids en dus een drukfout gemaakt. De oranje/zwarte betreft de carbonflyer.

als drukker moet ik hier toch even een correctie op aanbrengen dit is geen drukfout maar een opmaakfout;)

selespeed
Forum-lid

selespeed 05 jan 2008 16:39

Zo, 27-12-'07 in Bocholt geweest, niet lang zeuren, het vooronderzoek had al plaatsgevonden; het moest en zou een Red Bull Carbon SL worden. Alleen welke kleur? En kannie 85 kg dragen? Daarom dus naar Bocholt.

Vandaag ging de deurbel. Stond er een bezorger met een wel hele grote doos voor de deur :-). Open maken, open maken, open maken.....ja, de pepper white ;-).

Ben natuurlijk al begonnen met het monteren van allerlei mooi spul (montage doe ik altijd zelf). Hierbij valt me op dat de ruimte tussen bovenkant achterderailleur en uitvalnaaf wel heel heel heel erg klein is. Het achterwiel "valt" er niet zo maar uit. Is wellicht op te lossen door een wat dunner uiteinde van de uitvalnaaf. Nu komt de rechterzijde van de uitvalnaaf tegen de bovenkant van de achterderailleur klem te zitten.

Ook de 'draad' in de pad waar de achterderailleur aan gemonteerd moet worden, mmmmmm niet echt netjes getapt. Idd het monteren van de trapas in het bracket. Moest toch wel allemaal met beleid en het juiste 'fingerspitsengefühl' gebeuren. Bij Bianchi had ik die ervaringen niet. In het balhoofd zaten zelfs nog restjes van het tappen......

Voor de rest echter tot nu toe alleen maar lof. Frame zit er mooi strak uit en was prima verpakt. Ben heel tevreden met mijn aanwinst. En dat voor dat geld; het blijft natuurlijk een duur frame, maar in vergelijking met andere A-merken heb ik toch wel aardig wat honderden euro's gespaard. En ja, of Red Bull je vleugels geeft merk ik in het voorjaar dan wel :-)
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3

mouse
Forum-lid

mouse 06 jan 2008 14:22

Selespeed schreef:Zo, 27-12-'07 in Bocholt geweest, niet lang zeuren, het vooronderzoek had al plaatsgevonden; het moest en zou een Red Bull Carbon SL worden. Alleen welke kleur? En kannie 85 kg dragen? Daarom dus naar Bocholt.

Vandaag ging de deurbel. Stond er een bezorger met een wel hele grote doos voor de deur :-). Open maken, open maken, open maken.....ja, de pepper white ;-).

Ben natuurlijk al begonnen met het monteren van allerlei mooi spul (montage doe ik altijd zelf). Hierbij valt me op dat de ruimte tussen bovenkant achterderailleur en uitvalnaaf wel heel heel heel erg klein is. Het achterwiel "valt" er niet zo maar uit. Is wellicht op te lossen door een wat dunner uiteinde van de uitvalnaaf. Nu komt de rechterzijde van de uitvalnaaf tegen de bovenkant van de achterderailleur klem te zitten.

Ook de 'draad' in de pad waar de achterderailleur aan gemonteerd moet worden, mmmmmm niet echt netjes getapt. Idd het monteren van de trapas in het bracket. Moest toch wel allemaal met beleid en het juiste 'fingerspitsengefühl' gebeuren. Bij Bianchi had ik die ervaringen niet. In het balhoofd zaten zelfs nog restjes van het tappen......

Voor de rest echter tot nu toe alleen maar lof. Frame zit er mooi strak uit en was prima verpakt. Ben heel tevreden met mijn aanwinst. En dat voor dat geld; het blijft natuurlijk een duur frame, maar in vergelijking met andere A-merken heb ik toch wel aardig wat honderden euro's gespaard. En ja, of Red Bull je vleugels geeft merk ik in het voorjaar dan wel :-)

met wat heb je de fiets opgebouwd?
is er veel verschil, denk je, met de "oude" carbon sl die met korting wordt aangeboden.

selespeed
Forum-lid

selespeed 06 jan 2008 18:14

Met Dura Ace. Verschillen? De oude is lichter en goedkoper, en andere kleuren. Het is een aanname maar ik denk (hoop) dat het nieuwe stijver is. Zullen geen grote verschillen zijn.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3

zaad
Forum-lid

zaad 09 jan 2008 13:41

Dit probleem heb ik ook bij mijn PRO SL 2006 model. Met dura-ace naven ( en dus snelspanners ) ik moet heel veel moeite doen om mijn achterwiel eruit te krijgen. Meestal kies ik er daarom maar voor om de naaf even los te schroeven. Alleen heb je dan een snelspanner voor niks.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 11 jan 2008 16:20

hoi,

hoe zit het met het betalen bij rose als je een fiets koopt, mijn broer en ik gaan daar binnenkort een fiets kopen, kan je daar gewoon pinnen of moet het met een creditcard of cash?
dit zal vast al vaker zijn gevraagt maar ik kon het zo ff niet vinden met de zoekfunctie.

bedankt,

jaap

Plaats reactie