Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

fabian
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 okt 2005 22:08

fabian 11 dec 2008 17:04

SLC's van Cycle Trend?

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 11 dec 2008 21:04

Cycle Trend heeft een mooie site maar ik had er nog nooit van gehoord, ik kom uit midden België dus niet daar besteld nee.

Geen idee wat hij zal wegen, op de site van Stevens staat enkel het gewicht van het frame aangezien je hem met heel wat afmontages kan krijgen ... zoals met een dura ace en Cosmic Carbone-wielen aan 6,2 kilo :D ... ik heb voor een iets gematigdere afmontage gekozen aangezien ik geen wedstrijdrijder ben (en ook nog geen Euro Millions heb gewonnen).


Ik heb hem besteld in de Team-kleuren met een Ultegra groep erop, spijtig genoeg kan je bij het custom-programma enkel kiezen uit Mavic wielen (of Campa) maar ik ben totaal geen Mavic-adept. De fiets zal dan ook met standaard wieltjes geleverd worden en dan zal ik nog beslissen wat erin komt, voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar een setje Reynolds Solitude.
Stevens SLC Team Ultegra SL

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 12 dec 2008 01:24

@ Fabian; inderdaad SLC teams van Cycle Trend... :) Voor zover ik weet hebben ze er drie verkocht, twee 'nude-carbon' en één blauwe, die van mij...

Volgens mij zijn zij ook de enige Stevens dealer in de omgeving van Groningen...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

coolermaster10
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2008 17:22

coolermaster10 21 dec 2008 14:45

Wat vinden jullie van de Stevens SLR? Mede daarvoor afgereisd naar Bikemotion. Helaas was de SLR er niet aanwezig. Wel de andere aeromodellen maar deze hebben ook een aero geometrie. Wat mij niet erg confortabel lijkt voor lange ritten.
Mijn fm had het model gezien op de beurs in Duitsland, maar was er niet zo gecharmeerd van.
Te plat lijkt op een eerder Lookframe. Ik houd wel van deze modellen!
Dus als iemand zo'n SLR frame aanschaft, graag een foto van de configuratie.
Want de SLR met de carbonvelgen op de Stevens site vind ik oerlelijk.
Trouwens ik ben nu in bezit van de SCF 2 een heerlijke fiets, zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding.:p

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 05 jan 2009 22:47

heb inmiddels mijn crossfiets.Was eerst van plan om alleen een frame te kopen ,maar kreeg een leuke aanbieding wie ik niet kon weigeren.


Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NQCYGKCW.jpg

En even me zipp er voor de show in gehad.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LMORVP7K.jpg

pedalen zijn tijdelijk.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 06 jan 2009 12:47

T i n u z schreef:@ Fabian; inderdaad SLC teams van Cycle Trend... :) Voor zover ik weet hebben ze er drie verkocht, twee 'nude-carbon' en één blauwe, die van mij...

Volgens mij zijn zij ook de enige Stevens dealer in de omgeving van Groningen...


Omgeving groningen, drachten kun je ze ook krijgen.. is alleen wel zelfde winkel ;)

biker-sander
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53

biker-sander 06 jan 2009 14:48

Dalen ook (Drente);-)

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 06 jan 2009 21:10

gtrx schreef:Afbeelding


Mooi (en idd een strakke aanbieding van Stevens) ! Heb je nou achter frogglegs en voor mini V ?
Hoe bevallen die ksyriums op lange termijn ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 07 jan 2009 20:54

Ik had voor de mini V om zo laag mogelijk te komen.
Heb nu vooor ook weer frogglegs.(zie foto met de ksyriums er in.)

De ksyriums bevallen me erg goed.Heb er nu zo'n 1000 km mee gereden.

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 15 jan 2009 12:38

Beste Stevens liefhebbers,

dit voorjaar ga ik mijn eerste racefiets aanschaffen. Waarom het een Stevens gaat worden hoef ik hier natuurlijk niet te beschrijven...

maar wordt het nu de Stevens Aspin 2009 of de Stevens SCF 2007
beide zijn volledig ultegra afgewerkt.

De verschillen:
Bouwjaar/model Aspin: 2009
SCF: 2007

Prijs Aspin: 1399,-
SCF: 1599,-

Frame Aspin: Aluminium/Carbon
SCF: Volledig Carbon

Remmen/ versnellingen Aspin: Ultegra SL
SCF: Ultegra

Wielen Aspin: Easton vista SL
SCF: Ultegra

Zelf hang ik meer naar de Aspin 2009 vanwege de nieuwe lichtere versnellingen en remmen (en de looks) maar een volledig Carbon frame is natuurlijk ook niet mis.

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is en waarom.....

Vriendelijke groet, Bart
Bart

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 15 jan 2009 12:45

Ach, kies je voor full carbon of voor een nieuwe alu-carbon frame met ongeveer zelfde afmontage. Met beide ben je goed uit iig. Als je voor licht wil gaan kan je beter het carbon frame nemen mijn inziens.

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 15 jan 2009 13:12

Ik zou voor de Aspin kiezen

Mooi instapmodel met voor een 'eerste' racefiets een hele mooie afmontage en dito wielset. Een 2009 model met de 'nieuwste technieken'. Een fiets waar je absoluut geen spijt van zal krijgen en je houdt 200 euro over voor andere dingen... :)

Mocht het blijken dat een racefiets echt een goede, mooie, leuke, fijne, etc. etc. hobby / sport voor jou is kan je altijd nog een (helemaal naar jouw wensen afgemonteerde) carbon fiets kopen...

(Zo ben ik ook begonnen... wie eigenlijk niet?! ;) )
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

Plaats reactie