Intersens site
Die geometrie is een tijdje geleden voorbijgekomen op het forum. Iemand had dezelfde vraag, en heeft een mailtje gestuurd naar intersens, hij heeft de verkregen geometriecijfers gepost.
Dus: ff zoeken, of intersens mailen
Edit: dat was de toscana...
Dus: ff zoeken, of intersens mailen
Edit: dat was de toscana...
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 01 Juni 2007
Die geometrie is een tijdje geleden voorbijgekomen op het forum. Iemand had dezelfde vraag, en heeft een mailtje gestuurd naar intersens, hij heeft de verkregen geometriecijfers gepost.Dus: ff zoeken, of intersens mailenEdit: dat was de toscana...
Klopt Wouter. Zie voor die post: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Maargoed ging mij vooral om de grotere maten. Heb al even een mailtje gestuurd naar intersens.
Die geometrie is een tijdje geleden voorbijgekomen op het forum. Iemand had dezelfde vraag, en heeft een mailtje gestuurd naar intersens, hij heeft de verkregen geometriecijfers gepost.Dus: ff zoeken, of intersens mailenEdit: dat was de toscana...
Klopt Wouter. Zie voor die post: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Maargoed ging mij vooral om de grotere maten. Heb al even een mailtje gestuurd naar intersens.
@Intersantos, Maruc en Wouter.
De fm heeft ook een schaderapport opgemaakt. De schadeexpert, die ongetwijfeld tot dezelfde conclusie zal komen, moet er nog wel even naar kijken. Het bedrag dat ik kan en ga claimen bij de verzekering is gelukkig ongeveer het bedrag dat ik voor een nieuwe fiets betaal. Idd. een beetje een pleister op de wond.
En het wordt dezelfde racefiets, een Sensa Veneto. Ze bevalt (beviel) me nl. veel te goed! Met de tijd moet ik alleen even genoegen nemen.
De fm heeft ook een schaderapport opgemaakt. De schadeexpert, die ongetwijfeld tot dezelfde conclusie zal komen, moet er nog wel even naar kijken. Het bedrag dat ik kan en ga claimen bij de verzekering is gelukkig ongeveer het bedrag dat ik voor een nieuwe fiets betaal. Idd. een beetje een pleister op de wond.
En het wordt dezelfde racefiets, een Sensa Veneto. Ze bevalt (beviel) me nl. veel te goed! Met de tijd moet ik alleen even genoegen nemen.
W0uter schreef:Jan, als ik jou was zou ik Intersens even mailen om te vragen of ze ook aan iets van 'crash replacement' doen. De zoon van de eigenaat is uitermate relaxed, hij wil vast wel iets voor je doen. Misschien lukt het je om korting te krijgen op een nieuw frame, dan haal je tenminste nog iets positiefs uit dit verhaal!
Ik denk niet echt dat Intersens op dit soort reacties zit te wachten. Schade afhandeling zal via de FM plaats moeten vinden, daarom hebben ze ook dealers die hun fietsen verkopen en hebben ze zelf geen winkel. Daarnaast is het verzekerings werk en waarom zou Intersens zich daar mee gaan bemoeien. Met alle respect naar Jan, maar Intersens (of welke fabrikant dan ook) heeft wel meer te doen dan frame's met korting direct aan de particulier te verkopen die van z'n fiets gevallen is.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Voor een fabrikant natuurlijk wel interessant, om net iets meer te bieden dan andere fabrikanten. Beetje promotie:
"U heeft een ongeluk gehad, toon uw aankoopbewijs, en u krijgt van ons 100 euro korting op een nieuwe sensa racefiets via uw dealer" (50 euro tot een aankoopbedrag van 500 euro, 100 euro....[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... x-Wink.gif]
Voor mij niet echt relevant, ik ben immers inmiddels redelijk schadeloos gesteld.
Ik zit trouwens een beetje te dubben de laatste tijd. Ik had een Sensa Veneto, en ik heb wat gespaard. Niet veel, maar met dat gespaarde en het schadebedrag zou ik voor de Trentino kunnen gaan. Kan iemand mij vertellen wat precies de meerwaarde van die fiets t.o.v. de Veneto is? Naar ik begrepen heb alleen een carbon chainstay. En als het alleen bij die chainstay blijft, kan ik denk ik beter gaan voor wat opties. Bijv. een ritchey carbon wcs-set, carbon stuur enzo. Komt bij dat ik de Veneto qua kleuren mooier vind, op de Calabria na de mooiste. Wat vinden jullie?
"U heeft een ongeluk gehad, toon uw aankoopbewijs, en u krijgt van ons 100 euro korting op een nieuwe sensa racefiets via uw dealer" (50 euro tot een aankoopbedrag van 500 euro, 100 euro....[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... x-Wink.gif]
Voor mij niet echt relevant, ik ben immers inmiddels redelijk schadeloos gesteld.
Ik zit trouwens een beetje te dubben de laatste tijd. Ik had een Sensa Veneto, en ik heb wat gespaard. Niet veel, maar met dat gespaarde en het schadebedrag zou ik voor de Trentino kunnen gaan. Kan iemand mij vertellen wat precies de meerwaarde van die fiets t.o.v. de Veneto is? Naar ik begrepen heb alleen een carbon chainstay. En als het alleen bij die chainstay blijft, kan ik denk ik beter gaan voor wat opties. Bijv. een ritchey carbon wcs-set, carbon stuur enzo. Komt bij dat ik de Veneto qua kleuren mooier vind, op de Calabria na de mooiste. Wat vinden jullie?
Gisteren op de intersens Rc440 super lite gereden. Mooie prijs en dito fiets, wel 58 cm (ipv 54 of 56 maar ging om t gevoel te ervaren) maar als je op de pedalen ging staan ging t voorwiel wat zwabberen. Heb weleens gehoord dat een fiets nerveus kan zijn. Hoe is dat instabiele gevoel te verklaren?
gr KJ
gr KJ
Jan W.F. schreef:Voor een fabrikant natuurlijk wel interessant, om net iets meer te bieden dan andere fabrikanten. Beetje promotie:
"U heeft een ongeluk gehad, toon uw aankoopbewijs, en u krijgt van ons 100 euro korting op een nieuwe sensa racefiets via uw dealer" (50 euro tot een aankoopbedrag van 500 euro, 100 euro....[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... x-Wink.gif]
Voor mij niet echt relevant, ik ben immers inmiddels redelijk schadeloos gesteld.
Ik zit trouwens een beetje te dubben de laatste tijd. Ik had een Sensa Veneto, en ik heb wat gespaard. Niet veel, maar met dat gespaarde en het schadebedrag zou ik voor de Trentino kunnen gaan. Kan iemand mij vertellen wat precies de meerwaarde van die fiets t.o.v. de Veneto is? Naar ik begrepen heb alleen een carbon chainstay. En als het alleen bij die chainstay blijft, kan ik denk ik beter gaan voor wat opties. Bijv. een ritchey carbon wcs-set, carbon stuur enzo. Komt bij dat ik de Veneto qua kleuren mooier vind, op de Calabria na de mooiste. Wat vinden jullie?
Misschien wel interessant voor de leverancier, net als Bell en Giro hebben, val garantie! Maar denk dat ze daarmee veel werk op hun hals halen die ze niet weer verdienen!
Wat betreft de Trentino of Veneto, de Trentino heeft idd als extra een carbon chainstay. Als je het mooi vind moet je het doen, maar qua gewicht of stijfheid voegt het 0,0% toe. Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zou er eerder een Ritchey WCS ALU set op zetten, levert al gauw flink wat grammetjes gewicht op. Plus dat het daarnaast ook nog eens stukken mooier oogt, helemaal de 4-axis stem!
Ik weet niet of je voor een Carbon set moet gaan... Stuur zie je niets van terug omdat deze nagenoeg helemaal in stuurlint wordt gewikkeld. Daarnaast is je stuur waarschijnlijk kapot na een valpartij en een nieuw carbon stuur is erg duur! Ik heb verder geen ervaring met carbon sturen dus misschien dat ik onzin praat. Ook is een WCS Carbon stuur volgens mij maar weinig ligter dan een alu WCS. Carbon zadelpen is natuurlijk wel weer mooi!
Als je dan toch wat geld over hebt, weet niet of je het al had, dan zou ik eerder een flightdeck aanschaffen. Werkt erg handig en is mooi geintegreerd.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Vandaag wat fototjes geschoten!
Heb ook een tochtje van 1,5 uur gmaakt om de juiste stand van mijn schoenplaatjes te bepalen, een keer of 3 gestopt om dit te veranderen.
Ik heb net het zadel nog verwisseld. Er zit nu een BBB comp. op omdat de standaard sella italia te breed was.
Hier enige foto`s:
[img=http://i1.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353082.jpg]
[img=http://i2.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353083.jpg]
[img=http://i2.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353084.jpg]
De nieuwe Tiagra groep ziet er erg gelikt uit, vind ik zelf. Ik heb gekozen voor de Shimano 560 wielen met Conti Gp`s erop.
Heb ook een tochtje van 1,5 uur gmaakt om de juiste stand van mijn schoenplaatjes te bepalen, een keer of 3 gestopt om dit te veranderen.
Ik heb net het zadel nog verwisseld. Er zit nu een BBB comp. op omdat de standaard sella italia te breed was.
Hier enige foto`s:
[img=http://i1.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353082.jpg]
[img=http://i2.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353083.jpg]
[img=http://i2.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353084.jpg]
De nieuwe Tiagra groep ziet er erg gelikt uit, vind ik zelf. Ik heb gekozen voor de Shimano 560 wielen met Conti Gp`s erop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Mooie fiets Gerbenke!
Ik vind de Intersens frame's niet bepaald mooi, en dan bedoel ik het kleurschema, maar deze zou ik zo wel willen
Goed gevoel hè, had ik ook nadat ik jarenlang op dikkebanden had gereden.
Ik vind de Intersens frame's niet bepaald mooi, en dan bedoel ik het kleurschema, maar deze zou ik zo wel willen
gerbenke schreef:Zo! net mijn eerste Race-meters gemaakt!
Wat een verschil, amai! Alleen het gesuis van de wielen en that`s it.
Goed gevoel hè, had ik ook nadat ik jarenlang op dikkebanden had gereden.