Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 29 jul 2006 20:19

-Cinneli Ram bidonhouders
-2x Record titanium cassette
-Kmc gold ketting
 
 
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

hovie
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

hovie 29 jul 2006 21:25

Pedalen Ultegra
Schoenen shimano R215
Giro Atmos helm(Zwart)
2 pro race bandjes(grijs)
rugzak
sokken
2 kleding setjes
kan zo wel weer even.

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 30 jul 2006 02:49

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 29 Juli 2006

Een nieuwe ultra light ketting van Record (hollow pin), de andere was na 4800 km zwaar versleten!!!, 2 tot 3 mm rek in m,n ketting je voelde tijdens het  aanzetten een rare kraak, voelbaar maar niet hoorbaar. Fijn spul dat Supreme Black moet volgens de maker Jan Verbunt minimaal 12000 kilometer probleemloos mee gaan. Nou m,n reet!! met je 12000 kilometer de koek was letterlijk op na 4800 km . Ben al met 4100 km gestopt met SB omdat de ketting een veels te hard geluid maakte en dat irriteerde mij mateloos en in een regenbui begon de ketting dus al na zo,n 50 kilometer te piepen. Maar ik ben ook niet de rotste en heb het SB ruim een jaar concequent gebruik en mijn eindconclusie is : het is absoluut niet berekend op de krachten die er vrijkomen ondanks dat ik omde rit de ketting in z,n geheel in druppelde. je ketting slijt letterlijk als de ziekte dus dit is geen aanrader. Ben nu weer gewoon over gestapt op tacx ketting olie wat uitstekend smeert en om de 200 km de ketting voorzie van een lichte druppel per schakel en klaar is kees geen hard geluid meer. Ik zal ook dhr Verbunt , de maker van dit goedje een email sturen van mijn bevindingen. En hem vriendelijk danken voor deze zooi conclusie : gebruik een gewoon kettingsmeer middel op olie basis , werkt toch uiteindelijk het beste. Oh ja net nog een amerikaanse koelkast besteld van LG om m,n Bidons  met vocht in te kunnen koelen. En m,n repen van Born te koelen met dit weer.tja zelfs een koelkast is on ontbeerlijk bij de wielersport.

         veel te sterk voor deze wereld

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4646
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 jul 2006 12:58

Vrijdag ook even bij rose geweest, resulterend in een lege portemonee en:
sidi dominator 5 mtb schoenen
2e fietsset voor mijn polar cs200 (snelheidsmeter en stuurhouder)
2maal 500ml en 2maal 750ml bidonnen van campagnolo
een zomers ondershirt
en verder nog wat los spul voor mijn ww fiets.

Verder ook nog de kleding via het bedrijf gekregen:
1 shirt korte mouw
1 shirt lange mouw
1 bibshot kort
1 bibshort lang vd winter
1 windjack
1 wind bodyprotector
1 winterjas
Dit alles van ultima

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 30 jul 2006 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 29 Juli 2006

Een nieuwe ultra light ketting van Record (hollow pin), de andere was na 4800 km zwaar versleten!!!, 2 tot 3 mm rek in m,n ketting je voelde tijdens het  aanzetten een rare kraak, voelbaar maar niet hoorbaar. Fijn spul dat Supreme Black moet volgens de maker Jan Verbunt minimaal 12000 kilometer probleemloos mee gaan. Nou m,n reet!! met je 12000 kilometer de koek was letterlijk op na 4800 km . Ben al met 4100 km gestopt met SB omdat de ketting een veels te hard geluid maakte en dat irriteerde mij mateloos en in een regenbui begon de ketting dus al na zo,n 50 kilometer te piepen. Maar ik ben ook niet de rotste en heb het SB ruim een jaar concequent gebruik en mijn eindconclusie is : het is absoluut niet berekend op de krachten die er vrijkomen ondanks dat ik omde rit de ketting in z,n geheel in druppelde. je ketting slijt letterlijk als de ziekte dus dit is geen aanrader. Ben nu weer gewoon over gestapt op tacx ketting olie wat uitstekend smeert en om de 200 km de ketting voorzie van een lichte druppel per schakel en klaar is kees geen hard geluid meer. Ik zal ook dhr Verbunt , de maker van dit goedje een email sturen van mijn bevindingen. En hem vriendelijk danken voor deze zooi conclusie : gebruik een gewoon kettingsmeer middel op olie basis , werkt toch uiteindelijk het beste. Oh ja net nog een amerikaanse koelkast besteld van LG om m,n Bidons  met vocht in te kunnen koelen. En m,n repen van Born te koelen met dit weer.tja zelfs een koelkast is on ontbeerlijk bij de wielersport.

Hee Big one eerst was je toch vol lof over dat goedje!? Heb die poezelige pootjes gezien in een andere rubriek en kan me niet voorstellen dat de oorzaak kracht is! Laat je ons weten hoe Verbunt reageerde?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 30 jul 2006 17:45

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 29 Juli 2006

Een nieuwe ultra light ketting van Record (hollow pin), de andere was na 4800 km zwaar versleten!!!, 2 tot 3 mm rek in m,n ketting je voelde tijdens het  aanzetten een rare kraak, voelbaar maar niet hoorbaar. Fijn spul dat Supreme Black moet volgens de maker Jan Verbunt minimaal 12000 kilometer probleemloos mee gaan. Nou m,n reet!! met je 12000 kilometer de koek was letterlijk op na 4800 km . Ben al met 4100 km gestopt met SB omdat de ketting een veels te hard geluid maakte en dat irriteerde mij mateloos en in een regenbui begon de ketting dus al na zo,n 50 kilometer te piepen. Maar ik ben ook niet de rotste en heb het SB ruim een jaar concequent gebruik en mijn eindconclusie is : het is absoluut niet berekend op de krachten die er vrijkomen ondanks dat ik omde rit de ketting in z,n geheel in druppelde. je ketting slijt letterlijk als de ziekte dus dit is geen aanrader. Ben nu weer gewoon over gestapt op tacx ketting olie wat uitstekend smeert en om de 200 km de ketting voorzie van een lichte druppel per schakel en klaar is kees geen hard geluid meer. Ik zal ook dhr Verbunt , de maker van dit goedje een email sturen van mijn bevindingen. En hem vriendelijk danken voor deze zooi conclusie : gebruik een gewoon kettingsmeer middel op olie basis , werkt toch uiteindelijk het beste. Oh ja net nog een amerikaanse koelkast besteld van LG om m,n Bidons  met vocht in te kunnen koelen. En m,n repen van Born te koelen met dit weer.tja zelfs een koelkast is on ontbeerlijk bij de wielersport.


           soms is het gewone oude vertrouwde goedje nog het beste
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 aug 2006 17:09

Nieuw setje wielen:

Ultegra naven
Open Pro Ceramic velgen
DT Competition (2,0-1,8-2,0), behalve linksachter, daar zitten CX-Rays)
Voor 32 spaken kruis over 2, achter 36 spaken, rechts kruis over 3, links kruis over 2.

Zeker geen flashy setje dus, maar als je goed kijkt toch wel bijzonder, en hopelijk goed voor vele duizenden probleemloze kilometers
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 01 aug 2006 17:32

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 01 Augustus 2006

Nieuw setje wielen:Ultegra navenOpen Pro Ceramic velgenDT Competition (2,0-1,8-2,0), behalve linksachter, daar zitten CX-Rays)Voor 32 spaken kruis over 2, achter 36 spaken, rechts kruis over 3, links kruis over 2.Zeker geen flashy setje dus, maar als je goed kijkt toch wel bijzonder, en hopelijk goed voor vele duizenden probleemloze kilometers


Mooie materialen. Vanwaar de keus voor dit setje wielen?En ga je ze zelf spaken?
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 aug 2006 17:51

Nee, heb ze compleet besteld bij BikExperto.com (Zoran Kalaba)

En waarom deze?

-Handgespaakt omdat dat makkelijk te servicen is (Je zal toch ergens op een zondag diep in de Ardennen of Vogezen een spaak breken van je Zonda's, WH-R600's of Ksyriums )

-Open Pro Ceramic omdat ik de velgen van mijn Mavic Cosmos wieltjes eigenlijk best wel snel al doorgeremd vond (oké, in de regen in de Ardennen gaat het ook wel erg hard, maar dan nog)

-Achter 36 spaken omdat dat stijf en sterk is
-Voor 32 spaken omdat 32 wel genoeg is
-Voor kruis over 2 omdat.... ja gewoon voor de lol eigenlijk, misschien ietsje stijver en lichter
-Linksachter dunnere spaken vanwege het verschil in spaakspanning links/rechts
-Rechtsachter kruis over 3 en linksachter kruis over 2: daar had ik niet zelf om gevraagd, maar heeft mss ook te maken met de verdeling van de krachten in een paraplu wiel ( http://www.geocities.com/spokeanwheel/lacingsr.htm )

Dura Ace of DT naafjes was wel weer mooier en lichter en duurzamer geweest, maar ook weer veel meer $$$$$
Ik zorg wel gewoon dat ik deze Ultegra's goed onderhoud
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie