Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Op welke banden rijden onze forum leden

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 aug 2016 21:26

Mensen die blij zijn met een doos Conti GP bestaan werkelijk, maar dat past waarschijnlijk niet in het denkraam van sommige anderen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 aug 2016 22:59

Rijdt nu met de S-Works Turbo, hele fijne band met veel grip ook bij regen. Slijtage is iets hoger maar dat neem ik voor lief.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 aug 2016 23:08

William235 schreef:
gene schreef:Conti GP vpuwband vandaag aan net geen 20 € bij Mantel. Ik gebruik ze vooral op mijn 2de racefiets (woon-werk), lekbestendig en toch vrij soepel.
Heb een setje 25 mm besteld.
Een GP vouwband voor 19,95 bij Mantel... Maak me gek! Of beter doe mij een doosje met 100 stuks :lol:
IK zie de GP draadband bij Mantel voor 19,95 Euro idd maar NIET de GP vouwband want die is 24,95 Euro

Toevallig dus niet de draadband besteld Gene?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 19 aug 2016 23:26

Na jarenlang op fora te lezen hoe geweldig de GP4000 reeks wel niet is toch maar eens een setje aangeschaft :).

Hij bolt erg goed, geeft veel vertrouwen in de bochten, de 25mm valt erg breed uit en is dus zeer comfortabel én hij lijkt niet snel te slijten.
Minpunt? Ik mis toch wel het zijdezachte gevoel van mijn Veloflex. Maar goed, iedere band is een compromis.

ralpho
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mei 2010 17:50

ralpho 20 aug 2016 20:27

Fortezza Senso All Weather. Veel grip, duurzaam en tot nu toe erg lek bestendig. Ben er blij mee.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 aug 2016 22:45

Zorro schreef:
William235 schreef:
gene schreef:Conti GP vpuwband vandaag aan net geen 20 € bij Mantel. Ik gebruik ze vooral op mijn 2de racefiets (woon-werk), lekbestendig en toch vrij soepel.
Heb een setje 25 mm besteld.
Een GP vouwband voor 19,95 bij Mantel... Maak me gek! Of beter doe mij een doosje met 100 stuks :lol:
IK zie de GP draadband bij Mantel voor 19,95 Euro idd maar NIET de GP vouwband want die is 24,95 Euro

Toevallig dus niet de draadband besteld Gene?
Nee hoor en ik heb ze al ontvangen.
Ik had er bij gezet "VANDAAG" en dit was vorige dinsdag. Op dinsdag heeft Mantel nl deals tss 18 en 24 u.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 aug 2016 08:38

GP achter, GP 4000 S II vóór.

Op de werkfiets Durano Double Defense (achter binnenkort te vervangen door Durano Plus)

Alles 25mm uiteraard.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 23 aug 2016 09:23

De GP4000 SII al vanaf het begin. Daarvoor de GP4000.

Bevalt me uitstekend. Ik wil niet anders meer.
M.vr.gr. André

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 24 aug 2016 08:37

+1
Maar nu wil ik wel eens de TT proberen
Enkel nog naar een mooie prijs uitkijken
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 aug 2016 08:50

Ik heb in de loop der jaren best wat banden geprobeerd. Mijn mening is dat de topbanden elkaar zeer weinig ontlopen.

Conti GP4000 is waar het 10 jaar geleden mee begon. Een band waar je maar zelden lek mee rijdt. Nadeel: vooral de achterband wordt snel vierkant en gaat dan ook erg nerveus rijden, je denkt constant dat je lek rijdt. In die tijd kocht je ze voor 50€ per set.

Tussendoor nog eventjes Veloflex Black geprobeerd. Reden ongelofelijk fijn maar na 3x lek rijden in 300 km was ik er wel klaar mee. Snel verkocht die dingen.

Daarna overgestapt op de Vredestein Fortezza Tricomp, die nu helaas niet meer wordt gemaakt. Voordeel t.o.v. de Conti's vond ik dat ze minder/geen last hadden van vierkant worden, en als ze vierkant werden bleven ze goed rijden. Ook waren deze banden goedkoper dan de Conti's (kocht ze altijd voor 40€/set bij Walstock in Maastricht). Ik vond dat ze in de regen beter reden dan Conti.

De opvolger was de Senso van Vredestein en daar heb ik wisselende ervaringen mee. Sommige series gingen heel lang mee maar de meer recentere slechts een paar duizend kilometer. Ook deze banden waren (zeker in de ramsj) aanzienlijk goedkoper dan de Conti's. Ik meen dat ik 22€/band betaalde via Chris Kuiper. Nadeel: de kleur, ze zijn grijs i.p.v. zwart.

Toen kwam de Schwalbe One. Geen goedkope band, maar kon ze goedkoop krijgen in een package deal met een Assosbroek bij Salden. Zeker een mooie band, qua uiterlijk. Qua rij-eigenschappen en slijtvastheid weinig te klagen maar kreeg achter al snel een ei in de band. Bandje vervangen en dat exemplaar kreeg al snel last van een hoogteslag, en ook bij dit bandje scheurde de hiel door. Kortom: voor mij geen Schwalbe meer.

Op m'n winterfiets heb ik thans de Vittoria Rubino Pro zitten. Beetje uit nood, had op vakantie twee nieuwe bandjes nodig en deze hadden ze goedkoop bij de Decathlon (40€ per set incl. biba's). Zijn ook gewoon goede all-rounders, tikje stugger dan de echte topbanden maar voor alsnog ook erg slijtvast.

Goed, om de cirkel weer rond te maken ben ik nu weer terug bij Conti. Ze heten inmiddels 4000S2 en zijn een stuk duurder geworden maar met een package deal met 2 binnenbanden bij Bike-components viel het mee. Heb ze gisteren gemonteerd en ben benieuwd naar hoe ze rijden.

Nog te proberen: Michelin Pro4, Challenge Criterium, Specialized S-Works Turbo.
Laatst gewijzigd door havana op 24 aug 2016 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 24 aug 2016 11:55

Ik ben momenteel zoekende.... Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid gefietst/gekoerst met de Vredestein Fortezza Tricomp. Wat een geweldig bandje was dat... Liep licht, veel grip in de bocht, ook bij nattigheid. En dat voor 2 tientjes per stuk, om je koersbroek aan flarden te lachen!
Tot de kwade dag dat Vredestein besloot om hun mooiste bandje eruit te mikken.... En te vervangen door iets wat merkbaar stugger is en heel snel lengtescheuren vertoont. Exit Vredestein dus....
Na mijn mislukte tubelessverhaal met de Schwalbe One en Pro One (echt, die dingen gaan al lek als je er te hard naar kijkt...) heb ik nog maar een setje Vredestein Senso's gemonteerd op mijn Canyon, had ik nog liggen in mijn vakantiereservedoosje en moeten toch op. Op mijn tweede fiets ligt nog mijn allerlaatste paar Fortezza's, maar die beginnen aardig sleets te raken...

Wat nu? Met Continental heb ik slechte "vierkant" ervaringen. Schwalbe komt er niet meer in. Veloflex vond ik zeker niet beter dan de Fortezza. Ik neig naar de Challenge Strada en/of Elite. Iemand ervaring met deze bandjes?

Eigenlijk wil ik gewoon de Fortezza terug.... :(

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 24 aug 2016 12:06

De GP4000 werd inderdaad irritant snel vierkant. Met de GP4000 SII heb ik daar totaal geen last meer van. Dat probleem hebben ze dus goed aangepakt.
M.vr.gr. André

Plaats reactie