Je topsnelheid!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 15 Maart 2007
Ik moet er niet aan denken om met zo'n snelheid onderuit te gaan.
Dat moet je dan ook niet doen, dan is er geen lol aan
Vandaag weer 81 km/u op de Halembaye, voorlopig seizoensrecord.
Ik moet er niet aan denken om met zo'n snelheid onderuit te gaan.
Dat moet je dan ook niet doen, dan is er geen lol aan
Vandaag weer 81 km/u op de Halembaye, voorlopig seizoensrecord.
Nou mijn snelste afdaling was de Calibier, en dan moet je de lange kant afdalen daar heb ik namelijk 92 gehaald alleen begon mijn fiets toen een beetje te trillen dus ben ik maar aan het afremmen gegaan. En op het vlakke ben ik wel over de 60 gegaan in een wedstrijd maar precies weet ik het niet meer.
Maargoed om dat twee jaar geleden uit de bocht ben gevlogen tijdens de marmotte durf ik momenteel (nog) niet meer vollebak naar beneden. Maar dat komt stilletjesaan weer terug.
Maargoed om dat twee jaar geleden uit de bocht ben gevlogen tijdens de marmotte durf ik momenteel (nog) niet meer vollebak naar beneden. Maar dat komt stilletjesaan weer terug.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 15 Maart 2007
Wat bij mij wel favoriet is is het stukje van de croix de fer naar beneden richting Allemont, daar waar enkele jaren de weg verlegd is ivm een aardverschuiving. Je hebt daar mooi strak asfalt met een goed overzicht, de 80 is daar haalbaar, met enige moeite de 90 denk ik ook wel. Col d'Ornon lijkt me idd ook niks om daar snel naar beneden te gaan!
Col d'Ornon heeft bovenaan (tot 1e haarspeld) prima asfalt en overzicht.
Dat stukje op de Croix kan je idd 80+, maar na het dorpje kan je met een beetje risico nog wat harder. Bij die aardverschuiving moet je namelijk een scherpe bocht maken aan einde van rechte stuk, toch? Dat is pas link!
Wat bij mij wel favoriet is is het stukje van de croix de fer naar beneden richting Allemont, daar waar enkele jaren de weg verlegd is ivm een aardverschuiving. Je hebt daar mooi strak asfalt met een goed overzicht, de 80 is daar haalbaar, met enige moeite de 90 denk ik ook wel. Col d'Ornon lijkt me idd ook niks om daar snel naar beneden te gaan!
Col d'Ornon heeft bovenaan (tot 1e haarspeld) prima asfalt en overzicht.
Dat stukje op de Croix kan je idd 80+, maar na het dorpje kan je met een beetje risico nog wat harder. Bij die aardverschuiving moet je namelijk een scherpe bocht maken aan einde van rechte stuk, toch? Dat is pas link!
-
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22
Vandaag met windje in de rug in het mooie, maar vlakke Noord Holland 66 op de teller gehad. Ik ben een absolute anti-sprinter. Dus het was een langzame snelheidsopbouw.
Wellicht een keer staand proberen om toch de 70 te halen.
Trouwens...mijn absolute record is vanaf de Fedaia (Dolomieten): 103. Het moet daar nog sneller kunnen, maar ik ga het niet meer proberen (ik ga er echter wel 1e week juni weer naar toe). Ik heb inmiddels een gezinnetje met 2 kinderen. Je gaat er dan wat anders over denken!
Met wat ik allemaal heb gefiets in het buitenland is volgens mij de Fedaia absoluut de snelste afdaling.
Wellicht een keer staand proberen om toch de 70 te halen.
Trouwens...mijn absolute record is vanaf de Fedaia (Dolomieten): 103. Het moet daar nog sneller kunnen, maar ik ga het niet meer proberen (ik ga er echter wel 1e week juni weer naar toe). Ik heb inmiddels een gezinnetje met 2 kinderen. Je gaat er dan wat anders over denken!
Met wat ik allemaal heb gefiets in het buitenland is volgens mij de Fedaia absoluut de snelste afdaling.
-
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22
Gisteren was er nog normale wind. Toen 66Km/uur. Het heeft me wel geinspireerd.
Dus vandaag met stevige wind maar eens geprobeerd om door de 70Km/uur te komen. Jawel....het is gelukt: 70,4Km/uur. Maximale cadans was 126. Verzet 52x12. Ik ben wederom niet uit het zadel gekomen. Bij dit soort snelheden en trapfrequenties voel ik me daar niet confortabel bij.
Nieuwe doelstelling 75??? Nee..... ik zal dan mijn verzet moeten aanpassen en dat ga ik niet doen!
Dus vandaag met stevige wind maar eens geprobeerd om door de 70Km/uur te komen. Jawel....het is gelukt: 70,4Km/uur. Maximale cadans was 126. Verzet 52x12. Ik ben wederom niet uit het zadel gekomen. Bij dit soort snelheden en trapfrequenties voel ik me daar niet confortabel bij.
Nieuwe doelstelling 75??? Nee..... ik zal dan mijn verzet moeten aanpassen en dat ga ik niet doen!
Laatst sprinte ik in mijn eentje met wind mee op een lange polderweg 62.3! Als de sprint wordt aangetrokken moet dat dus wel harder kunnen omdat je het van 30 km/u tot 60 km/u alleen moet doen. In de afdaling van de ventoux, kant Malaucène is mijn record 89.1 km/u. Wat geeft dat een kick!
Anima Sana In Corpore Sano
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Vandaag dmv sprintje gekeken of ik m'n max op het vlakke kon verbeteren. Had misschien beter gewerkt als ik het niet tegen de wind in zou doen tijdens een hagelbui... 28,7 is het nou net niet!
(trouwens, nog mensen in Driebergen de 150 gereden? Ik kwam 60km lang NIEMAND tegen, alsmede de 15km naar en 15km van de start). --> allemaal mietjes???
(trouwens, nog mensen in Driebergen de 150 gereden? Ik kwam 60km lang NIEMAND tegen, alsmede de 15km naar en 15km van de start). --> allemaal mietjes???
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 16 Maart 2007
Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 15 Maart 2007
Wat bij mij wel favoriet is is het stukje van de croix de fer naar beneden richting Allemont, daar waar enkele jaren de weg verlegd is ivm een aardverschuiving. Je hebt daar mooi strak asfalt met een goed overzicht, de 80 is daar haalbaar, met enige moeite de 90 denk ik ook wel.
Col d'Ornon lijkt me idd ook niks om daar snel naar beneden te gaan!
Col d'Ornon heeft bovenaan (tot 1e haarspeld) prima asfalt en overzicht.Dat stukje op de Croix kan je idd 80+, maar na het dorpje kan je met een beetje risico nog wat harder. Bij die aardverschuiving moet je namelijk een scherpe bocht maken aan einde van rechte stuk, toch? Dat is pas link!
Ja klopt, moet je die brug over. Maar daar heb je het overzicht en kan je dus goed zien wanneer je moet remmen.
Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 15 Maart 2007
Wat bij mij wel favoriet is is het stukje van de croix de fer naar beneden richting Allemont, daar waar enkele jaren de weg verlegd is ivm een aardverschuiving. Je hebt daar mooi strak asfalt met een goed overzicht, de 80 is daar haalbaar, met enige moeite de 90 denk ik ook wel.
Col d'Ornon lijkt me idd ook niks om daar snel naar beneden te gaan!
Col d'Ornon heeft bovenaan (tot 1e haarspeld) prima asfalt en overzicht.Dat stukje op de Croix kan je idd 80+, maar na het dorpje kan je met een beetje risico nog wat harder. Bij die aardverschuiving moet je namelijk een scherpe bocht maken aan einde van rechte stuk, toch? Dat is pas link!
Ja klopt, moet je die brug over. Maar daar heb je het overzicht en kan je dus goed zien wanneer je moet remmen.
op vlake 58,9 in sprint. in me eentje zal ik zo 55 sprinten en afdaling geen idee heb op de postbank wel in 68 zien staan. (volgens mijn polar heb ik ook al wel is de 200 gehaald maar dat geloof ik niet zo )
niet zeuren maar trappen
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 21 Maart 2007
Ja klopt, moet je die brug over. Maar daar heb je het overzicht en kan je dus goed zien wanneer je moet remmen.
Toen ik op dat rechte stuk zat, vlak voor de brug, ging er een motorrijder die mij inhaalde rechtdoor, verkeerd ingeschat. Die lag mooi bij het water... En ik zat zelf ook op het randje moet ik zeggen. En ik dacht dat die brug ook nog een metalen rand heeft wanneer je erop duikt, met een spleet waar water in blijft zitten. Gouden combi...
Ja klopt, moet je die brug over. Maar daar heb je het overzicht en kan je dus goed zien wanneer je moet remmen.
Toen ik op dat rechte stuk zat, vlak voor de brug, ging er een motorrijder die mij inhaalde rechtdoor, verkeerd ingeschat. Die lag mooi bij het water... En ik zat zelf ook op het randje moet ik zeggen. En ik dacht dat die brug ook nog een metalen rand heeft wanneer je erop duikt, met een spleet waar water in blijft zitten. Gouden combi...
mijn max snelheid op vlakke was 64 per uur (met 50-16) maar wel met 5 beauford achter, in afdaling 83 ( zonder trappen) lukt namelijk niet met zo een verzet
meestal als ik nu sprint haal ik zo een 55 - 60 per uur met 48 - 14, wel steeds met wind achter
grtz
meestal als ik nu sprint haal ik zo een 55 - 60 per uur met 48 - 14, wel steeds met wind achter
grtz
2 de jr junior