Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

norbertb
Forum-lid

norbertb 02 apr 2005 07:52

Aangezien ik nu enige tijd actief ben op dit forum wil ik me eventjes voorstellen.Ik heet Norbert,ben 54 jaar en woon in Vlaanderen.(in een deelgemeente van Aalst).Ben getrouwd,geen kinderen en werk full-time als drukker(reeds 34jaar)bij de Vlaamse Uitgevers Maatschappij.(VUM-o.a.organisator vd R.v.Vl.)Door mijn specifieke job,dagbladdrukker,werk ik altijd 's nachts en heb ik daarmee de namiddag vrij om mijn fietshobby te beoefenen.Ik fiets zo'n8/9000km per jaar met mijn Bianchi Titanium(9sp Dura ace)en vanaf volgende week met een Scott CR1(10sp Campa Record)Verder wil ik jullie allemaal danken voor de goeie tips op dit forum en wens iedereen veel fietsplezier.Sportieve groeten en...blijf lief voor elkaar(ook op dit forum)

jannak
Forum-lid

jannak 02 apr 2005 11:00

Nu ik al een aantal maal een post heb geplaatst zal ik mij ook eens voorstellen. Mijn naam is Jan nak, 51 jaar en woon in Weert (wel een geboren en getogen Rotterdammer). Ik heb in wedstrijdverband gefietst van mij 8e tot mijn 29e jaar. Daarna alleen maar als (fanatieke) hobbyist. Zit 50/50 op de racer of MTB. Ben geinteresseerd in trainingen en alles wat daar mee te maken heeft vanaf mijn 20e. Geef dus al lang training. Daarnaast ben ik in contact gekomen met mental coaching op vakantie in Amerika in 1988. Ben me daar in gaan verdiepen, studies gaan doen, lezingen bezocht en onderzoek gedaan. Dit alles heeft geresulteerd in mijn eigen bedrijfje: Bikes and Brains. www.bikesandbrains.nl
Ben zeer intensief verbonden aan de wielersport mede door de oudste zoon (Frank, 20) die MTB marathon wedstrijdbiker is. Dat betekent zo'n 25 a 30.000km per jaar in de auto om marathons te biken in Bels, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Wegwedstrijden rijdt hij (als Belofte) hoofdzakelijk in maart en april om snelheid op te doen.
Je zult van mij dus hoofdzakelijk antwoorden zien op posten over training.
Ik wens iedereen een geslaagd seizoen en dat je de doelen die je hebt gesteld mag halen.
Keep the rubber down.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gurb
Forum-lid

Gebruikersavatar gurb 05 apr 2005 12:20

Ik zal me ook eens voorstellen dan, anders blijf ik een anoniem lurker hier op dit forum... Ik ben Gerben, student uit Eindhoven met roots in Waalwijk.

Omdat ik het openbaar vervoer tussen beide steden beu was en als training voor een Kennedymars (om mijn ongetrainde tijd te kunnen verbeteren) ben ik vorige zomer een aantal keren te voet van mijn ouders naar huis gelopen en andersom (50 km). Omdat dit toch maar een saaie bezigheid is en ongeveer 6 uur duurt, heb ik voor dit jaar besloten om het eens per racefiets te gaan doen.

Ik moet zeggen, al na een paar keer vind ik het een mooie bezigheid, al kan ik nu geen wasgoed meer naar mn ouders brengen

anton84
Forum-lid

anton84 05 apr 2005 13:10

Nog maar een voorstelronde dan:
Ik ben Anton, student in Maastricht. Lid van Dutch Mountains (voorzitter ) en heb ook vorig jaar het NSK (mede)georganiseerd

Ik heb sinds augustus04 een racefiets (Trek1400,paar jaartjes oud) en ben in december gericht begonnen met trainen. Wil nu wedstrijden gaan rijden en ga dus zoveel mogelijk ervaring enzo opdoen

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 apr 2005 14:23

@ Gurb:
Ik moet zeggen, al na een paar keer vind ik het een mooie bezigheid, al kan ik nu geen wasgoed meer naar mn ouders brengen
Waarom niet ? In een rugzak kan je wel wat wegstoppen! Veel renners hebben een rugzak(je) voor allerlei spulletjes mee te nemen. De "was "kan er ook best in hoor! Welcome onboard!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

gurb
Forum-lid

Gebruikersavatar gurb 05 apr 2005 15:20

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 05 April 2005
@ Gurb: Ik moet zeggen, al na een paar keer vind ik het een mooie bezigheid, al kan ik nu geen wasgoed meer naar mn ouders brengen Waarom niet ? In een rugzak kan je wel wat wegstoppen! Veel renners hebben een rugzak(je) voor allerlei spulletjes mee te nemen. De "was "kan er ook best in hoor! Welcome onboard!<!-- Message body -->

was meer voor de grap Marconi, ik was eigenlijk alles zelf zo als het hoort

Soms fiets ik inderdaad met een rugzakje; als ik wat boeken meeneem voor het weekend bijvoorbeeld, maar echt prettig vind ik dat niet.

stefann
Forum-lid

stefann 05 apr 2005 15:32

Fietsen met een gewone rugzak fietst niet fijn. Ik heb zo'n rugzak waarbij ie niet gelijk op je rug hangt maar een soort gaas op je rug en dan een paar centimeter verder de tas zelf. Dus gaat het niet zweten. Je kan de tas verder nog met extra banden om je lichaam binden zodat de tas niet heen en weer slingert. Heel handig ding.

schmo
Forum-lid

schmo 05 apr 2005 17:09

Heb ik ook! Ik ben er zo'n beetje mee vergroeid, voel me half naakt als ik zonder naar buiten ga, er past ook precies de inhoud van een supermarktmandje in, handig!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 apr 2005 19:42

was meer voor de grap Marconi, ik was eigenlijk alles zelf zo als het hoort
@ Gurb: Oh, ik was het zo gewend met mijn zonen dat ik het voor waar aan nam! Nu dumpt alleen de jongste zijn was nog bij ons.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 27 apr 2005 22:12

Nou zal ik dan ook maar eens wat vertellen ik ben dus Wilko woonachtend in Zwartsluis maar opgegroeid in Obdam momenteel werkend als meubelmaker bij een scheepswerf alwaar de mooiste zeiljachten ter wereld worden gebouwd (genoeg troffeeen van voor de ongelovigen) en dus ook graag op de fiets te vinden in de omgeving van zwartsluis maar op de mountainbike toch wat vaker in schoorl. (blijft een van de mooiste routes van nederland)

neos
Forum-lid

neos 30 apr 2005 19:59

Mijn naam is Peter 49 jaren jong en ik kom uit Heijen in Noord limbabwe.
Ik heb meer dan 20 jaar aan hard lopen op de weg en in het bos gedaan .
Ik was lid van de Komeet in Gennep en een paar jaar van de Keien in Uden.
Alles ging steeds meer pijn doen met hardlopen dus ben ik sinds een jaar maar op de race fiets gestapt.
Het is hier mogelijk om te trainen op heuvels (Groesbeek,Beek, Berg en dal) verder 5 km van grens met duitsland dus lekker rustig .
Ik heb een Koga road winner van god weet hoe oud maar aangepast aan de vragen van tegen woordig (shifthandels ,spd).
Ik heb nu ongeveer 9000 km gereden en het bevalt mij boven verwachting goed.
cornelli racing cycles Uden

flattyre
Forum-lid

flattyre 13 mei 2005 01:41

Quote: er past ook precies de inhoud van een supermarktmandje in, handig!

Je mag die mandjes niet meenemen, Schmo !! (anders moet je daar straks ook neuro in doen)
Ik ben flattyre (goh, d'r heeft nog niemand gevraagd waarom), en ik woon op fietsafstand van Posbank(ritje 70); Nijmegen(tocht v 100) en montferland(kan ik lopend doen). Ik rijd op de fiets van team Wiesenhof, vorig jaar nog op Giant. Heb Alpen/Vogezen/Dolomieten ervaring, maar bovenal:
sinds vele jaren fietsen we overal op korte afstand van Nederland. Wat een mooie (klim)plekjes nog, van Sauerland tot Luxemburg, Belgie. Verder was mijn motto eerst(en straks misschien wel weer) Performance is in the eye of the beholder. Dat is wat me een beetje stoort aan sommige fietssites/fora/fietsers: na de tocht kan iedereen opeens zo erg hard fietsen, en dan dat afgeven op anderen(vooral de 'verborgen' sneren, zo van ' ik fiets met dat en dat verzet de x-berg op'. Verder geniet (en gebruik ik) de technische tips op deze site. Als je er wat later tussenkomt, is het echter wel een crime om alles wat al eens gezegd is na te lezen. Nou, ik zie je ondrweg wel !
Red Bull geeft je vléugels

Plaats reactie