Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De nederlandse berg

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 dec 2012 00:24

Karl66 schreef:Een enkele heuvel van driehonderd meter hoogte kan natuurlijk nooit concureren met Limburg, waar je er een paar hebt en ook nog eens een heuvelachtig fietsgebied er omheen. Als het project al niet dood was, dan was dit wel de allerlaatste stuiptrekking.
Oja?

Hier wat tweets van Thijs.
Lijkt erop dat de journalist er zijn eigen draai aan gegeven heeft.

@thijszonneveld: Treurig en tendentieus artikel in het AD over #diebergkomter. Journalist presenteert zijn mening als feiten.

@rhcvandelft: @thijszonneveld heb je het al uit je hoofd gezet dan?
@thijszonneveld: @rhcvandelft Zeker niet. We zijn druk bezig met het onderzoek.

@thijszonneveld: De berg is niet onbetaalbaar: we weten simpelweg nog niet hoeveel het gaat kosten. Daar is onderzoek voor nodig.

@thijszonneveld: @horst_chris We zijn hard bezig met het onderzoek. Technisch kan het, we onderzoeken nu de financiele haalbaarheid.

@Hekkings: @thijszonneveld Dus berichten voorbarig?
@thijszonneveld: @Hekkings Ja. Zeer voorbarig.

Tsja, de kranten moeten vol hè en wat in de krant staat is waar, want journalisten plegen gedegen onderzoek toch?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 dec 2012 09:46

Karl66 schreef:Een enkele heuvel van driehonderd meter hoogte kan natuurlijk nooit concureren met Limburg, waar je er een paar hebt en ook nog eens een heuvelachtig fietsgebied er omheen. Als het project al niet dood was, dan was dit wel de allerlaatste stuiptrekking.
Een heuvel van 300 meter zou een trekplijster worden, mits je geen klein fortuin aan entree en dergelijke moet betalen. De Camerig bijv heeft de top wel op 259 meter liggen, maar het hoogte verschil is slechts 145 meter. Als je dan een berg van 300 meter maakt heb je dus een 2 keer zo lange klim. Leg er pak 'm beet 4 wegen omhoog en je kan al 1200 hoogte meters maken, zonder dezelfde weg 2 keer te rijden.

Maar goed vanuit Enschede heb ik weinig aan een bergje van 300 meter in Flevoland en al helemaal niet in zee. Met een tochtje van slechts 250 km kan ik de Dorenberg en de Luisenturm. Of ik pak de auto, rij 40 minuutjes en ik kan ze al mee pakken in een rondje van 140 km met veel meer klimmetjes in het Teutoburgerwald. Dat blijft toch een stuk leuker fietsen dan om een berg heen draaien in de polder.
Misschien een idee om ipv een berg in de Alpen te kopen, gewoon Duitsland invallen en de grens een stukje opschuiven?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario
Forum-lid

dario 21 dec 2012 14:08

Doe dan ineens een flink stuk - tot pakweg Garmisch-Partenkirchen (met het oog op die Olympische afdaling!) :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 dec 2012 15:18

Gewoon een weg tegen Mount Scenery aanleggen moet toch voldoende zijn (om te fietsen, skiën gaat daar niet lukken). 877 meter en beginnen vanaf zeeniveau is toch niet verkeerd. En dan de rest van die 18 biljoen uitdelen aan iedereen met een racefiets in de vorm van vliegtickets.
Campagnolo Ultra Dork

simen
Forum-lid

simen 21 dec 2012 21:34

Zo worden we als mensheid weer door de natuur en zijn bijbehorende krachten op onze plaats gewezen en blijft een berg iets om tegenop te zien.
Zij is ook tegen

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 21 nov 2014 20:30

WK-organisatie geeft plannen voor 'Cauberg van het Noorden' nog niet op

http://www.wielerflits.nl/nieuws/29649/ ... et-op.html

Lijkt mij weer een redelijk kansloze sessie
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 21 nov 2014 20:57

80 meter?, dan hoeven ze maar 24 meter op de VAM berg te gooien... Moet te doen zijn, is in ieder geval minder dan die berg van Thijs.
Wellicht een idee om steenkolenmijnen er bij te openen hier bij mij over de grens liggen een aantal steenbergen rond de 150m
De Wilhelminaberg in Landgraaf heeft een hoogte van 73m (was 93) van voet tot top en daar hebben ze maar 63 jaar over gedaan.
Afbeelding

Plaats reactie