Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 05 jun 2013 21:21

dario schreef:Ik heb het geprobeerd, en wist het toch zo'n tien minuten uit te houden... Tjonge, wat een tenenkrommende tv was dat!
Maar goed, als dat Vannieuwkerke over zijn midlifecrisis heen helpt is het toch ergens goed voor...
Zo erg is het toch niet? Ik vind het wel vermakelijk. Niet heel bijzonder, maar toch.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 jun 2013 21:34

Goed, ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar toch: ik mag graag een programma over de Tour of over Frankrijk bekijken, maar die combinatie van vrijblijvende anekdotiek en jolige ego-(of emo-)trip is gewoon niet zo aan mij besteed...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 05 jun 2013 21:36

Heeft Vannieuwkerke in Vlaanderens soms dezelfde status als Smeets in Nederland? You love him or you hate him.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 jun 2013 21:40

Daarvoor heeft hij nog niet de grijze eminentie van Smeets, maar hij is op de goede weg :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 05 jun 2013 23:27

Ik vond het gewoon een goed gebracht programma, aangename televisie, ga volgende keer zeker terug kijken.

alexp
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 apr 2009 16:33

alexp 11 jun 2013 15:39

Ik vond het ook een leuk programma, ga de volgende aflevering(en) zeker ook kijken. Frankrijk, wielerhistorie en een stukje nostalgie. Een fraaie combinatie. Het duo presenteert het mijns inziens op een leuke wijze.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 jun 2013 18:37

Morgenavond op canvas het eerste luik van de historische documentaire 'De giganten van de Tour':
http://www.canvas.be/programmas/de-giga ... n-de-tour/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 16 jun 2013 22:41

dario schreef:Morgenavond op canvas het eerste luik van de historische documentaire 'De giganten van de Tour':
http://www.canvas.be/programmas/de-giga ... n-de-tour/
dank voor de tip :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 17 jun 2013 10:48

Weet iemand of "God in Frankrijk" op internet terug te kijken is?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 17 jun 2013 10:59

patmaessen schreef:Weet iemand of "God in Frankrijk" op internet terug te kijken is?
Dat is niet terug te zien. Heeft te maken met de rechten van de oude Tourbeelden die ze gebruiken in de uitzending. Daarom is het niet terug te zien op internet

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 17 jun 2013 11:07

Vanavond om 23 uur, Nederland 2, Argos-TV Medialogica (tekst van website Argos-TV Medialogica):

"De ene reeks bekentenissen over dopinggebruik volgt op de andere, maar het lijkt niets uit te maken. De live-verslagen van wielerwedstrijden trekken nog altijd miljoenen kijkers. Waarom blijven mensen sporters omarmen die hen op grote schaal bedriegen? En waarom zendt de Nederlandse televisie nog altijd de Tour de France live uit?
Argos TV duikt in de wereld van het wielrennen. Een wereld waarin journalisten worden geïntimideerd en bedreigd; een wereld waarin het publiek, vaak tegen beter weten in, blijft geloven in hun helden.
In de uitzending vertelt Guus van Holland, oud-chef sport van het NRC Handelsblad, openhartig over wat voor invloed bedreigingen vanuit het wielerpeloton hebben gehad op zijn stukken. Mart Smeets zegt voor de camera milder te zijn geworden door intimidaties en bedreigingen, en onderzoeksjournalist Joep Dohmen vertelt wat er kan gebeuren als je kritisch over het wielrennen bericht.
Waarom zendt de Nederlandse televisie de Tour de France nog altijd live uit? Het is een vraag waarop de NOS ons weigert antwoord te geven. Hoe het anders kan horen we in het Duitse Mainz, bij de ZDF. Zij richtten al jaren terug een dopingredactie in, en verbazen zich over de manier hoe de Nederlanders over het wielrennen berichtten. Ook David Walsh, de Ierse onderzoeksjournalist die als eerst schreef over het dopinggebruik van Lance Armstrong, is zeer kritisch over zijn Nederlandse collegae.
In Tour de Silence ziet u waarom u de waarheid niet kon, mocht en wilde zien. "De enige reden waarom je 'het' niet weet, is omdat je het niet wil weten," aldus David Walsh*."

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 17 jun 2013 12:11

patmaessen schreef:Weet iemand of "God in Frankrijk" op internet terug te kijken is?
als je googled op cyclingtorrents kom je op een site waar je o.a. deze wel kan verkrijgen ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie