Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
nicom
- Forum-lid
nicom
29 apr 2012 16:56
ponsteen schreef:Ik verwacht Wiggins morgen wel op 1; maar Sanchez, Mollema en Clement moeten zich wel kunnen handhaven in de top 6, schat ik. Een enorme dreun punten voor de Worldtour klassementen. De nummmer drie, Rogers, moest een beetje lossen in de laatste beklimming vandaag. Die is te moe.
Als je toch iets te zeuren wil: Rabo zat met een vierpersoons trein de laatste 8 km te rijden; ze gokten erop dat ze voor de laatste km wel naar voren konden rijden, maar ze raakten steeds ingesloten. Alleen Sanchez wist precies op het juiste ogenblik dwars door het peleton de andere kant te kiezen. Hij won, de rest van Rabo was meteen geslagen.
Helaas geen enorme dreun punten voor de worldtour. Van de 4 man bij de eerste 10 in het klassement is het alleen Sanchez die na de tijdrit nog net binnen de eerste 10 staat (10e).
Rabobank heeft goeie ronde gereden maar stelt toch wel teleur in de afsluitende tijdrit.
-
eelcoz
eelcoz
29 apr 2012 19:25
Frank Schleck gaat de Giro dus rijden als vervanger van Fuglsang. Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal. Het klinkt ook niet echt alsof er een plan achter zit. Nu is Frank sowieso niet in staat de Tour te winnen, maar als knecht voor z'n broertje is het nu ook maar de vraag of hij wel volledig fris is in juli. We hebben de afgelopen jaren zoveel voorbeelden gezien van renners bij wie na een zware Giro in de Tour het beste er af was.
-
dinictus
- Forum-lid
dinictus
29 apr 2012 19:38
ehm, Frank schleck was wel 3de in de laatste tour dus volgens mij schaar je hem nu wel erg makkelijk bij de groep die nooit de tour zullen winnen.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
-
eelcoz
eelcoz
29 apr 2012 19:43
dinictus schreef:ehm, Frank schleck was wel 3de in de laatste tour dus volgens mij schaar je hem nu wel erg makkelijk bij de groep die nooit de tour zullen winnen.
Misschien is 'nooit' iets te sterk, maar gezien het parcours van dit jaar (heel veel vlakke tijdritkilometers) lijkt hij me volkomen kansloos.
-
fredhhw
- Forum-lid
fredhhw
30 apr 2012 01:21
eelcoz schreef:Frank Schleck gaat de Giro dus rijden als vervanger van Fuglsang. Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal. Het klinkt ook niet echt alsof er een plan achter zit.
Volgens mij doet Radioshack nu hetgeen waarvan jij 2 pagina's terug aangaf dat Rabo dat met Mollema zou moeten doen.
En ik geef je/ze gelijk, met dit parcours kunnen hij en Andy de tour waarschijnlijk niet winnen. De giro wel!
-
eelcoz
eelcoz
30 apr 2012 09:01
fredhhw schreef:eelcoz schreef:Frank Schleck gaat de Giro dus rijden als vervanger van Fuglsang. Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal. Het klinkt ook niet echt alsof er een plan achter zit.
Volgens mij doet Radioshack nu hetgeen waarvan jij 2 pagina's terug aangaf dat Rabo dat met Mollema zou moeten doen.
En ik geef je/ze gelijk, met dit parcours kunnen hij en Andy de tour waarschijnlijk niet winnen. De giro wel!
Op zich heb je gelijk, alleen schat ik Andy Schleck qua tourkansen toch nog een stuk hoger in dan Gesink of Mollema. Stel dat Wiggins en/of Evans bij valpartijen betrokken raken, in dat geval heeft Andy Schleck toch nog een serieuze kans om de Tour te winnen. Gesink en Mollema hebben nog wel een paar meer renners voor zich, ben ik bang. Maar inderdaad, de Giro zouden ze kunnen winnen met Frank Schleck.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
30 apr 2012 14:26
Op het parcours van dit jaar heeft Mollema in mijn ogen net zoveel kans om de Tour te winnen als Andy Schleck.
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
30 apr 2012 15:40
havana schreef:Op het parcours van dit jaar heeft Mollema in mijn ogen net zoveel kans om de Tour te winnen als Andy Schleck.
+1 Meer zelfs naar mijn gevoel.
-
eelcoz
eelcoz
30 apr 2012 16:45
Hmmm, waar baseren jullie dat op? Beiden (Schleck en Mollema) zijn niet goed in lange vlakke tijdritten en Andy Schleck is qua klimmen nog wel een maatje te groot voor Mollema, lijkt me.
-
dinictus
- Forum-lid
dinictus
30 apr 2012 18:18
Net zoveel kans als Andy, niet veel dus.. Zo moet je het lezen.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
-
simen
- Forum-lid
simen
01 mei 2012 21:30
Rund um den Finanzplatz !
Rondjes rond de kerk is een begrip.
Maar deze benaming illustreert toch wel heel mooi het huidige wielrennen.
Zij is ook tegen
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
01 mei 2012 21:36
Je hebt de koers niet gezien?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’