Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 09 jul 2011 12:08

Bij de fietsenmaker in wanssum (limburg) dekkers 2wielers zijn ze gewoon te koop.
Ook de toebehoren trouwens.

Is de bryton rider 50 trouwens presies het zelfde als de garmin edge 705 ?
Mijn eerste indrukw is namenlijk dat die 2 wel heel veel op elkaar lijken.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4598
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 jul 2011 20:25

Kreeg gisteren een nieuwsbrief van bike2build, daar stonden ze in. Die winkel zit volgens mij in vlaardingen, staat alleen niet bij of het officiële import is.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 12 jul 2011 13:57

toktokcity schreef:Gisteren een voorgeprogrammeerd rondje gereden met de nieuwe HD kaarten, na 13km liep het toestel vast. Na herstart heeft hij het tot het einde vol gehouden (70km). Helaas moet je na zo'n herstart opnieuw beginnen. Er zit geen herstelprocedure op de Bryton en het is ook niet mogelijk om meerdere (onderdelen van) ritten samen te voegen tot één, geen idee of dat bij Garmins overigens wel kan.
Vastlopen is te wijten aan een foutje in de firmware van de GPS-chipset van de Rider 50.
Inmiddels is een nieuwe firmware beschikbaar via http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Geregistreerde gebruikers kunnen de firmware eenvoudig upgraden via BrytonBridge.

Bike2build
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:21

Bike2build 27 jul 2011 15:29

scottwilko schreef:Kreeg gisteren een nieuwsbrief van bike2build, daar stonden ze in. Die winkel zit volgens mij in vlaardingen, staat alleen niet bij of het officiële import is.
beste,

Het betreft hier officiële import via de importeur voor Nederland. Ook alle accesoires (sensoren e.d.) hebben wij vanaf volgende week beschikbaar via onze webshop.
http://www.bike2build.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/bike2build

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 27 jul 2011 17:52

alliance_0 schreef:Als de Riders inmiddels in Nederland te krijgen zijn, zijn de accessoires dat ook. Ik ben alleen tot op heden nog geen fietswinkel in Nederland tegen gekomen waar ze te koop zijn. Sterker nog men heeft hier in Nederland nog nooit van Bryton gehoord.
Momenteel wordt hard aan de aanpassing van de Rivo Sports website gewerkt.
Met behulp van onderstaande link kun je alvast zien waar op dit moment de Bryton producten (en -accessoires) al verkrijgbaar zijn.

http://www.google.com/fusiontables/Data ... 2301989fg3" onclick="window.open(this.href);return false;

Rivo Sports BV

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 27 jul 2011 22:34

Dat is mooi. Eindelijk een alternatief voor de veel te dure Garmin's, makkelijk verkrijgbaar in Nederland. De Bryton producten nu ook allemaal compatibel met de Mac. Er wordt in Taiwan hard gewerkt aan verbeteringen van de producten, mede dankzij een zeer actief forum in Zuid-Afrika, waar mensen van al over de wereld hun ervaringen delen en van waaruit problemen worden aangekaart. Zeer regelmatig nieuwe soft-/firmware updates. Ben dan ook verheugd te zien dat ze in mijn woonplaats te verkrijgen zijn (trouwens ben wel verbaasd over de vele winkels waar ze inmiddels in Nederland te verkrijgen zijn). Ik kan nu eventueel accessoires makkelijk aanschaffen. Rijdt nu een paar weken met de HD kaarten Benelux (voor buitenland gebruik ik de OSM kaarten) en moet zeggen dat dit mij zeer bevalt. Het rijden van routes is een stuk duidelijker, alleen wel jammer dat echte fietspaden (dus waar geen auto's mogen komen) niet op de kaarten staan (dit is natuurlijk wel vreemd voor een fiets GPS).

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 28 jul 2011 15:15

Zijn weer wat updates beschikbaar nu ook geschikt voor OS, tevens zijn mijn problemen van activatie vd kaart nu ook verholpen. Je kan nu gewoon aangeven waar je de kaart op wilt hebben en dan opnieuw activeren.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

oudesluisdt
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 nov 2006 19:02

oudesluisdt 30 jul 2011 08:50

Heb jij belang bij Bryton Alliance? Een Bryton 35T is toch helemaal niet goedkoper dan een Edge 500 bundel?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 30 jul 2011 12:33

ronkinkel schreef:Bij de fietsenmaker in wanssum (limburg) dekkers 2wielers zijn ze gewoon te koop.
Ook de toebehoren trouwens.

Is de bryton rider 50 trouwens presies het zelfde als de garmin edge 705 ?
Mijn eerste indrukw is namenlijk dat die 2 wel heel veel op elkaar lijken.

Begin deze week de harslagband en een extra setje stuurhouders besteld bij http://www.dekkerstweewielers.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en gisteren binnengekregen
De band van de hartslag meter vind ik wel aan de korte kant. Mij zit hij goed, maar als je wat zwaarder bent zit hij wel erg strak.

wel heb ik nog een vraag over de in te vullen hartslagen
Bij mijn gebruikersprofiel heb ik bij maximale hartslag 190 ingevuld MHR
maar een regel eronder vraagt hij nog om een LTHR in te vullen (wat is dit? ik heb hem nu maar op 0 laten staan)

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 02 aug 2011 21:37

ik kom er toch niet uit met de hartslag zones
Mijn maximale hartslag (deze is 190)
Op de Bryton rider heb ik het volgende ingevuld
MHR =190
zone 1 50-60%
zone 2 60-70%
zone 3 70-80%
zone 4 80-90&
zone 5 90-100%
zone 6 100%-
zone 7 100%-
ik houd 5 zone's aan, gezien ik deze overal tegenkom in de trainingsprogramma's (zone 6 en 7 kan ik niet uitschakelen op het apparaat)

op de Bryton kan ik ook nog LTHR opgeven
maar hier heb ik alles op 0 gezet (inclusief de 7 zone's)

Maar als ik ga fietsen geeft de de bryton compleet andere zones aan dan ik heb opgegeven
bijv een hartslag van 170 geeft zone 5,5 aan (terwijl ik geen waardes heb opgegeven voor een zone boven de 5), het lijkt wel of deze door wil gaan naar de 7 zones
Tevens zie k dat het grafiekje (webpagina) ook een andere zone indeling heeft (zone 1 is erg groot en zone 5 ergs smal)

wat ga ik de mist in?


edit:
ik zie dat ik bij mijn instellingen op de homepage ook waarden kan invullen (deze lijken wel weer te kloppen met wat hij onder het fietsen aangeeft)
welke zijn nu maatgevend (ingevuld op apparaat of op homepage)
tevens zijn daar 2 tabellen ingevuld? MHR en LTHR, kan ik de LTHR zomaar verwijderen?

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 10 aug 2011 11:03

Ik heb mijn rider 50 nu een paar keer kunnen gebruiken. Onder andere heb ik de ritjes die ik maakte opgeslagen en geupload. Vorige week heb ik voor het eerst een route die ik via de routeplanner van de fietsersbond had gemaakt in het apparaat gezet (GPX bestand). Het was even een beetje uitproberen hoe dat ging, want ik lees meestal de handleiding niet :)
Dat ging vrij goed, maar ik vind het soms nog wel moeilijk om te zien waar het apparaat precies wil dat je heengaat. Maar op zich is dit geen groot probleem, zolang je maar globaal dezelfde richting uitgaat als de groene lijn van de route, pik je hem elders wel weer op.

Ik gebruik de open street maps nog steeds. Via Bryton had ik een DVD met de HD maps besteld, maar deze is waarschijnlijk bij iemand anders in mijn straat bezorgd zonder dat ze een briefje in mijn bus hebben gedaan. Daar ben ik nu in ieder geval achter na eerst 10 minuten met de pakketservice aan de lijn te hangen à 45 cent per minuut. Ze konden niet vertellen bij welk huisnummer het dan bezorgd is, oelewappers. Ik hoop dat de betreffende buur zich nog even meldt, zodat ik binnenkort die HD kaart kan gaan proberen.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 13 aug 2011 18:24

DVD is boven water met dank aan onze pakketchauffeur. HD map Benelux staat er nu op. Ik moet er nog mee gaan fietsen om te kijken wat ik het fijnste vind. Hoe zorg je trouwens dat je zowel de Open Street Map als de HD map op de SD kaart werkend hebt of kunt wisselen? Misschien is dit aan de orde geweest, maar ik kan het zo snel niet vinden.

Vandaag trouwens ook een Garmin speed/cadans sensor gemonteerd en dit werkt feilloos met de Bryton samen. Nu hoef ik alleen nog maar een passende HR band.

Plaats reactie