Carbon clinchers uit China vragen
Zijn er hier eigenaren van full carbon clinchers die een uitgezette velgrand hebben? De vorige eigenaar van mijn wielen was blijkbaar niet op de hoogte dat je niet teveel druk op de bandjes moet zetten. Heb ze voor een mooi zacht prijsje op de kop kunnen tikken en na vervanging van de versleten body zijn het prachtige wielen.
Die uitstulping in het achterwiel hindert niet bij aanremmen, maar toch irriteert het me licht. Weten jullie of dit hersteld kan worden? Tevens kraken de spaken op de contactpunten (de witte lak is op die punten verdwenen, dat zal het euvel denk ik zijn?), nieuwe spaken of is er een simpele fix bekend?
Die uitstulping in het achterwiel hindert niet bij aanremmen, maar toch irriteert het me licht. Weten jullie of dit hersteld kan worden? Tevens kraken de spaken op de contactpunten (de witte lak is op die punten verdwenen, dat zal het euvel denk ik zijn?), nieuwe spaken of is er een simpele fix bekend?
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
Voor €150,- meer heb je dan full carbon clinchers van Kuiper. Het is maar wat je zelf wilt. Het 'gedoe' van China of wat meer betalen en hier in NL wielen kopen.
En wat mij betreft zijn carbon clinchers toch vooral voor de looks. Het is niet niet licht en remt ook nog is minder. In de bergen rijden ermee zul je mij niet snel zien doen(tenzij je voor een premium merk gaat als LW of Reynolds en dan nog). Dus of je dan de volle pond wilt betalen voor wielen die eigenlijk enkel bij droge vlakke ritten in NL wil betalen is dan wel een afweging.
En wat mij betreft zijn carbon clinchers toch vooral voor de looks. Het is niet niet licht en remt ook nog is minder. In de bergen rijden ermee zul je mij niet snel zien doen(tenzij je voor een premium merk gaat als LW of Reynolds en dan nog). Dus of je dan de volle pond wilt betalen voor wielen die eigenlijk enkel bij droge vlakke ritten in NL wil betalen is dan wel een afweging.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Is maar even een rekenvoorbeeldje. Heb al clinchers gezien v.a. €275,-drako955 schreef:Wat ik niet begrijp, als je € 648,-- uitgeeft bij een chinees kan je net zo goed bij Kuiper wielen bestellen toch? Dan heb je 50 mm hoge velgen met alu rand en garantie voor € 649,--Wolfhound32 schreef:Die naheffing is jammer, maar niet extreem. Ik ga er even van uit dat je een bestelling hoger dan €150,- plaatst. Je krijgt dan te maken metrobzie schreef:Noem me een schijtluis, maar ik durf er geen te bestellen in China.
Ik ben al dagen heel internet erop na aan het zoeken, maar als je volgens mij pech hebt, kun je dus echt een flinke naheffing krijgen van de douane, tnt of van weet ik veel wie.
En in dat geval zijn je zgn. goedkope wielen, ineens heel dure wielen en waar is dan je voordeel?
Dan kan ik ze wellicht bij Jolmer bestellen, koste een beetje, maar naar Leiden gaan als er iets aan de hand is met je wielen, is nog effe wat anders dan China.
Ik heb met diverse China-kopers van dit forum gemailed en ondanks dat de meesten zeggen: DOEN....ik durf er niet aan.
Inklaringskosten (TNT) €13,-
BTW 21%
Douaneheffing 6%
Een setje wielen van €500,- kosten je dan €648,-
Nogmaals jammer als je er met een steekproef wordt uitgehaald, maar hoogstwaarschijnlijk nog steeds fors goedkoper.
Gewoon rekening mee houden, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik denk dan, het moet echt veel goedkoper zijn om de keuze te maken om in China te bestellen.
- Forum-lid
Ik heb een setje chinese clinchers besteld 50mm en 25mm breed. Ik ben benieuwd of het wat is. Zal een review posten zodra ik ze binnen heb.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Oke, excuus was niet helemaal waar. ...... €279,- dus.drako955 schreef:Oke, dat ben ik nog niet tegengekomen. Waar heb je deze gezien? Ik denk dat een heleboel mensen hier wel oren naar hebben.Wolfhound32 schreef:Is maar even een rekenvoorbeeldje. Heb al clinchers gezien v.a. €275,-
http://ikhebnogsteedsnietdoordatlinkenn ... estaan.com
Oke, excuus was niet helemaal waar. ...... €279,- dus.
http://ikhebnogsteedsnietdoordatlinkenn ... estaan.com
Laatst gewijzigd door robzie op 24 mar 2014 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
haaldoor schreef:Voor €150,- meer heb je dan full carbon clinchers van Kuiper. Het is maar wat je zelf wilt. Het 'gedoe' van China of wat meer betalen en hier in NL wielen kopen.
Niet eens. Carbon wielen in een goed carbon frame rijdt fantastisch! Ook in de bergen (mits droog) is het goed te doen met goede remblokken (en remtechniek). Bovendien weegt mijn 38mm hoge setje 1400 gram, een puik alu setje wat hier onder duikt..
-
- Forum-lid
robzie schreef:Via wie besteld?verbraakje schreef:Ik heb een setje chinese clinchers besteld 50mm en 25mm breed. Ik ben benieuwd of het wat is. Zal een review posten zodra ik ze binnen heb.
http://www.ebay.com/itm/331010821587?ss ... 1497.l2649
Besteld bij Helin (carbonspeedcycle)
Ik laat de wielen wel checken voor gebruik heb vernomen dat dit toch wel verstandig is met chinese velgen