Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 22 apr 2014 22:53

codex schreef:
Tom-s schreef:
Hier heb je veel Duitse toeristen en wat doen die:Juist altijd stoppen om je voorrang te geven terwijl zij diegene zijn die op een voorrangsweg rijden en jij met de fiets moet wachten.Vooral bij rotonde's heb je dat.
Zeer vriendelijk, maar zeer storend omdat je onverwachts gaat remmen op een rotonde en de kinderen op de fiets krijgen nu wel opeens ten onrechte voorrang en weten niet waar ze aan toe zijn.
Inderdaad zeer goed bedoelD, maar werkt aVerechts.
Ik wacht demonstratief tot men weer bij de les is en oprijdt.
Cheap light strong, choose two

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 apr 2014 08:26

Goh, spelfouten in andermans berichten verbeteren lijkt me - los van het feit dat je nooit klaar bent - nu niet meteen de meest zinvolle bezigheid. Je hebt er in bovenstaand bericht trouwens nog twee andere over het hoofd gezien: maar beter gewoon niet aan beginnen dus...
Maar dit terzijde. :|
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 23 apr 2014 09:39

En juisd siteren is ook niet gemakelleik. Dat is nied eens mein texksd.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 23 apr 2014 09:49

Tom-s schreef:En juisd siteren is ook niet gemakelleik. Dat is nied eens mein texksd.
Die kees is noch strenger dan mein oude neederlandse lerrarres op de hafo! ;)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 apr 2014 10:09

Vooral grappig omdat ook zijn eigen berichten zelden taal- en spelfoutenvrij zijn... :roll:
Maar goed, da's voer voor het taaltopic.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 23 apr 2014 10:17

Ach het kan geen kwaad om bij de les te blijven.

Je bedoelde rotonde's en onverwachts?

Ik heb toch wel wat goeds gedaan geloof ik.
Een aantal mensen voelen zich moreel superieur en dat is goed als het maar tijdelijk is.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 23 apr 2014 11:17

codex schreef:lijkt mij> daar hoef je geen onderzoek voor te doen.
Test >steek eens over op een zebrapad en de kans dat ze in verstedelijkte gebieden gewoon doorrijden is 50-50%
Test 2> ,, ,, ,, in platteland gebieden gewoon stoppen is 98-2%.

Kortom hoe meer mensen bij elkaar, hoe minder het fatsoen/empathie.

Je hoeft geen socioloog te zijnom te concluderen, dat het eigenlijke probleem is >dat menselijk ontfatsoen ontstaat als er mensen elkaar "in de weg zitten".

Zal wel een evolutionair (mis)ontwikkeling zijn van de soort homo sapiens.
Volgens mij is dit een logisch gevolg van onze beperkte hoeveelheid geduld. Als je in rustig gebied overal veel voorrang geeft (ook wanneer dit niet hoeft), dan kost je dit je een paar minuten op een rit. Hetzelfde gedrag in druk gebied kost je veel meer tijd, omdat je gewoon veel meer verkeer tegenkomt. Iemand die evenveel minuten vertraging accepteert tijdens een rit, zal in rustig gebied dus 'fatsoenlijker' rijden dan in een druk gebied. Maar beide doen dezelfde opoffering in reistijd, dus vindt ik het onterecht om de 'meer fatsoenlijke' verkeersdeelnemer heel erg op te hemelen. Zijn opoffering is veel kleiner dan iemand met iets minder fatsoen in druk gebied.

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 23 apr 2014 16:48

kees0251 schreef:Ach het kan geen kwaad om bij de les te blijven.

Je bedoelde rotonde's en onverwachts?

Ik heb toch wel wat goeds gedaan geloof ik.
Een aantal mensen voelen zich moreel superieur en dat is goed als het maar tijdelijk is.
rotondes (geen rotonde's)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 23 apr 2014 19:50

we geven Kees0251 op voor het aankomende nationaal dictee.
Als hij meer dan het gemiddelde aantal fouten maakt, moet hij "voor straf" het hele verdere jaar met een grote knapzak aan zijn zadel fietsen ;)

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 23 apr 2014 21:46

kees0251 schreef:Ach het kan geen kwaad om bij de les te blijven.

Je bedoelde rotonde's en onverwachts?

Ik heb toch wel wat goeds gedaan geloof ik.
Een aantal mensen voelen zich moreel superieur en dat is goed als het maar tijdelijk is.
Het kan geen kwaad om bij de les te blijven Kees: een aantal mensen voelt... ;)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2014 08:19

daniel1975 schreef: De sterkere racefietser gedoogt in de huidige beschaving de zwakkere deelnemer op het fietspad en nu beginnen die mensen ook rechten te claimen terwijl ze daar op basis van "the fittest" geen recht op hebben :twisted: :mrgreen: .
Dat berust wel op een verkeerde opvatting van Darwins theorie: the fittest is niet 'de sterkste', maar de 'meest aangepaste', en of de koersfietser nu echt de meest aangepaste is aan het normale wegverkeer is nog maar de vraag... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2014 08:25

kees0251 schreef:Ach het kan geen kwaad om bij de les te blijven.

Je bedoelde rotonde's en onverwachts?

Ik heb toch wel wat goeds gedaan geloof ik.
Een aantal mensen voelen zich moreel superieur en dat is goed als het maar tijdelijk is.
Rotondes, inderdaad, alsook diegene(n) - maar dat doet verder niet ter zake.
Maar als je echt iets goed wilt doen kijk je best eens even kritisch naar je eigen schrijfsels. Overigens zie ik niet meteen het verband tussen correct spellen en morele superioriteit, maar goed... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie