Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 03 sep 2012 20:52

Ik heb het niet goed kunnen zien. Wel had ik het idee dat je bij de mannen van Saxo iets van een pizza schijf zag zitten..zal niet echt zo een pastic ring zijn, maar het was wel duidelijk lichter dan de rest van de cassette. Wellicht een laatste kransje wat extra groot was.
Cervélo & Cannondale

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 sep 2012 21:20

Volgens mij rijdt Contador het lichtst van allemaal. José de Cauwer heeft zijn verzet genoemd, maar ik ben het kwijt.

Opvallend dat de renners die ook de Tour de France hebben gereden er langzaam doorheen zakken.

Froome verliest vandaag tijd op Gesink. Is jullie dat niet opgevallen, of past dat niet in de discussie die hier gaande is?

Ten Dam lijkt de enige positieve uitzondering. Over karakter en inhoud gesproken...

Wat een draak van een aankomst vandaag, zeg! Hier krijgt een paard de hik van.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 sep 2012 21:24

Ik had niet de indruk dat Contador en Rodriguez lichter moesten rijden, je moet tenslotte nog vooruit geraken ook.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 03 sep 2012 21:25

Herman_N schreef:
vantheman schreef:Ik heb toch het idee dat sommige profs te zwaar rijden op beklimmingen van boven de 20%.
Was vorig jaar ook al het geval op de Angliru.
Ik meen me te herinneren dat Cobo toen met 34-32 reed (kan me vergissen trouwens) en hij was de enige die nog redelijk omhoog kwam zonder zwalken.

Met welk verzet reden de mannen vandaag? Iemand enig idee?
Heb ergens gelezen dat Contador met 36x28 reed maar ik las onderstaande op Velonation en dat is niet echt specifiek:
Contador is even using SRAM’s new WiFLi rear derailleur, whose mid-length cage allows him to use larger sprockets - and this smaller gears - on the steep mountains of the Vuelta. This is not proving to be enough however, and he was chased down by Rodríguez and Valverde each time.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 03 sep 2012 21:50

In een rabosport video van Laurens en Dam vertelt hij dat hij vandaag met een compact gereden heeft met dus een 34 voor. Normaal reed hij 39 of 41 voor.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 sep 2012 00:13

daniel1975 schreef:I know, maar ik neem aan dat ze de 100e Tour toch wel wat extra willen doen.... Of is dat hopen tegen beter weten in?
Ze beginnen op corsica, daar zouden al 2 bergritten zijn, daarna onmiddelijk richting Ventoux in week 1, 2 pyreneeen ritten inclusief Plateau de Beille, de week erop tijdrit naar mont saint michel en in de laatste week drie dagen alpen met oa Alpe D'huez. Zover ik me herinner de eerte keer dat de Ventoux en de Alp in een tour zaten ( of het moet dat jaar zijn geweest dat Berneadeu die klimtijdrit won?)
Afbeelding

fizik
Forum-lid

fizik 04 sep 2012 07:02

Hoe kom jij aan die wijsheid?

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 sep 2012 07:18

fizik schreef:Hoe kom jij aan die wijsheid?
http://www.velowire.com/article/536/en/ ... here-.html
Hier kun je de geruchten rond het nieuwe Tour parcours volgen. Vrijwel elk jaar weet hij het vooraf perfect te voorspellen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 sep 2012 08:37

Om de Gesink-bashers in dit forum er nog even aan te herinneren dat hij nog niet helemaal hersteld is van zijn dijbeenbreuk...

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ijk__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ik had gewoon een heel goede dag", zei Robert Gesink na zijn tiende plaats in de loodzware zestiende etappe van de Ronde van Spanje. "Ik heb gevochten als een beer, maar dat is onderdeel van mijn job. De laatste twee dagen was ik super." "Ze reden vandaag de hele dag een akelig tempo", vond Gesink. "Op dat soort momenten merk ik, dat ik toch nog wat kracht en macht tekort kom. Wanneer ik later beelden van mezelf zie met dat pielverzetje, dan denk ik ook 'Man schakel toch bij'. Maar we weten allemaal waar ik vandaan kom. Waar ik nu sta, is heel goed vind ik. De laatste puntjes hoop ik deze winter te gaan zetten, zodat ik in 2013 weer een normaal seizoen kan draaien." Gesink brak in het najaar van 2011 zijn dijbeen en is nog niet volledig hersteld van de zware operatie die volgde.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 04 sep 2012 09:31

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 sep 2012 09:36

Mooie etappe, Gesink was prima bezig, in wat ik beschouw als een soort tussenjaar voor hem.
Al denk ik wel dat ie ondanks dat in top vorm ook niet hoger zou komen als 4de. Een podium gaat denk ik heel lastig zijn.

Heeft iemand helder hoeveel Rodiquez met de bonificaties heeft gewonnen op Contador?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 sep 2012 09:54

eelcoz schreef:Zielige post, Timo.
Want, je mag geen uitspraken van Gesink citeren waarin hij duidelijk aangeeft dat hij na zijn zéér zware verwondingen van nog geen jaar terug nog niet op zijn oude niveau is en dat dit hem parten speelt in zijn strijd tegen Rodriguez, Contador en Valverde? Of omdat je wellicht vindt dat Gesink sowieso een watje is die geen deuk in een pakje boter rijdt en dat zijn val daar niet debet aan is? Of vind je dat je de mensen die in dit forum constant alles wat Gesink doet negatief beoordelen niet van repliek mag dienen? Of...ja, waarom eigenlijk? Het gaat hier pagina na pagina over wat voor een waardeloze renner Gesink is en als hij zelf uitspraken doet in de media over de reden van zijn matige presteren dan mag dat blijkbaar niet aangekaart worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie