Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 jan 2013 22:45

knutmo schreef:Afbeelding

Hebben jullie hem allemaal bij de hand voor vannacht?
Is toch pas 17 januari
What makes the boat go faster?

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 11 jan 2013 10:19

Vorige week kwam in het nieuws dat Armstrong geld zou hebben betaald / geschonken aan één of meerdere dopingcontrolebureaus. Voor alle sportjournalisten was dit groot nieuws en het zoveelste bewijs.

Ik kan mij echter een filmpje herinneren op YouTube van al zeker 4-5 jaar terug waarin Armstrong zelf of iemand dicht bij Armstrong dit gewoon aangeeft tegenover de interviewer.

Wie kan zich ook zoiets herinneren?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 jan 2013 10:36

bertpleizier schreef:Vorige week kwam in het nieuws dat Armstrong geld zou hebben betaald / geschonken aan één of meerdere dopingcontrolebureaus. Voor alle sportjournalisten was dit groot nieuws en het zoveelste bewijs.

Ik kan mij echter een filmpje herinneren op YouTube van al zeker 4-5 jaar terug waarin Armstrong zelf of iemand dicht bij Armstrong dit gewoon aangeeft tegenover de interviewer.

Wie kan zich ook zoiets herinneren?
Volgens mij ging dat om de UCI, het nieuws van afgelopen week ging om USADA.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jan 2013 11:09

Er is een filmpje waarin Mart Hein Verbrugge interviewt. Daarin geeft Hein toe geld te hebben aangenomen van LA om betere controles te kunnen uitvoeren. Hein komt daarin nogal als een naieve dreumes over die niet goed snapt hoe de wereld in elkaar zit. En Mart slikt het ook voor zoete koek.

Het nieuws van gisteren was dat LA gedl (ongeveer 200.000 euro) probeerde te doneren aan de USADA. De USADA weigerde het geld aan te nemen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2013 11:16

Er moet meer achter dat verhaal zitten. Waarom brengt Tygaart dat nu pas naar buiten en niet toen het in 2004 voor viel aldus zijn eigen woorden? Wat waren de redenen dat ze hun kaken stijf op elkaar gehouden hebben en er nu op eens wel mee op de proppen komen?

Armstrong is niet de enige die vuile spelletjes speelt, Tygaart houdt er ook nog een andere agenda op na.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 jan 2013 11:23

amclassic-fan schreef:Er moet meer achter dat verhaal zitten. Waarom brengt Tygaart dat nu pas naar buiten en niet toen het in 2004 voor viel aldus zijn eigen woorden? Wat waren de redenen dat ze hun kaken stijf op elkaar gehouden hebben en er nu op eens wel mee op de proppen komen?

Armstrong is niet de enige die vuile spelletjes speelt, Tygaart houdt er ook nog een andere agenda op na.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Misschien dat USADA destijds simpelweg bang was voor de Armstrong-clan? Vergeet niet dat die destijds heel erg machtig was, je moest behoorlijk stevig in je schoenen staan om daar tegenin te gaan, zeker als Amerikaan.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 11 jan 2013 13:35

Lance is alweer wereld nieuws
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... stpop_read" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.guardian.co.uk/commentisfree ... ah-winfrey" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat dus niet om een bekentenis maar om publieke vergeving en vergeet de centjes niet. Oprah is de duurste talkshow, zij vraagt 1 miljoen dollars per 30 sec in blokken van 6 min per 24 min content. Het interview van anderhalf uur gaat 36 miljoen reclame gelden opleveren. Cooool, voor dat bedrag wil ik ook wel een beetje vergeving.

De laatste vraag van Oprah: Lance, tell out viewers, what did you have for breakfast ?
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jan 2013 14:00

Ach ja, opiniestukken wat moet je ermee? Dat als iemand die op tv een bekentenis aflegt, dat doet om vergiffenis te krijgen van het publiek en (potentiële) schuldeisers kan een kind van 10 ook wel bedenken.
Het aantal al dan niet aardig geschreven stukjes over dit onderwerp begint een beetje de spuigaten uit te lopen. Het is gewoon paginavulling en het heeft nieuws- noch entertainmentwaarde.
Campagnolo Ultra Dork

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 11 jan 2013 14:03

amclassic-fan schreef:Er moet meer achter dat verhaal zitten. Waarom brengt Tygaart dat nu pas naar buiten en niet toen het in 2004 voor viel aldus zijn eigen woorden? Wat waren de redenen dat ze hun kaken stijf op elkaar gehouden hebben en er nu op eens wel mee op de proppen komen?

Armstrong is niet de enige die vuile spelletjes speelt, Tygaart houdt er ook nog een andere agenda op na.
Ik heb onderhand het gevoel dat Armstrong als kop van jut wordt gebruikt door heel wat mensen die hun eigen (zeer vuile straatje) ongemerkt proberen schoon te vegen. Iedereen richt zijn pijlen nu op Armstrong in de hoop dat hij als bliksemafleider dient voor de eigen vuile was.

Eigenlijk zou je helemaal opnieuw moeten beginnen met de sport. Alles en iedereen eruit, want dit blijft nog wel even stinken. Helaas is dat een onmogelijkheid.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jan 2013 14:33

Ik heb niet de indruk dat er ook maar één iemand binnen de wielersport is die naar aanleiding van de aanklacht tegen Armstrong verzekerd is van een schoon straatje. het is eerder zo dat dit iedereen die iets te verbergen heeft hierdoor in gevaar is gebracht.
Campagnolo Ultra Dork

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 12 jan 2013 18:51

Lance bij Oprah..., de American way..., ik kijk er naar uit !

De beste man is mij betreft de laatste tijd teveel "gedemoniseerd", slim van hem om op deze manier weer de publiciteit te zoeken. Zeker met een knipoog naar z'n landgenoten. Kijk, waar rook is vuur, maar alle randfiguren rondom hem blijven gewoon buiten schot. Terwijl HIJ alle prestaties heeft neergezet. Doping of geen doping, je moet het altijd nog zelf doen... Waarschijnlijk heeft onze eigenste Boogie ook doping gebruikt..., maar ja, nooit de Tour gewonnen...

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 13 jan 2013 10:46

Precies, met alle aandacht die Armstrong vangt kunnen anderen "uit de kast komen" en het boetekleed aantrekken zonder dat dat veel aandacht trekt. Kunnen ze later beweren dat ze eerlijk alles opgebiecht hebben, alleen heeft niemand het op dat moment gemerkt. Heel slim.

Het is ook niet zo dat je met doping per definitie een geweldige renner wordt. Een geweldige renner die doping gebruikt zal nog beter worden (of het nou fysiek of psychologisch werkt). Zonder aanleg zal je nooit de Tour winnen, ook niet met doping.

Plaats reactie