Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

IkBenSpecialized
Forum-lid

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 05 aug 2014 11:38

dc schreef:Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat hij wil vangen, of Laurens en Kruijswijk einde contract zijn en wat de gesteldheid van Gesink is.
Alleen Moreno Hofland en Sep Vanmarcke hebben een contract tot en met 2016, terwijl Tom Leezer, Barry Markus, Paul Martens, Laurens ten Dam en Nick van der Lijke tot en met 2015 een verbintenis hebben.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 05 aug 2014 11:42

Mollema en onprofessioneel: Ritten niet verkennen en niet nodig vinden om voor de ene tijdrit veelvuldig te trainen (terwijl hij daar toch meer tijd verliest als in alle bergetappes samen), dat is niet alleen onprofessioneel maar erg dom naar mijn mening. Net zoals zo een opmerking.
Afbeelding

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 aug 2014 11:59

Dan is er nog ruimte voor verbetering en dat zullen ze bij Trek ook hebben gezien.
We geloven in hem en willen hem helpen zijn talent verder te ontwikkelen.
aldus Luca Guercilena

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 aug 2014 12:00

dc schreef:Overigens doet Mollema zichzelf geen dienst door zo te klagen over een sponsor. Los van het feit dat het onprofessioneel is, je weet nooit of je elkaar weer tegen komt.

Betreft de fietsen: Het zou leuk zijn als Koga de sponsoring op zich zou nemen, maar dat lijkt me financieel toch te dol. Er zijn niet zoveel merken die geld hebben voor dat soort grappen en de concurentie is best hoog omdat het aantal plekjes toch beperkt is. Lotto/NL gaat toch een TdF plek opleveren.
Dat zou inderdaad mooi zijn maar Accel group zit al wel met Lapierre bij FDJ. Maar aan de andere kant zit Pon nu ook met Cervelo en Focus met 2 merken in de WT.

Ik vraag mij ook af of je bij Koga ook weer niet hetzelfde geklaag krijgt dat de fietsen niet top zijn.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 12:11

ericpeters schreef:Mollema en onprofessioneel: Ritten niet verkennen en niet nodig vinden om voor de ene tijdrit veelvuldig te trainen (terwijl hij daar toch meer tijd verliest als in alle bergetappes samen), dat is niet alleen onprofessioneel maar erg dom naar mijn mening. Net zoals zo een opmerking.
EmPeHa schreef:Dan is er nog ruimte voor verbetering en dat zullen ze bij Trek ook hebben gezien.
We geloven in hem en willen hem helpen zijn talent verder te ontwikkelen.
aldus Luca Guercilena
Ja, daar kan je niet omheen. Mollema wordt vrijwel zeker 8ste als hij zich profesioneler had voorbereid (alleen al de tijdrit veroorzaakt dat gat).

Wat dat betreft is verandering van ploeg een goed idee voor Bauke, want bij Belkin hebben ze hem blijkbaar niet goed begeleid/gecoacht. Want uit zichzelf gaat hij het blijkbaar niet verzinnen.

Dat je na 1989 nog steeds renners hebt die het op zijn JBF aanpakken is bizar. Vooral omdat het nou niet direct onhaalbare handelingen zijn (etappes verkennen, tijdritfiets regelen).

JackieD
Forum-lid

JackieD 05 aug 2014 12:22

Mollema is niet de enige die heeft geklaagd over de fiets. Boom maakte er ook al een opmerking over (die toevallig ook vertrokken is), terwijl Ten Dam het een GEWELDIGE fiets, dat kan komen omdat hij er nog een jaar op moet rijden. Feit is dat Bianchi geen tijdritfiets heeft ontwikkeld de laatste 2 jaar. Dat deze fiets nu pas klaar was zegt ook genoeg.

Benieuwd wie er nog meer weg gaan, hopelijk blijven zowel Gesink als Kelderman aan boord van de nieuwe ploeg.

Daarbij komt nog dat de salarissen grotendeels door Rabo werden betaald en dat ze ook nog eens bovengemiddeld betaalden. Dat zal bij de nieuwe sponsor anders worden waardoor je kans krijgt dat de betere renners om zich heen gaan kijken voor een beter contract.

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 12:23

Betreft Koga. Ja, Accell is giga, maar Koga is klein en (belangrijker!) heeft een regionale afzetmarkt. Ik zie ze ook niet 1-2-3 een pak meer fietsen verkopen tenzij Lotto/Nl echt een mega jaar draait. Cervelo is internationaler en zelfs daar is het een enorme belasting omdat ze eigenlijk te klein zijn. Het is dat Cervelo kapot gaat als ze geen ploeg sponsoren. Ze hebben het even geprobeerd zonder ploeg en dat heeft ze enorm veel exposure gekost.

Ik denk nog steeds dat je als racemerk in de TdF moet zijn om goed te verkopen, maar met de huidige kosten kunnen alleen internationale spelers daarin meespelen.

Dus als we het over Accell hebben: Ik zeg RALEIGH! Merk is weer aan het opkrabbelen, heeft internationale naam en faam, een distributie kanaal in de USA (distributie in de EU is wel weer op te zetten via Accell)en heeft een band met Nederland :D

JackieD
Forum-lid

JackieD 05 aug 2014 12:33

http://www.biketotaal.nl/l/library/down ... height=930

De team fiets, de kleuren voor Lotto zijn in ieder geval al goed!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 aug 2014 12:41

Mmmh, als je de reviews moet geloven zou de Raleigh Militis ook zo ongeveer het beste frame moeten zijn dat Accel te bieden heeft. Mooie rode fiets, zwart met gele accenten van de hoofdsponsor. Ik zie het wel zitten.

Alleen dan nog een goede tijdritfiets...
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 05 aug 2014 12:53

Ernie C. schreef:Mmmh, als je de reviews moet geloven zou de Raleigh Militis ook zo ongeveer het beste frame moeten zijn dat Accel te bieden heeft. Mooie rode fiets, zwart met gele accenten van de hoofdsponsor. Ik zie het wel zitten.

Alleen dan nog een goede tijdritfiets...
Lapierre heeft een aardige TT fiets. Zal vast wel beter kunnen, maar in ieder geval zou Raleigh dat samen met Lapierre kunnen doorontwikkelen.

Maar dit is allemaal luchtfietserij, dat ze op Bianchi rijden was voor mij ook een verassing. Het leek me nou niet echt een goede markt voor Bianchi, maar wat weet ik ervan? Dus wie weet op welke fiets ze volgend jaar rondtoeren?

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 05 aug 2014 15:06

JackieD schreef:Mollema is niet de enige die heeft geklaagd over de fiets. Boom maakte er ook al een opmerking over (die toevallig ook vertrokken is)
Vandaag doet Boom dat nogmaals in een interview met Helden:

"Het materiaal is niet doorslaggevend, maar speelt wel een rol bij de keuze voor een nieuwe ploeg. Dit jaar had ik via Bianchi, de fietssponsor van Belkin, al een speciale en goede klassiekerfiets, maar het is algemeen bekend dat onze fietsen niet top zijn. Astana rijdt op Specialized en die maken heel goede fietsen."

Voor het hele interview met Lars Boom: http://heldenonline.nl/rubrieken/helden ... one-renner

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 aug 2014 15:50

ever schreef:
JackieD schreef:Mollema is niet de enige die heeft geklaagd over de fiets. Boom maakte er ook al een opmerking over (die toevallig ook vertrokken is)
Vandaag doet Boom dat nogmaals in een interview met Helden:

"Het materiaal is niet doorslaggevend, maar speelt wel een rol bij de keuze voor een nieuwe ploeg. Dit jaar had ik via Bianchi, de fietssponsor van Belkin, al een speciale en goede klassiekerfiets, maar het is algemeen bekend dat onze fietsen niet top zijn. Astana rijdt op Specialized en die maken heel goede fietsen."

Voor het hele interview met Lars Boom: http://heldenonline.nl/rubrieken/helden ... one-renner
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie