Teams en materiaal voor 2014
- boswielrenner
- Forum-lid
Goed punt! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik hield al een slag om de arm aangezien de frame maten ook overeen moeten komen. De Sprinters van Team Giant zijn zo op het oog groter dan de Belkin boys.
De kostprijs van een frame is voor Giant ook niet zo hoog, dus nieuwe fietsen voor Team Giant is wellicht de kleinste kostenpost van het sponsoren.
De kostprijs van een frame is voor Giant ook niet zo hoog, dus nieuwe fietsen voor Team Giant is wellicht de kleinste kostenpost van het sponsoren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Was van mij ook geen serieuze opmerking overigens, vandaar die smiley erachter. Die Blanco frames bij CC53-11 zien er op zich nog wel goed uit voor een mooie prijs ja... Dat de fiets "oud" oogt komt meer de SRM crank (en het ontwerp van de fiets), maar die cranks worden volgens mij door meer SRM gebruikers gebruikt. Zie Merida-Lampre.
Verder zijn er wel meer teams die met Shimano rijden, o.a. Trek en Merida-Lampre dus. Volgens mij hebben die ook grotere budgetten, maar dat is moeilijk te zeggen. En het lijkt me daar daar ook genoeg feed-back van vandaan komt voor Shimano. Dus de behoefte om Giant-Shimano van Shimano materiaal uit te rusten hoeft op zich niet vanzelfsprekend te zijn. Natuurlijk is het wel vanzelfsprekend als de ploeg Giant-Shimano heet, net als voorheen Argos-Shimano om dan wel goed Shimano materiaal te hebben. Maar dat lijkt me wel goed geregeld... . Verder vind ik overigens niets mis met Giants...
Verder zijn er wel meer teams die met Shimano rijden, o.a. Trek en Merida-Lampre dus. Volgens mij hebben die ook grotere budgetten, maar dat is moeilijk te zeggen. En het lijkt me daar daar ook genoeg feed-back van vandaan komt voor Shimano. Dus de behoefte om Giant-Shimano van Shimano materiaal uit te rusten hoeft op zich niet vanzelfsprekend te zijn. Natuurlijk is het wel vanzelfsprekend als de ploeg Giant-Shimano heet, net als voorheen Argos-Shimano om dan wel goed Shimano materiaal te hebben. Maar dat lijkt me wel goed geregeld... . Verder vind ik overigens niets mis met Giants...
-
- Forum-lid HC
De van Tuyl gebruikte frames gewoon in Brabant gespoten en lijken van dichtbij niet eens op de nieuw in de winkel verkocht TCR SL frames (waarschijnlijk omdat het pre productie modellen betreft die ook nog eens op details afwijken van de uiteindelijke frames).Het is zeker mogelijk dat dit in Nederland is gedaan. Er zijn zeker goede adressen hiervoor in Nederland. kortom; het blijft koffiedik kijken
De laatste Belkin Giants en Propels zaten in ieder geval niet in de VT partij maar wellicht komen die later. Wat dan wel weer vreemd is is dat de trinity's die stuk voor stuk eigenlijk gloednieuw waren ook worden verkocht, kan twee dingen betekenen, of er komt een nieuw model of ze zijn te renner specifiek en niet meer aan te passen.
Shimano kan zo'n beetje op elk frame gemonteerd worden maar andersom in niet echt realistisch, beiden zijn meg firma's en zo close verbonden (volgens mij gebruikt shimano voor haar hele fietsenlijn shimano) dat elk ander onderdelenmerk op zijn minst vreemd zou zijn.
- arnoudrace
- Forum-lid
Nee hoor, die zijn omgezet in cash kan ik je vertellen.boswielrenner schreef:Het zou mij ook niet verbazen als de "oude" Giant Belkin fietsen zijn overgespoten, mits de frame maten overeenkomen.
Het is zeker mogelijk dat dit in Nederland is gedaan. Er zijn zeker goede adressen hiervoor in Nederland. kortom; het blijft koffiedik kijken
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- arnoudrace
- Forum-lid
Veel, maar niet 'alle', vergis je niet wat er allemaal aan frames rondgaat (training, reserve, etc). Blanco/ Belkin kleuren etc.haaldoor schreef:Behalve het feit dat alle Belkin frames bij CC53-11 te koop staan. Mooie aanbiedingen trouwens. Vermoed ook niet dat de ploeg met Giant als hoofdsponsor op afgeragde tweedehandsje zou hoeven rijden. Helemaal wetend dat je wellicht dan met ISP afgezaagd op de verkeerde lengte zit....
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Bij AG2R is er ogenschijnlijk weinig gewijzigd aan de teamkleding al hadden ze wel een maatje groter mogen bestellen.
http://twitter.com/keesfietst/status/42 ... 52/photo/1
http://twitter.com/keesfietst/status/42 ... 52/photo/1
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Ziet er in vergelijking met bijvoorbeeld Specialized, Canyon, Giant en Cervelo niet erg innovatief uit. Eerder ouderwets, kleurenschema is wel mooi. Denk een achteruitgang ten opzichte van Giant?
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
-
- Forum-lid
greuf schreef:Ziet er in vergelijking met bijvoorbeeld Specialized, Canyon, Giant en Cervelo niet erg innovatief uit. Eerder ouderwets, kleurenschema is wel mooi. Denk een achteruitgang ten opzichte van Giant?
Ik ben eerder de tegenovergestelde mening toegedaan. De kleurstelling kon beter, de rest is top! Op de ander merken zou ik voor geen geld van de wereld willen rijden, alleen Canyon vind ik wel knap. Specialized, Giant en Cervélo kunnen misschien wel heel degelijke fietsen zijn, maar daar houdt het dan ook op....
Ziet er inderdaad een beetje raar uit en daar lijkt het wel op dat de band voor dikker is dan achter. Zal wel niet voor de grip zijn, zoals mountainbikers weleens doen, voor een bredere band dan achter. Denk eerder dat het met de aerodynamica te maken heeft. De band die in de lucht snijdt laten afvlakken naar het smallere deel van de afgeronde bolle velg. Bij het achterwiel hoeft dat niet, omdat dat dat dicht is en er zijn wel meer wervelingen qua luchtstroom daar...rene schreef:Zo te zien 25mm tube voor en 23mm achter lijkt me een beetje raar, maar zou mogelijk zijn natuurlijk.
Niet mis met Bauke's fiets. Mooi strakke lijnen. Ben alleen nog steeds niet kapot van die skinwall bandjes, maar blijkbaar horen die bij Belkin... Maar ik zie liever gewoon zwart i.p.v. doe klassieke look op moderne fiets.
Jimmy schreef:Hier een aantal fietsen op een rij:
Trek Madone Team Issue (Jens Voigt)
Europcar Colnago M0
Astana Specialized Tarmac
Belkin Bianchi Oltre XR2
Cannondale EVO
Drapac's Swift Carbon U-Vox
FDJ's Lapierre
Garmin's Cervelo R5
BMC Impec
Tinkoff-Saxo's Specialized Tarmac
Movistar's Canyon CF SLX
Orica-GreenEDGE's Scott Foil
SKY's Pinarello Dogma
Europcar's Colnago C59 (Yukiya Arashiro's)
Lampre's Merida Reacto Evo
Marcel Kittel's Giant Propel
Katusha's Canyon
Lotto Belisol's Ridley Helium (Adam Hansen's)
AG2R Focus Izalco
Omega Pharma Quickstep's Specialized Venge (Mark Renshaw's)
Uni-SA's Avanti Corsa SL (Jack Haig's)