Vandaag een beetje mazzel met waaiers en je bent er al.Tracing_NL schreef:Misschien ben ik iets te negatief, maar ik had me van gisteren vwb Mollema iets meer voorgesteld. Renners als Mollema moeten het juist hebben van meezitten in bepaalde ontsnapping of schifting (zie etappe 13 vorig jaar!). Als ze die slag missen word het klassement (top 5) erg moeilijk.
Ik hoop dat mijn woorden gelogenstraft worden en mollema in de komende weken alleen maar fitter word, een keer als enige contador / nibali kan volgen. Talansky, van Garderen, Porte etc. ergens een enorm slechte dag hebben (zoals ze wel vaker is ovekomen), Hij de franse renners in de tijdrit op een paar minuten rijdt en zo toch nog de top 5 biinenfietst. Maar dat moet ik nog zien.
Voorlopig ben ik hier dan maar de negatieve realist.
Tour 2014
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ben wel benieuwd hoe goed Nibali in de bergen is, want daar is hij het hele seizoen nog niet op niveau geweest.
Lees net dit op de NOS van Wynants:
Lees net dit op de NOS van Wynants:
Als dat waar is is dat toch ook te amateuristisch voor woorden."Op de eerste kasseistrook zaten we eigenlijk perfect. Maar op de tweede ben ik Bauke even kwijtgeraakt. Ik wist even niet meer waar hij zat. Blijkbaar was hij zijn radio vergeten. Daardoor werd het moeilijker om de situatie te overzien."
Het is al het gehele jaar altijd wat met froome ( sportief en extra-sportief). Of heeft het ene met het andere te maken? In de dauphiné bleek al dat de Froome van dit jaar niet de Froome van verleden jaar is.dario schreef:Voor de spankracht van de koers was Froome er natuurlijk beter in gebleven; anderzijds ben ik wel blij dat hij opgaf nog voor de eerste kasseistrook: anders was dit weer voer voor de zeikerds die vinden dat kasseien niet thuishoren in het moderne wielrennen en dat zo'n rit de competitie vervalst etcetera...
Zie http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... rden.dhtml
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goed is anders, maar drama is het ook nog niet.Tracing_NL schreef:Sorry hoor, maar Mollema heeft werkelijk op grootse wijze de slag gemist. Hij heeft werkelijk op iedereen tijd verloren, behalve op Contador. Om dan te zeggen dat je tevreden bent is werkelijk heel naief. Met name van garderen, talansky, porte, fuglsang, van den Broeck, kwiatkowski (komt volgens mij op het podium in parijs!) en Valverde gaat hij zomaar niet meer inhalen. .
Top 5 ligt aardig buiten bereik gezien de individuele klimvaardigheden, maar verder is het een redelijk open klassement nog. 1 topdag in de bergen en alles ligt overhoop (kan ook negatief uitpakken uiteraard).
En verder kijk ik tot nu toe met veel meer plezier naar de tour dan andere jaren. De aanloopweek is zeker veel interessanter dan 'standaard' en vanaf dag 2 moesten de klassementsmannen al hun best doen. Ze durven tenminste te koersen, zie Nibali al 2x de aanval kiezen.
Wel iets anders dan het voetbal van de laatste week, waar op Dld na er niet gevoetbald is maar men lekker diep in de loopgraven ging verdedigen en het het aankijken niet waard was.
Met dit open klassement kunnen de meesten niet anders dan straks in de Vogezen al aanvallen, want als ze op de oude behoudende (1500m voor het einde) manier gaan koersen winnen ze te weinig tijd.
Het uitvallen van Froome (zonde, maar bijna jammerlijk onvermijdelijk gezien zijn aanloop en zwakke hoofd) geeft meerdere mannen nu ineens geloof in de zege denk ik.
En wat Nibali betreft: heerlijk om nu naar te kijken, maar wat hoop hoop hoop hoop ik dat ie schoon is en blijft. Tis en blijft een Italiaan bij Katousha met zware druk van Vino..... Hoe lang blijft je sterk in je kop als het ff niet gaat....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Zonder Froome kan het wel eens een hele interessante Tour worden. De ploeg van Contador is niet sterk. Sky met Porte i nog maar afwachten. Nibali is sterk maar afwachten op hij zo sterk blijft in 3 weken. Talasky gaat voor vuurwerk zorgen en Mollema (radio vergeten ) doet mee voor plaats 6.
What makes the boat go faster?
Met Vino als manager van een ploeg met een toch al zwaar besmet verleden vind ik het sowieso verdacht dat Nibali er na een vrij waardeloos voorjaar opeens staat nu de tour is begonnen..daniel1975 schreef:En wat Nibali betreft: heerlijk om nu naar te kijken, maar wat hoop hoop hoop hoop ik dat ie schoon is en blijft. Tis en blijft een Italiaan bij Katousha met zware druk van Vino..... Hoe lang blijft je sterk in je kop als het ff niet gaat....
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
Zo schokkend is het toch allemaal niet. Als dit in 1 etappe kan gebeuren, kan het de volgende dag dus weer compleet anders zijn. Een alpen of pyreneeën ritje met afdalingen in de regen en het gaat net zo hard weer de andere kant op.
Quintana was is de Giro ook na week 1 afgeschreven, viel ook wel mee achteraf.
Quintana was is de Giro ook na week 1 afgeschreven, viel ook wel mee achteraf.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Kwiatkowski staat niet op het podium. anders eet ik mijn fiets op. Dat hij hier een kasseirit goed rijdt ligt gewoon in de lijn van vorig voorjaar (toen hij in de RVV bijna overleefde met Sagan en Cancellara na vroege vlucht).
Nibali (astana, kazakstan, dus niet katjoesha, rusland) is de topfavoriet.
Onbegrijpelijk dat Cancellara zit af te geven dat hij het gat zou moeten dichten met Sagan, terwijl in zijn groepje alleen nog Westra (mocht niet rijden) en Keukeleire (was blij dat hij kon volgen) zaten.
Nibali (astana, kazakstan, dus niet katjoesha, rusland) is de topfavoriet.
Onbegrijpelijk dat Cancellara zit af te geven dat hij het gat zou moeten dichten met Sagan, terwijl in zijn groepje alleen nog Westra (mocht niet rijden) en Keukeleire (was blij dat hij kon volgen) zaten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hele stomme tikvout van mij iddde zwarten schreef: Nibali (astana, kazakstan, dus niet katjoesha, rusland)
Less is bore
met of zonder doping: over de kasseien rijden is een kunst!timo2.0 schreef:Met Vino als manager van een ploeg met een toch al zwaar besmet verleden vind ik het sowieso verdacht dat Nibali er na een vrij waardeloos voorjaar opeens staat nu de tour is begonnen..daniel1975 schreef:En wat Nibali betreft: heerlijk om nu naar te kijken, maar wat hoop hoop hoop hoop ik dat ie schoon is en blijft. Tis en blijft een Italiaan bij Katousha met zware druk van Vino..... Hoe lang blijft je sterk in je kop als het ff niet gaat....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Absoluut, daarom hoop hoop hoop ik...
Less is bore
Nibali is een fantastische allrounder. Vorig jaar de Giro in barre omstandigheden en nu toont hij dat hij van alle klassementsrenners de kasseien het beste aankan met hulp van Lieuwe Weststra die ook toont dat hij allround is.
Mooi, die kasseienrit, geeft een tour met veel aspecten van het wielrennen en een prachtige overwinning van Lars Boom.
Mooi, die kasseienrit, geeft een tour met veel aspecten van het wielrennen en een prachtige overwinning van Lars Boom.