Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 07 jun 2014 23:08

Heb er zeker van genoten maar heb gelukkig nog trois ballons alleen hoofddoel was marmotte.

carolus210941
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2013 07:05

carolus210941 08 jun 2014 07:59

PI3R schreef:Doe de volledige, wil de kilometers in de benen hebben. Doe ook liever de lange klimmen maar de steile zitten toch pas op het einde. Vorige week Waalse pijl gedaan deze was net geen 4000 hm en mooier als Tilff.
Misschien tot zondag. En anders zie ik je misschien in Frankrijk.
Tijdens mijn trainingsrondje kwam ik de jongens van de Waalse Pijl tegen. Vroeger( de jaren 80) had de WP 20 hellingen en het nummer stond op de weg. Nu zijn het slechts 15 hellingen.
De marmotte fiets ik sinds 1995 en toen moest je voor 19.00 binnen zijn en er was nog een klim meer. Wij hadden geen carbon en een verzet 34/30.
Ik fiets hem dit jaar met 34/28 maar ik ben wel voor 19.00 uur binnen.
Op de achterkant van mijn shirt staat "depuis 1941"
Veel plezier en zwaai!!!

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 11 jun 2014 09:02

arjenv schreef:Ik ben 1,87 en 71kg, mooi op gewicht gekomen!

Helaas gisteren met voetballen een knie blessure opgelopen, als ik mijn symptonen op Internet check, lijkt het de meniscus te zijn.. Dat zou kijkoperatie en geen Marmotte voor mij betekenen, drama dus!
Was niet mijn meniscus, maar een botkneuzing in de knie. Dit moet met rust bekomen, maar fietsen gaat zonder enkel probleem, gelukkig.

Zodra ik van de fiets af stap, strompel ik direct weer, maar het fietsen gaat gelukkig goed.

Morgen t/m zondag een trainingsweekend in de Ardennen, flink wat hoogtemeters maken dus!

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 13:31

Zijn er ook nog vrouwen die de Marmotte gaan fietsen eigenlijk? Ikzelf ben er in ieder geval alvast 1. Volgens mij zag ik in vorige uitslagen dat er maar een stuk of 120 vrouwen meedoen ... of gefinished zijn.
Anyway, voor mij wordt het de eerste keer de Marmotte. Een aantal jaar geleden wel in 2 dagen gedaan en toen 2x 4 uur erover gedaan. Nu, veel getrainder en een veel betere en lichtere fiets, ga ik de uitdaging aan om de hele route op 1 dag te rijden.
Goed getraind (zo'n 3500km tegen de tijd dat ik naar de Alpen afreis, maar omdat ik ook de marathon heb gelopen in April vooral de laatste weken pas veel fietskilometers kunnen maken). In mei 4 weken in San Francisco getraind, waar een heuse berg staat met 1100 hoogtemeters (5x opgefietst) en 880 hoogtemeters (2x) uiteeindelijk 21000 hoogtemeters kunnen maken in 1 maand tijd. En, volgens Strava zou ik de Marmotte, op basis van die 4 weken, nu in 7:30 moeten kunnen fietsen. Geloof er niets van, maar ik ga dus wel voor een gouden tijd.
Met mijn 69 a 70kg lijk ik aan de zware kant (denk ik), maar met m'n 1.91 valt dat dus wel erg mee. Ben een bonenstaak op een fiets :). Klimmen ligt me ook erg goed. Op het vlakke wordt ik er toch een stuk makkelijker afgereden dan bergop.

Voor vrouwen liggen die tijdslimieten gelukkig een heel stuk lager dan voor de mannen. Voor mij dus de schone taak om binnen 9u27 te finishen (excl afdaling glandon dus).

Ik ga een week van tevoren al naar de Alpen, waar ik aan een sportief programma meedoe (alles, incl inschrijving Marmotte, georganiseerd door Chalet Beyond. Kom al jaren bij ze, dus heb er vertrouwen in dat alles goed geregeld zal zijn). Dat programma bestaat uit 4 dagen fietsen en een workshop over voeding. Vrijdag rust en zaterdag moet het dan maar gebeuren. Ik doe alles in m'n uppie, behalve dat sportieve programma. Tijdens de Marmotte zelf wil ik dan ook niet op andere hoeven wachten, of andersom. Moet er niet aan denken.

Deze week m'n fiets opgepimpt met nieuwe wielen. Eindelijk van de standaard Bontrager wielen af en nu een mooi setje, superlichte Dura Ace wielen eronder. Weer 350gr lichter ... je moet wat he :)

Ben toch wel benieuwd of hier dames zijn die er ook zo fanatiek mee bezig zijn en wat hun doelen zijn! Ik vind het in ieder geval heel erg spannend.

Owja, ookal kun je op allerlei manieren dat papiertje invullen voor medische goedkeuring ... ik ga 27 juni een uitgebreide sportmedische keuring laten doen. Eigenlijk vooral omdat ik wel eens wil weten hoe fit ik nu eigenlijk ben en omdat ik nooit ziek ben (even afkloppen) ik wel eens wat cijfertjes en gegevens over m'n eigen lijf te weten wil komen. Ook al spannend :).

ps. Zaterdag 175km Limburgs Mooiste. Allerlaatste zware trainingsrit.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 jun 2014 14:01

rwlinda schreef: Ben toch wel benieuwd of hier dames zijn die er ook zo fanatiek mee bezig zijn en wat hun doelen zijn! Ik vind het in ieder geval heel erg spannend.
Jawel, maar de Marmotte is me nog een paar treetjes te hoog...
Leuk om te lezen dat jij hem gaat doen, krijgen we naderhand ook nog een verslag? Doen er veel vrouwen mee aan zoiets trouwens? Jij krijgt de kans om ze te tellen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 14:24

Haha, ik ben nieuw op dit forum, maar zal proberen er aan te denken hier een verslagje te plaatsen. Moet lukken :).

Als ik bij de uitslagen van 2012 kijk, tel ik zo'n 200 dames en dat op ruim 7000 inschrijvingen. Ach, ik hoop maar dat er bij de mannen respect heerst voor de fietsende dames om hen heen. Dat wil er nog wel eens bij inschieten, vooral als ze voorbij gereden worden.

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 11 jun 2014 14:47

rwlinda schreef:Voor vrouwen liggen die tijdslimieten gelukkig een heel stuk lager dan voor de mannen. Voor mij dus de schone taak om binnen 9u27 te finishen (excl afdaling glandon dus).
@rwlinda let wel even op met de tijdmeting en de glandon.
de glandon tijd telt niet mee voor welke plaats je behaald MAAR telt wel mee voor je tijd t.a.v. goud/zilver/brons. Dus niet op je gemak de glandon af als je goede tijd wilt halen.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 15:10

Nee toch? Voor 2005 was de limiet 10:04 voor goud. Daar is toch 36 minuten vanaf gehaald omdat de tijd op de afdaling van de Glandon niet meetelt? Of begrijp ik het nu niet goed?

Zou wel heel krom zijn en dan zou de organisatie de plank toch wel erg misslaan. Als je mensen langzamer/veiliger wilt laten afdalen, moet de neutralisatie ook gelden voor goud/zilver/brons, want ik denk dat mensen daar meer om geven dan hun uiteindelijke klassering.

Anyway, ik was toch niet van plan veel te rusten :).

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 jun 2014 15:19

gerrit-1963 schreef:
rwlinda schreef:Voor vrouwen liggen die tijdslimieten gelukkig een heel stuk lager dan voor de mannen. Voor mij dus de schone taak om binnen 9u27 te finishen (excl afdaling glandon dus).
@rwlinda let wel even op met de tijdmeting en de glandon.
de glandon tijd telt niet mee voor welke plaats je behaald MAAR telt wel mee voor je tijd t.a.v. goud/zilver/brons. Dus niet op je gemak de glandon af als je goede tijd wilt halen.
Volgens mij is dit onjuist.

liekvos
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2014 15:34

liekvos 11 jun 2014 15:53

Ja hoor, hier nog een vrouw die de Marmotte voor de 1e keer gaat fietsen.

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 11 jun 2014 16:15

elefantino schreef:
gerrit-1963 schreef:
rwlinda schreef:Voor vrouwen liggen die tijdslimieten gelukkig een heel stuk lager dan voor de mannen. Voor mij dus de schone taak om binnen 9u27 te finishen (excl afdaling glandon dus).
@rwlinda let wel even op met de tijdmeting en de glandon.
de glandon tijd telt niet mee voor welke plaats je behaald MAAR telt wel mee voor je tijd t.a.v. goud/zilver/brons. Dus niet op je gemak de glandon af als je goede tijd wilt halen.
Volgens mij is dit onjuist.
ik heb gecontroleerd bij de organisator (sportcommunication) en kreeg de volgende reactie
"You are right: the time for the descent of the Glandon is substracted for the ranking, but not for the gold/silver category."
volgens mij is dat helder en duidelijk :D

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 11 jun 2014 16:33

Ik heb vorig jaar het eerste deel van de galibier in het wiel van een (Noorse) vrouw gezeten :P die trapte aardig door moet ik zeggen (en/of ik was op de galibier niet op m'n best... :D ) Ze rijden er dus wel, maar inderdaad niet erg veel
accepteren kun je leren!

Plaats reactie