Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
15 jun 2014 11:54
ronkinkel schreef:ja maar dan meld ie ook meteen helemaal niks meer , eerst was et altijd zo als er een kruispunt kwam of een weg na rechts of links dat hij op de kaart sprong en het melde , nu doet ie dat bij elk knikje in de weg , heb het idee dat het gekomen is na de laatste firmware update maar inderdaad op dit moment is het uitzetten de beste optie
Ik heb ook de laatste firmware en geen problemen.
ook de laatste kaarten van ofm.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
beren040
- Forum-lid
beren040
15 jun 2014 18:21
Gisteren tijdens de 3 ballons werkte eigenlijk alleen mijn hartslag, trapfrequentie en stopwatch nog...
Herkent iemand dat? Neem aan dat verstandigste is om hem maar even aan de computer te hangen en software opnieuw te installeren?
Allard
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
15 jun 2014 20:36
@beren040, ziet er naar uit dat je GPS niet heeft gewerkt?
Aanstaande week vertrekken ik naar Frankrijk om een 3-tal dagen te fietsen. Ik ben nu in basecamp bezig met het maken/aanpassen van routes/tracks en heb hier wat vragen over.
Ik heb een spoor (die voetstapjes). Van dit spoor kan ik een route maken (route maken op basis van geselecteerd spoor) Ik heb nu een route zonder routeaanwijzingen. Als ik deze route dubbel klik kan ik een activiteitenprofiel kiezen (fietsen, motor, wandelen etc.) Welke keuze is het best om een goede route met aanwijzingen te krijgen? Als ik voor fietsen kies maakt hij op sommige punten vreemde lussen etc. Welke instellingen gebruiken jullie hiervoor?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
15 jun 2014 23:03
beren040 schreef:Gisteren tijdens de 3 ballons werkte eigenlijk alleen mijn hartslag, trapfrequentie en stopwatch nog...
Herkent iemand dat? Neem aan dat verstandigste is om hem maar even aan de computer te hangen en software opnieuw te installeren?
Zie handleiding op de site voor back-up je settings en master reset.
Even 3 fit files kopiëren naar je bureaublad daarna resetten en je 3 fit files terug zetten met instellingen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
16 jun 2014 18:02
vincent75 schreef:
Ik heb een spoor (die voetstapjes). Van dit spoor kan ik een route maken (route maken op basis van geselecteerd spoor) Ik heb nu een route zonder routeaanwijzingen. Als ik deze route dubbel klik kan ik een activiteitenprofiel kiezen (fietsen, motor, wandelen etc.) Welke keuze is het best om een goede route met aanwijzingen te krijgen? Als ik voor fietsen kies maakt hij op sommige punten vreemde lussen etc. Welke instellingen gebruiken jullie hiervoor?
Niemand? Ik ga as woensdag weg vandaar mijn haast
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
beren040
- Forum-lid
beren040
16 jun 2014 18:54
is denk ik al heel vaak hier beantwoord, routes zijn niet optimaal.
Gebruik een track,volg gewoon een lijntje op je edge, werkt echt het beste.
Mocht je toch een route volgen, gewoon als profiel fietsen kiezen.
Allard
-
mao
- Forum-lid HC
mao
16 jun 2014 19:04
beren040 schreef:Gisteren tijdens de 3 ballons werkte eigenlijk alleen mijn hartslag, trapfrequentie en stopwatch nog...
Het beste van garmin 800 is er ook van af, snelheden worden dat niet dan voor de helf en dan weer goed weer gegeven. Bij klim classic was het ook niet veel beter met de stijgingspercentage .
Garmin gebeld , zou aan de cadans meter kunnen liggen volgens de dame van de helpdesk, heb allen niet zoveel vertrouwen in die dames die een lijstje afwerken met oplossingen.
Garantie termijn is uiteraard versteken, dus opsturen is eigenlijk geen optie.
Maar een nieuwe cadans meter kopen en hopen dat het opgelost is.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
16 jun 2014 21:11
mao schreef:beren040 schreef:Gisteren tijdens de 3 ballons werkte eigenlijk alleen mijn hartslag, trapfrequentie en stopwatch nog...
Het beste van garmin 800 is er ook van af, snelheden worden dat niet dan voor de helf en dan weer goed weer gegeven. Bij klim classic was het ook niet veel beter met de stijgingspercentage .
Garmin gebeld , zou aan de cadans meter kunnen liggen volgens de dame van de helpdesk, heb allen niet zoveel vertrouwen in die dames die een lijstje afwerken met oplossingen.
Garantie termijn is uiteraard versteken, dus opsturen is eigenlijk geen optie.
Maar een nieuwe cadans meter kopen en hopen dat het opgelost is.
Goedkoper is om hem eerst gewoon eens zonder cadans meter te gebruiken, dan moet hij namelijk (behalve in een tunnel) ook gewoon de snelheid meten. Maak gewoon een ander fietsprofiel aan zonder cadans meter en test het.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
17 jun 2014 21:19
Thanks , ga het uit proberen
-
jcvm
- Forum-lid
jcvm
18 jun 2014 14:52
Dank goeie tip, gelijk 1 gekocht.
-
bnijssen
- Forum-lid
bnijssen
18 jun 2014 18:32
Goeie aanbieding. Misschien toch mijn Edge 705 maar eens vervangen.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops:
DonBidon.nl