Garmin Edge 1000
De contactvlakken op de band die tegen je borst aan zitten, niet de verbinding tussen de band en de sensor. Je hoeft 'm ook niet onder de kraan te houden, gewoon even met je tong erlangs werkt meestal goed. Als je dat niet doet dan heb je kans dat de sensor pas gaat werken zodra je begint te transpireren maar dit is voor iedereen verschillend.
Stukje je uit de handleiding:
Aangezien ik alleen maar water drink tijdens het fietsen gooi ik er vaak 3 druppels uit de bidon op; werkt prima.
Volgens mij staat dat zelfs op het etiket wat aan de band zit1 Klik de hartslagmetermodule À in de band. De Garmin logo's op de module en de band dienen niet ondersteboven te worden weergegeven. 2 Bevochtig de elektroden Á aan de achterzijde van de band om een sterke verbinding tussen uw borst en de zender tot stand te brengen. 3 Als de hartslagmeter een contactoppervlak  bevat, bevochtigt u dit. 4 Wikkel de band om uw borstkas en steek de haak van de band à in de lus Ä. De Garmin logo's moeten niet ondersteboven worden weergegeven. 5 Zorg dat het toestel zich binnen 3 m (10 ft) van de hartslagmeter bevindt. Nadat u de hartslagmeter omdoet, is deze actief en worden er gegevens verzonden
Aangezien ik alleen maar water drink tijdens het fietsen gooi ik er vaak 3 druppels uit de bidon op; werkt prima.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb op 1 van mijn gegevensschermen de afstandsteller gezet.
Deze telt echter niet, maar blijft staan op 42950 km., waar die dat vandaan heeft weet ik niet.
Weet iemand waarom de teller niet telt?
Deze telt echter niet, maar blijft staan op 42950 km., waar die dat vandaan heeft weet ik niet.
Weet iemand waarom de teller niet telt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Een nieuwe software update en zie... dikgedrukt. Nu de vraag aan de eigenaren met voorheen Edge 800 ervaring.... klopt dit ook?
Changes made from version 2.30 to 2.40:
◦Added support for call and text notifications for Android (4.3 and higher). Requires Garmin Connect Mobile app update (2.3 and higher).
◦Improved Bluetooth connection stability.
◦Added many options for courses and segments, including a turn guidance option that is off by default. Previously, turn guidance was always on, enabling turn-by-turn directions using available roads in the map. With turn guidance off, an off-course warning will be given if you stray from the course.
◦Added Vector S support.
◦Added a step to enter crank length to the initial Vector setup process.
◦Added ability to customize Vector left and right pedal scale factors.
◦Fixed issues with setting slope for SRM power meters.
◦Added activity profile totals, which includes total distance, time, calories, and number of rides. If you miss the bike profile odometer feature, you can track totals by creating activity profiles for each bike.
◦Added upcoming elevation information to the elevation profile while following a course, segment, or route.
◦Increased text size for alert messages.
◦Improved post-ride experience by adding an activity review and an improved personal records summary.
◦Improved reliablity of device transfers.
◦Improved Wi-Fi stability.
◦Fixed issue sending WEP passwords from Garmin Express to the device.
◦Made numerous general UI improvements.
Het klopt inderdaad dat bij de Edge 800 de TBT en de 'Off Course' warnings onafhankelijk aan/uit te zetten zijn.
Ik heb geen idee wat ze nu bedoelen met "Added upcoming elevation information to the elevation profile while following a course, segment, or route."
In het Elevation scherm kun je nu toch ook al het 'upcoming' deel zien, het gemopper hierover was echter dat op de Edge 1000 maar 1/4 van het scherm 'upcoming' was en 3/4 reeds gereden terwijl bij de Edge 800 dit allebei 1/2 is. (Je eigen positie was in het midden en bij de Edge 1000 op 3/4)
Ben dus benieuwd hoe dit verbeterd is.
Ik heb geen idee wat ze nu bedoelen met "Added upcoming elevation information to the elevation profile while following a course, segment, or route."
In het Elevation scherm kun je nu toch ook al het 'upcoming' deel zien, het gemopper hierover was echter dat op de Edge 1000 maar 1/4 van het scherm 'upcoming' was en 3/4 reeds gereden terwijl bij de Edge 800 dit allebei 1/2 is. (Je eigen positie was in het midden en bij de Edge 1000 op 3/4)
Ben dus benieuwd hoe dit verbeterd is.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
En nu maar hopen dat ze de 810 ook een update geven. De 1000 wordt hiermee een stuk aantrekkelijker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ja goed bij de 810 hebben ze het ook een paar keer "gefixed", eerst nog maar eens zien of de notoire klagers kunnen bevestigen dat het nu ook werkt.
Die upcoming elevation was trouwens in de 800 al duidelijk slechter dan in de 305/705 daar hadden we nog betere weergave van elevation profile tijdens koers en het verloren gegaan veld "vertical to next"
Die upcoming elevation was trouwens in de 800 al duidelijk slechter dan in de 305/705 daar hadden we nog betere weergave van elevation profile tijdens koers en het verloren gegaan veld "vertical to next"
Klopt het balletje staat nu helemaal links, that's it!Halt schreef:Het klopt inderdaad dat bij de Edge 800 de TBT en de 'Off Course' warnings onafhankelijk aan/uit te zetten zijn.
Ik heb geen idee wat ze nu bedoelen met "Added upcoming elevation information to the elevation profile while following a course, segment, or route."
In het Elevation scherm kun je nu toch ook al het 'upcoming' deel zien, het gemopper hierover was echter dat op de Edge 1000 maar 1/4 van het scherm 'upcoming' was en 3/4 reeds gereden terwijl bij de Edge 800 dit allebei 1/2 is. (Je eigen positie was in het midden en bij de Edge 1000 op 3/4)
Ben dus benieuwd hoe dit verbeterd is.