Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jun 2016 19:01

Vorige week nog niet, maar het is nog slechts een 100-200 mtr.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 11 jun 2016 20:08

Volgens de website van de gemeente Huertgenwald...

Bauarbeiten an der K36 beendet
Der Kreis Düren teilt mit, dass die Abnahme der Baumaßnahme am 10.06.2016 erfolgt. Hiernach ist der Streckenabschnitt zwischen dem Ortsteil Simonskall und der L160 (Kallbrück) wieder für den Verkehr freigegeben.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 12 jun 2016 11:02

Dank je buzz, dan kan ik definitief de weg verwerken in 2 van de drie routes die we gaan fietsen.
Een keer berg op en een keer berg af :D
Bikers are not alone

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 jun 2016 21:00

@ Buzz, zou jij even willen kijken of deze 3 routes iets zijn?
Er zitten natuurlijk bekende stukken in van diverse routes hier op dit topic.
Ook de eerder gemaakte route door jou voor ons is her en der verwerkt.
Andere mensen mogen natuurlijk ook even kijken :D

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... NL5yp0hOOo

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... WZvM2gkMcY

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... WZvM2gkMcY
Bikers are not alone

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 28 jun 2016 23:36

Yep, 'k zal er morgen even naar kijken.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 jun 2016 23:40

Alvast bedankt Eifelloog ;)
Bikers are not alone

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 29 jun 2016 15:02

Mooie rondjes! Paar kleine opmerkingen...

1e route
Het traject van Rollesbroich naar Steckenborn verloopt via de rood-gestippelde variant een stuk rustiger...
Afbeelding

Onderweg naar Dedenborn — even ten westen van Einruhr — zit een nogal vreemd heen-en-weertje verstopt. Of gaan jullie daar picknicken...? ;)
Afbeelding

2e route
Het traject van Steckenborn naar Rollesbroich zou eveneens (grotendeels) via de rood-gestippelde variant uit de 1e route kunnen lopen. Dan uiteraard in tegengestelde richting.
De Jägerhausstraße (B399) tussen Raffelsbrand en Lammersdorf is niet zo'n fijne weg. Het alternatief over Zweifall, Rott, Roetgen en de Vennbahnradweg naar Lammersdorf is weliswaar aantrekkelijker, maar maakt de route ook ±17 km langer.

3e route
:winkthumb:

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 29 jun 2016 18:24

Bedankt buzz, ik ga de routes aanpassen, alleen die 17 km extra lijkt me toch iets te zwaar, ook al omdat de weersvoorspellingen niet zo goed zijn. Maar wie weet verandert dit nog.
We hebben er zin in.
Bikers are not alone

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 jul 2016 00:40

In het eerste weekend van juli dus de 3 Eifel rondes (zowat) gefietst. We hadden een beetje pech met het weer, elke dag wel wat buien waarvan zondag de minste buien.
Vrijdag 74 km gefietst (1159 hm volgens Afstandmeten.nl, 1414 hm volgens Strava) met o.a. de Grunentalstraße als klim, wat een ploert zeg.
Op de zaterdag frisser weer en regenachtig. Één van ons ging in diezelfde Grunentalstraße in de afdaling rechtdoor zowat onderaan in een flauwe bocht naar rechts.
Ik zat er 10 meter achter en zag het gebeuren. Afgeremd en met trillende stem terug naar de plek des onheils.
"Gaat het", vroeg ik: Hij was over de lage trottoir geschoten met een snelheid van zo'n 50- a 60 km/uur en recht de bosjes in. "Ik ben mijn spullen aan het bijeen rapen en zit vast aan wat prikkeldraad", riep hij. Gelukkig dacht ik, hij kan gewoon praten. Enorm schrikken natuurlijk, maar hij heeft gewoon heel veel geluk gehad dat er geen tegenliggers kwamen op dat moment op de drukke weg en dat er geen vangrail of muurtje stond in die bocht. Zijn jack was kapot, voorwiel stond helemaal dwars, maar na wat herstelwerk viel de schade allemaal gelukkig mee. Hij had wel last van zijn rug en besloot om op zijn gemak naar het logeerhuis terug te fietsen, wij met z'n tweeën dus verder. Omdat hij altijd de goede navigator is met zijn Garmin waren we nu aangewezen op mijn A4tje op de routerol, ging allemaal goed, alleen de klim van im Steinchen gemist. Op de teller die dag zo'n 95 km (1479 hm volgens Afstandmeten.nl, 1817 hm volgens Strava).
Zondag besloot de pechvogel eerder naar huis te gaan en hebben we met 2 man de laatste rit van ± 107 km (1704 hm volgens Afstandmeten.nl, 2185 hm volgens Strava) gemaakt, nu was het weer iets beter en jawel we hebben de Meuchelberg overwonnen, ook een puistje wat volgens mij vrij onbekend terrein is.

Afbeelding

De foto is bij het uitzichtpunt op de Meuchelberg, je kunt het niet goed zien maar het is een vrij diepe afgrond.

"Hier komen alleen maar een paar gekken van het forum meer niet", zeiden we tegen elkaar. Laatste onverharde meters naar het uitzichtpunt gewoon doorgekacheld door het gras. Mooie omgeving rond Heimbach, trouwens de hele Eifel omgeving. De grotere wegen zijn voorzien van goed asfalt, dat weten inderdaad de motorrijders ook goed en de iets meer landelijke wegen zijn hier en daar wat slechter, maar beter als in de Ardennen. Ook wat langere lopers hier als in de Ardennen. De combinatie met deze langere lopers en sommige pittige hellingen en de wind die er behoorlijk stond op de hoger gelegen open vlaktes, zorgde toch voor drie stevige ritten, ook het koudere weer maakt het wat zwaarder. En oh, die klim bij Simonskall......prachtig, in de top 10 aller tijden bij mij, een pareltje, ook in de afdaling gehad.

Nogmaals bedankt buzz ( en de rest natuurlijk ook) voor alle info die ik via het Eifel topic heb kunnen vinden, streetview is helaas in Duitsland niet toegestaan, maakt het maken van een route wel moeilijker. Zeker voor herhaling vatbaar zo'n weekend.
Bikers are not alone

guver
Forum-lid

guver 14 jul 2016 11:13

Mooi verslagje Puffdaddy! Is de klim/afdaling naar Simonskall helemaal gereed?
Gaan daar binnenkort weer eens naar toe

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 14 jul 2016 12:55

Jazeker is de weg helemaal klaar. We hebben Simonskall zowel als klim als afdaling gefietst, het is een juweeltje.
Bikers are not alone

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 14 jul 2016 14:00

Klinkt als een mooi zwaar weekend! En ja, de strak-geasfalteerde, loeisteile Grünentalstraße kan meedogenloos zijn, zowel uphill als downhill. Mooi ook dat je de vermaledijde Meuchelberg afgevinkt hebt. Vermoedelijk zijn er inderdaad maar weinigen je voorgegaan, hooguit een select groepje forumbikkels. ;)

Plaats reactie