Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

dc
Forum-lid

dc 21 mei 2016 19:32

daniel1975 schreef:Ik zie Kruiswijk eerder podium rijden dan Dumoulin als je hem nu ziet rijden.
Tsja, ik vind Dumoulin meer potentie hebben door die tijdrit van hem. En bergop is Dumoulin al een paar keer bepalend geweest, iets wat voor Kruijswijk nieuw is (vooral volger).

Maar Steven is nu perfect op koers voor een podiumplek, dus je hebt wellicht gelijk 8-)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 21 mei 2016 19:40

Het een sluit het ander niet uit toch? Schitterend dat we nu toch wel hoop potentiële winnaars/podium kandidaten hebben die het ook daadwerkelijk waarmaken op momenten. Genieten dit!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 mei 2016 19:41

mao schreef:De vraag is natuurlijk hoe gaat Lotto volgende week het roze verdedigen?.......
maar ook of Kruijswijk volgend jaar uberhaupt nog bij TLJ zit (maar dat hoort eigenlijk weer in het tranfertopic of in het wielerseizoen 2017 topic thuis)

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 21 mei 2016 19:49

Het is gewoon prachtig nog een nederlander in een roze trui te zien. Ook mooi voor de ploeg!
Maak joe woar

Maruss
Forum-lid

Maruss 21 mei 2016 20:14

Geen idee wat de meerwaarde is van bepalend zijn. Vorig jaar was Astana de hele Giro bepalend, maar aan het eind stonden ze met lege handen. Misschien dit jaar een herhaling?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 22 mei 2016 08:12

dc schreef:Tsja, ik vind Dumoulin meer potentie hebben door die tijdrit van hem. En bergop is Dumoulin al een paar keer bepalend geweest, iets wat voor Kruijswijk nieuw is (vooral volger).
Met je eens, ik denk dat Tom Dumoulin de meest getalenteerde renner is van Nederland, echter ik bespeur bij hem niet de hardheid die je moet hebben om een absolute winnaar te zijn/worden.

Het zou goed voor hem zijn als hij na een ploeg gaat waar hij deze ervaring kan opdoen. Zie je toch ook bij Wout Poels, vond dat eerst een talent dat maar een talent bleef, nu bij Sky rijdt hij toch een pak volwassener en straalt hij dat ook uit dat zal Dumoulin nog moeten leren... een beetje een klootzak worden 8-)
YFood !!!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 mei 2016 08:46

Dumoulin lijkt idd meer talent te hebben. Echter zei ik in feb al, eerder een top drie voor kruiswijk dan een top tien voor Dumoulin. Ik ben nog niet overtuigd van zijn grote ronde kwaliteit.

Hij heeft er de ploeg niet voor en is nog jong. Maar ik mis ook die echte hardheid, wellicht door zijn overvloed aan talent. Ik heb de Giro in het programma van Tom dit jaar nooit gesnapt, hij moet de tour doen en dan Rio, of alleen Rio en dan puur tarinen voor dat ene uur.

Kruiswijk is fantastisch een nononsence renner, heerlijk, je zag vorig jaar al dat er een podium had ingezeten. Heeft nooit echt een zwak moment kan goed tegen de enorm grillige giro. Zelfs zijn tour na de giro was sterk.

Ik zie Dumoulin eerder in een geregiseerde ronde als de Tour een podium pakken of winnen dan in een van de andere twee die naar mijn idee te grillig zijn voor hem. Als er een keer een Tour is met en of misschien twee vlakke lange tijdritten dan kan het denk ik wel.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 mei 2016 10:44

Leuk inkijkje in een dag van een wielercommentator in de Giro door GCN:

https://youtu.be/A9OmTMuy6XY
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 mei 2016 10:53

Maruss schreef:Geen idee wat de meerwaarde is van bepalend zijn. Vorig jaar was Astana de hele Giro bepalend, maar aan het eind stonden ze met lege handen. Misschien dit jaar een herhaling?
Ging pozzovivo niet te hard berg op voor Nibali ipv de rest te slopen ging de kopman zelf onderuit.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 22 mei 2016 11:01

Je weet dat Pozzovivo niet voor Astana rijdt, hè?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2016 11:08

csteenbe schreef:
dc schreef:Tsja, ik vind Dumoulin meer potentie hebben door die tijdrit van hem. En bergop is Dumoulin al een paar keer bepalend geweest, iets wat voor Kruijswijk nieuw is (vooral volger).
Met je eens, ik denk dat Tom Dumoulin de meest getalenteerde renner is van Nederland, echter ik bespeur bij hem niet de hardheid die je moet hebben om een absolute winnaar te zijn/worden.

Het zou goed voor hem zijn als hij na een ploeg gaat waar hij deze ervaring kan opdoen. Zie je toch ook bij Wout Poels, vond dat eerst een talent dat maar een talent bleef, nu bij Sky rijdt hij toch een pak volwassener en straalt hij dat ook uit dat zal Dumoulin nog moeten leren... een beetje een klootzak worden 8-)
Zo ken ik er nog wel een: R. Gesink. Wat zou er gebeurd zijn als hij naar een andere ploeg zou zijn gegaan.

Maar qua Giro: wat verwachten we vanmiddag? Ik durf er echt geen zinnig woord over te zeggen. Ik dit meer iets voor de explosievere klimmers als Nibali en Valverde? En Chavez?
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2016 11:11

afrit13 schreef:Je weet dat Pozzovivo niet voor Astana rijdt, hè?
Je weet maar nooit met die profs ;)

Plaats reactie