Als je kan kiezen tussen Campagnolo Record disc of Shimano Ultegra Di2 voor dezelfde prijs, dan kiest 90% van de huidige kopers voor Ultegra.
Die hebben geen boodschap aan het verleden of dat Campagne 10 jaar mee gaat. Die kopen om de 3 - 5 jaar een nieuwe fiets.
De teloorgang van Campagnolo
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ik moest kiezen tussen Record of 105di2 nam ik nog 105…. En dat als voormalig die-hard Campa liefhebber. Met name de voorderrie is fantastisch tov mechanisch, daarnaast de bekabeling door het stuur-frame. Ik wil gewoon niet meer terug naar mechanisch.
Less is bore
Wie wil er dan ook een fiets met interne kabels?daniel1975 schreef: ↑05 mar 2025 13:41 Koop je ook een Ultegra di2 groep voor of een 105di met Assioma powerpedalen.
En zie bij de huidige interne bekabeling maar eens een mechanische groep te monteren.... Succes![]()
(antwoord: elke snob die voor de marketing gevallen is

Hopelijk houdt Campa het nog even vol, blijft toch een iconisch merk
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Wie de schoen past, trekke hem aan 
@Ernie: geen idee, zou kunnen. Misschien op de racefiets ook wel. Mijn meest recente MTB heb ik uitgezocht op kabels buitenom in ieder geval.

@Ernie: geen idee, zou kunnen. Misschien op de racefiets ook wel. Mijn meest recente MTB heb ik uitgezocht op kabels buitenom in ieder geval.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De fiets waar bij mij de Record-groep op zit is wel een fiets die alleen buitenkomt met mooi weer (en dus in de winter maanden niet). En dan is mechanisch prima want dat werkt altijd nl. Dat was wel een beetje de achterliggende gedachte toen ik deze fiets heb opgebouwd. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, als de prijzen van de WRL S nog wat aantrekkelijker worden dan zou ik zomaar overstag kunnen gaan.daniel1975 schreef: ↑05 mar 2025 19:45 Als ik moest kiezen tussen Record of 105di2 nam ik nog 105…. En dat als voormalig die-hard Campa liefhebber. Met name de voorderrie is fantastisch tov mechanisch, daarnaast de bekabeling door het stuur-frame. Ik wil gewoon niet meer terug naar mechanisch.
Dit jaar trouwens al aardig wat kilometers met de Record groep gereden en dat is gewoon erg prettig. Nu scheelt het wel dat ik hier op het vlakke de voorderailleur nooit gebruik.

Ride bikes, not tanks!
Mooi om dit topic met terugwerkende kracht te lezen. Jammer dat het slecht gaat met dit toch prachtige merk. Mijn eerste fiets was een Raleigh met Reynolds 531 buizen en Campa groepje met buiscommandeurs. Schakelde perfect. Als een jaar of tien geleden iemand een nieuwe (Italiaanse) fiets postte met Shimano dan waren er altijd reacties dat er Campa op hoort. Dat soort reacties zien we al nauwelijks meer. Dat zegt ook al wat.
KTM Revelator Alto Exonic
-
- Forum-lid HC
Meningen zijn net zo verraderlijk als het weer en het bestaansrecht van een forum.
-
- Forum-lid HC
Maar hoe verhoudt de wireless groep zich ten opzichte van di2 of AXS?daniel1975 schreef: ↑05 mar 2025 19:45 Als ik moest kiezen tussen Record of 105di2 nam ik nog 105…. En dat als voormalig die-hard Campa liefhebber. Met name de voorderrie is fantastisch tov mechanisch, daarnaast de bekabeling door het stuur-frame. Ik wil gewoon niet meer terug naar mechanisch.
Als je met een werkende groep en opgeladen batterij aan het fietsen bent, is Campagnolo dan merkbaar minder?