Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 18:20

Lijkt wel alsof ie nu het koppie laat hangen. Zou jammer zijn, ging zo lekker.
Eerste week is wel een slachtpartij geweest, de groep met top 10 kandidaten is aardig uitgedund :(
Less is bore

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 09 jul 2011 18:23

Z'n commentaar geeft in elk geval niet veel hoop. Zal wel een hoop emotie zijn, zo kort na de rit, maar hoop niet dat hij afstapt. Morgen doorkomen, maandag goed uitrusten en dan hopen dat hij fit is voor donderdag.

tonydelasnek
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2004 01:31

tonydelasnek 09 jul 2011 18:26

Ik ben bang dat we RG kunnen afschrijven, in elk geval voor deze editie van de TdF. Ik acht het uitgesloten dat hij morgen hersteld zal zijn, laat staan als het écht zwaar gaat worden. Tijdens het interview zo direct na de finish was ik een paar keer bang dat hij zou gaan huilen. Ik betwijfel of hij over voldoende emotionele hardheid beschikt.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 09 jul 2011 19:04

Moet nog zien of RG morgen hetr einde van de etappe haalt. In het gesprek na afloop van de etappe met de NOS was hij al aan het nadenken over opgeven. Weet niet of je dan wel mentaal sterk genoeg bent om nog een dag flink af te zien. Uit het gesprek blijkt dat hij niet door wil vechten om later in de tour nog porberen een mooie rit te winnen. Als hij geen klassement kan rijden hoeft het niet voor hem

weet niet hoe ik hier ene link van de video krijg maar video is te vinden op de site van de NOS

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jul 2011 20:20

tonydelasnek schreef:Ik ben bang dat we RG kunnen afschrijven, in elk geval voor deze editie van de TdF. Ik acht het uitgesloten dat hij morgen hersteld zal zijn, laat staan als het écht zwaar gaat worden. Tijdens het interview zo direct na de finish was ik een paar keer bang dat hij zou gaan huilen. Ik betwijfel of hij over voldoende emotionele hardheid beschikt.
De conditie van Gesink was ook onvoldoende volgens mij . Dit werd al duidelijk bij het NK waar hij plots niet meer verder kon na 1 demarrage.Toen kreeg die hoogtestage de schuld en die zou NU juist moeten aanslaan.
Nu, na die valpartijen is het alleen maar slechter geworden en ik ben bang dat indien de rustdag geen verbetering laat zien hij niet eens de witte trui kan behouden. Sterker, ik denk dat hij volgende week zal opgeven.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2011 20:35

Ik vraag me ook af of de conditie van Gesink helemaal goed was. Als je het vergelijkt met mannen als Evans, is er toch een wereld van verschil. Goed, nu zullen we dat nooit weten en moeten we maar geloven dat het inderdaad goed zou komen. MIsschien was het plan om nu een beetje op niveau te gaan komen en is juist dat verstoord door die val. Het is makkelijk om nu achteraf je gelijk proberen te halen, dus allicht dat het wel goed zat. Maar had hem zelf niet opgeschreven voor het podium.

Goed, het is wel balen natuurlijk. Het lijkt alsof het in z'n hoofd nu ook even niet goed zit. Misschien zit er toch een opgave aan te komen...

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 09 jul 2011 21:25

Ik denk dat Cadel Evans nu zo goed is, juist omdat hij het zo rustig aan gedaan heeft dit jaar, en zijn hele programma een voorbereiding op de tour was. Volgens mij heeft hij dat kunstje van LA afgekeken. Wat RG betreft, ben ik bang dat hij te veel koerst en dat zijn val te hard is aangekomen. Daarom begrijp ik niet, dat Bauke Mollema vandaag zo veel verliest. Waarom hebben de Rabo's hem vandaag niet enigszins beschermd, juist omdat er alle kans bestaat dat RG Parijs niet haalt.
Dan iets anders: hoe kan Roman Kreuziger ineens 20' verliezen? Wat is er met hem gebeurd?
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jul 2011 22:16

marconi schreef:De conditie van Gesink was ook onvoldoende volgens mij . Dit werd al duidelijk bij het NK waar hij plots niet meer verder kon na 1 demarrage.Toen kreeg die hoogtestage de schuld en die zou NU juist moeten aanslaan.
Mr_T schreef:Ik vraag me ook af of de conditie van Gesink helemaal goed was.
Zijn jullie ooit op hoogtestage geweest? Toen ik bijvoorbeeld terugkwam van twee weken fietsen in de Pyreneeën en meteen het weekend na aankomst met m'n fietsclub meeging trapte ik geen deuk in een pakje boter en moest zelfs lossen. Een week rust (fiets niet aangeraakt) en het weekend erna fietste ik letterlijk iedereen uit m'n wiel. Dat Gesink op het NK niet goed was is geen wonder. Dat iedereen hem, nadat hij snoeihard tegen het asfalt is gekwakt en op z'n tandvlees door moet terwijl z'n hele lijf pijn doet, nu afvalt vind ik eigenlijk een grove schande en tekenend voor de negatieve manier waarop het Nederlandse publiek met z'n sporthelden omspringt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jul 2011 22:26

Helemaal mee eens. Hij verdient wel wat meer krediet. Het lijkt nu net of ie een watje is, maar ik heb toch al sterke staaltjes van doorbikkelen van hem gezien de laatste jaren. En ja, wat betreft vorm..........mensen zijn geen machines. Wie weet, als hij er aan blijft hangen de komende dagen,.......misschien komt het dan nog goed.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jul 2011 22:35

timo2.0 schreef:
marconi schreef:De conditie van Gesink was ook onvoldoende volgens mij . Dit werd al duidelijk bij het NK waar hij plots niet meer verder kon na 1 demarrage.Toen kreeg die hoogtestage de schuld en die zou NU juist moeten aanslaan.
Mr_T schreef:Ik vraag me ook af of de conditie van Gesink helemaal goed was.
Zijn jullie ooit op hoogtestage geweest? Toen ik bijvoorbeeld terugkwam van twee weken fietsen in de Pyreneeën en meteen het weekend na aankomst met m'n fietsclub meeging trapte ik geen deuk in een pakje boter en moest zelfs lossen. Een week rust (fiets niet aangeraakt) en het weekend erna fietste ik letterlijk iedereen uit m'n wiel. Dat Gesink op het NK niet goed was is geen wonder. Dat iedereen hem, nadat hij snoeihard tegen het asfalt is gekwakt en op z'n tandvlees door moet terwijl z'n hele lijf pijn doet, nu afvalt vind ik eigenlijk een grove schande en tekenend voor de negatieve manier waarop het Nederlandse publiek met z'n sporthelden omspringt.
+1

Er zal bij Gesink en Rabo een knop om moeten om er het beste van te maken want de tour is nog niet voorbij....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jul 2011 23:05

timo2.0 schreef:Zijn jullie ooit op hoogtestage geweest? Toen ik bijvoorbeeld terugkwam van twee weken fietsen in de Pyreneeën en meteen het weekend na aankomst met m'n fietsclub meeging trapte ik geen deuk in een pakje boter en moest zelfs lossen. Een week rust (fiets niet aangeraakt) en het weekend erna fietste ik letterlijk iedereen uit m'n wiel. Dat Gesink op het NK niet goed was is geen wonder. Dat iedereen hem, nadat hij snoeihard tegen het asfalt is gekwakt en op z'n tandvlees door moet terwijl z'n hele lijf pijn doet, nu afvalt vind ik eigenlijk een grove schande en tekenend voor de negatieve manier waarop het Nederlandse publiek met z'n sporthelden omspringt.
Nee. Maar met alle respect. Gesink is een prof en had dat (geen idee hoe het komt zoals jij beschrijft en dus wel een interessant onderwerp) dus beter moeten plannen dan zeker als je met podium aspiraties naar de TdF gaat.
Ik zie ook niet dat Gesink compleet afgevallen wordt. Integendeel als ik hier alles lees en de pers.......whatever!
Voorbereiding voor de TdF luistert allemaal ZO nauw en alles wat je zelf onder controle hebt tot in detail moet plannen. Wellicht dat daardoor juist de laatste jaren en eigenlijk al veer langer renners van rond de 30 eigenlijk alleen maar de TdF winnen.
Die zware val werkt natuurlijk niet echt mee en ik geloof echt Gesink zijn pijn wel maar daarin is hij niet alleen. C'est la Vie.

Ik vind ook niet dat je wat vandaag met Gesink gebeurde negatief moet benaderen (en dat geldt voor Gesink zelf ook al zal hij dat nu niet zo zien). Kijk eens wat Evans bijvoorbeeld de laatste jaren voor zijn kiezen heeft gekregen. Doorbijten en er van leren en nu zie ik hem als podium candidaat dan wel TdF winnaar op 34 jarige leeftijd.
Op den duur zal het Gesink alleen maar beter maken. Gesink is nog jong en mentale ervaring en hardheid wordt zo onderschat welke komt met de jaren.

Tevens moet Gesink juist nu doorgaan aangezien de val 'an sich' niet het probleem lijkt te zijn (eigen woorden). De benen willen niet. Dat kan wel komen Gesink.

Out of blue comes green Gesink!! Dit is deel van het Prof zijn en je MOET er doorheen om ooit beter te worden. Dat koppie hangt echter al te veel, Niet verder nadenken en gaan zoals het gaat.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 jul 2011 00:16

Inderdaad lijkt het koppie een beetje te hangen van Robert.
Maar al zou hij morgen weer tijd verliezen (dat jammer genoeg heel goed zou kunnen gebeuren), dan is nog niet alles verloren.
Een dag later is de rustdag, komt misschien net op tijd.
Kijk, een hoge klassering kan hij volgens mij wel vergeten als het zo doorgaat.
Maar hij kan nog misschien nog wel iets moois doen, al is het maar op die "Nederlandse berg".
Bovendien mag (of moet) hij ook aan zijn collega's denken, die rijden alle dagen in dienst van hem.
Zou niet leuk zijn als Robert ineens afzwaait, dan gooit hij, lijkt mij, toch iets te makkelijk de handdoek in de ring, zo van: ik ben niet in vorm, dan stop ik er voor nu ook maar mee. Natuurlijk is die zware val ook niet niks, maar ook ik heb het idee, dat het ook een beetje tussen zijn oortjes zit.
Er wordt altijd gezegd dat Robert zo'n harde is, dat moeten we (helaas) nu echt gaan beleven.
Hij moet net even over die drempel heen, net even doorbijten, dat het dan geen hoge eindklassering wordt, pech gehad.
Dan deze tour maar gebruiken om lering uit te trekken voor volgend jaar.
Als Kruiswijk zo door blijft fietsen, moet hij misschien wel de nieuwe kopman worden, wie zal het zeggen, Mollema en Gesink knechten.
Bikers are not alone

Gesloten