Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 nov 2016 21:55

DDX schreef: Ik ga dit weekend proberen of ik mijn been al hoog genoeg krijg om op een tacx te stappen.
En dan eens kijken naar zwift.
Vorig weekend lukte het nog niet, maar vanavond nieuwe poging en ik kreeg m'n been hoog genoeg om op te stappen.
Half uurtje op de tacx gereden op zwift eiland dus :)
Afstappen was ook nog ff lastig, maar fietsen ging lekker.

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 03 nov 2016 22:04

DDX schreef:maar fietsen ging lekker.
Ja dat is net als met ... euh ... ja. Dat verleer je niet. :mrgreen:
Spoedig herstel.
Keep On Harking !

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 nov 2016 22:09

Tja lopen verleer je ook niet, maar ziet er op dit moment nog niet echt soepel uit bij mij ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 nov 2016 22:12

En hoe bevalt het niet-fietsen je mentaal DDX? Kan me voorstellen dat dit erg zwaar is als je gewoon bent zo enorm veel te bollen.

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 nov 2016 22:55

Bevalt totaal niet, maar gelukkig kan ik toch wat bewegen op hometrainer en nu dus de tacx.
Eerste 2 weken echt helemaal stilzitten was het meest lastige.
Maar zal blij zijn als ik strak gewoon weer lekker buiten kan fietsen.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 nov 2016 23:10

:mrgreen: Sinds de val van vorige week kan ik door mijn gebroken sleutelbeen geen hemden of truien over mijn hoofd trekken.. welke kleding wel? Iets wat ik kan dichtknopen of dichtritsen.. laat ik van die laatste nou kasten vol met fietskleding hebben liggen. Dus de Hele dag fietsshirtjes aan :mrgreen:

Fietsen op de stadsfiets gaat prima, deze week al weer 130 km weggetrapt en morgen weer met de fiets naar het werk :)

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 04 nov 2016 00:48

Bredalp schreef:
Sieper schreef:Ik heb ook zo'n thuisbrengertje (maar die zijn eigenlijk voor zomeravonden). Gisteren reed ik door het pikkedonker, ik heb nu een lezyne strip drive in de meest krachtige variant (de pro) besteld. Hoe beter zichtbaar je bent hoe beter het me is. dan maar een keer 50 euro.

Nou... ik heb de lezyne femto, voor en achter. Denk dat je die bedoelt.

En idd, voorlamp is een thuisbrenger, maar zelfs dat is al een groot compliment voor dat lampje. Je kan hoogstens een paar meter voor je uit kijken. Ik zou het meer een anti-bekeuring lampje willen noemen. Je bent wel redelijk goed te zien, maar dan ook alleen in het donker.

Het achterlampje echter.... is volgens mij meer dan genoeg zichtbaar. Al dan niet knipperend. Ik denk dat je die gewoon kan nemen als achterlicht. Voogens mij heb je geen krachtiger achterlicht nodig.

Moet er wel even bijzeggen dat ik dit getest heb, in de schemering, het pikkedonker, en in een donker bos, maar wel altijd bij droog weer. Kan me voorstellen dat als het hard regent, dit achterlichtje toch wat power tekort komt.
De femto set idd, prima set, met thuisbrengen bedoel ik niet zelf wat zien, maar gezien worden in de invallende duisternis. Het achterlichtje is idd best okee. Maar als ik 300 meter voor me een ander zie met zo,n lampje dan is een krachtigere ook geen overbodige luxe. Je hoeft maar één keer gemist te worden en we kunnen ons echt in dit topic melden.
Afbeelding

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 04 nov 2016 09:06

RVV schreef::mrgreen: Sinds de val van vorige week kan ik door mijn gebroken sleutelbeen geen hemden of truien over mijn hoofd trekken.. welke kleding wel? Iets wat ik kan dichtknopen of dichtritsen.. laat ik van die laatste nou kasten vol met fietskleding hebben liggen. Dus de Hele dag fietsshirtjes aan :mrgreen:

Fietsen op de stadsfiets gaat prima, deze week al weer 130 km weggetrapt en morgen weer met de fiets naar het werk :)
Ik heb ook met een gebroken pols gereden op een oma fiets. (dit jaar nog). Toch presteerde ik het om ook met deze fiets op mijn bolus te gaan. Kwam een auto van rechts zo hard aan rijden waarvan ik schrok. Door een rare stuurbeweging sloeg mijn stuur om. Gevolg dat ik weer op de grond lag met een open knie. Gelukkig liep het verder goed af en viel niet op mijn gebroken pols (gips). O ja een gekneusde rib kreeg ik er ook weer bij. :evil: M.a.w toch wel oppassen om in een mitella te rijden op een gewone fiets en zeker met een fiets met handremmen.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 04 nov 2016 10:42

Helemaal mee eens hoor.. fiets ook zo "strategisch" mogelijk. Routes, zodanig dat ik rare bochtjes, kruisingen, krappe rotondes zoveel als mogelijk kan vermijden. Verder fiets ik een stuk langzamer als op een sport/race fiets. En op tijd afremmen.. fietst eigenlijk best ontspannen.. waar je op de racer altijd je tempo probeert vast te houden is het tempo nu totaal niet meer relevant. En je ziet ineens veel meer :)

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 09 nov 2016 08:18

Gisteren op mn muil gegaan met de mtb. Gewoon een kombochtje die ik al 8 keer had genomen.... Ineens viel ik, ik trapte niet bij, ik remde niet, ging niet harder dan eerst. Mijn hele voorwiel is zo verbogen dat die vervangen moet worden :(
Maak joe woar

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 nov 2016 08:27

Vandaag Clinton zien vallen... was n forse tik.

Eddy Spaghetti
Forum-lid

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 09 nov 2016 10:31

Ik ben een tijdje geleden met mijn MTB frontaal op een kip gebotst (wat grappiger klinkt dan het daadwerkelijk was). Ik reed op een onverharde (droge) landweg, beest zat in de berm maar besloot op het allerlaatste moment toch over te steken. Flinke buikschuiver tot gevolg waarbij mijn hem zijn waarde weer prima heeft bewezen.

Het was een behoorlijk bolle kip, gaf niets mee. Rende ook gelijk weg zonder ff sorry te zeggen of zo... :|

Plaats reactie