Vuelta 2016
-
- Forum-lid
Fraai nummer van Mathias Frank ; Hopp Suisse
-
- Forum-lid
Mooi om te zien hoe Contador al(weer) praktisch afgeschreven was voor de Vuelta en geheel in eigen stijl zichzelf weer de wedstrijd in heeft gevochten.
Het is duidelijk dat je moet kiezen voor het algemene klassement in een grote ronde en met de zekerheid dat niemand je laat rijden bij een ontsnappingspoging of voor de tweede en veel betere optie gaan en pak de eerste of tweede etappe een half uur en je kan dus zo'n hele ronde mee doen om etappewinsten in bergritten. Na De Tour met Dumoulin en nu Geesink in de Vuelta zou ik het wel weten als (subtop)renner.Ga je voor een 8 ste of 9 de plaats of pak je een mooie ritoverwinning ,wat veel meer publiciteit en eer oplevert.Nadeel alleen zijn die punten die je misloopt met een lage klassering in het eindklassement.
Maar er zijn er veel meer renners die goed meekunnen in het gebergte en die dit doen.Mooi op een 20 minuten-half uur laten zetten en dan gaan voor etappes.We hebben met Mollema, Kruyswijk en Kelderman ook nog drie hele goede renners die goed kunnen gaan voor een etappe winst in een bergrit.
In ieder geval een dikke pluim voor Geesink die toch maar weer bijna een rit wint. Dat maakt je toch enthousiast.
(meer dan de zoveelste 6de of 5de(dus hoge) plaats in het eindklassement van een ronde , voor een Nederlander).Daar grosieren we in.Ritoverwinningen daar gaat het om ,als je net niet goed genoeg bent voor de top 3. Maar ja die punten.Die heeft de ploeg weer nodig.Jammer is dat.
Maar er zijn er veel meer renners die goed meekunnen in het gebergte en die dit doen.Mooi op een 20 minuten-half uur laten zetten en dan gaan voor etappes.We hebben met Mollema, Kruyswijk en Kelderman ook nog drie hele goede renners die goed kunnen gaan voor een etappe winst in een bergrit.
In ieder geval een dikke pluim voor Geesink die toch maar weer bijna een rit wint. Dat maakt je toch enthousiast.
(meer dan de zoveelste 6de of 5de(dus hoge) plaats in het eindklassement van een ronde , voor een Nederlander).Daar grosieren we in.Ritoverwinningen daar gaat het om ,als je net niet goed genoeg bent voor de top 3. Maar ja die punten.Die heeft de ploeg weer nodig.Jammer is dat.
Ik ben het met je eens. Wat hij doet is echt eigen tempo rijden en niet direct reageren op de dartele tempoversnellingen. Je ziet dat hij dan een verschroeiende tempo kan ontwikkelen.robbebopper schreef:Nou, dan neem ik het bij deze nog even op voor Froome. Wat een bikkel is dat toch. De meesten waren op een gegeven moment geknapt, maar hij blijft terug komen.
Dan kun je wel zeggen dat hij op een metertje kijkt, maar het is zijn instelling die dit uiteindelijk klaarspeelt.
Froome heeft wel meerdere malen bewezen dat hij steile beklimming erg goed aankan dus ik denk dat dit wel in zijn straatje lag. had zelf verwacht dat hier nog zou gaan aanvallen maar daar waren de benen niet goed genoeg voor.
Mooie Vuelta, en ik geloof nog niet dat het veilig is voor Quintena.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Misschien dat Kelderman het nog niet heeft laten zien, maar de andere renners die jij noemt, inclusief RG, kunnen top 3 of beter rijden.codex schreef:Het is duidelijk dat je moet kiezen voor het algemene klassement in een grote ronde en met de zekerheid dat niemand je laat rijden bij een ontsnappingspoging of voor de tweede en veel betere optie gaan en pak de eerste of tweede etappe een half uur en je kan dus zo'n hele ronde mee doen om etappewinsten in bergritten. Na De Tour met Dumoulin en nu Geesink in de Vuelta zou ik het wel weten als (subtop)renner.Ga je voor een 8 ste of 9 de plaats of pak je een mooie ritoverwinning ,wat veel meer publiciteit en eer oplevert.Nadeel alleen zijn die punten die je misloopt met een lage klassering in het eindklassement.
Kijk nou voor de gein even naar de Vuelta van vorig jaar. Drie Nederlandse ritoverwinningen en het enige wat we herinneren is het klassement van Dumoulin. Zo goed is die tweede optie misschien toch niet...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
En ik maar denken dat Kruijswijk de Giro had kunnen winnen, dat Mollema podium in de Tour had kunnen rijden en dat ze dus echt wel wat meer kunnen dan strijden om plek 5-10. Dumoulin in tegenstelling tot hun is in de Vuelta op waarde geklopt en hij lijkt mij dan ook eerder een renner die het voor een klassement van zo lang mogelijk aanklampen moet hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Codex, je schat de prestatie van een top 10 plaats in een grote ronde niet op waarde. Een top-10 plaats schat ik aanzienlijk hoger in dan de meeste etappe winsten. Probeer maar eens 3 weken geconcentreerd te blijven en geen fouten te maken. Je ziet 't bij König, één moment niet bij de les en daar gaat je klassement.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor Mark
Er zijn veel voorbeelden van (heel onrespectvol) B-renners die een etappe wonnen, maar in een top 5 van een GT staan altijd grote namen.
Een etappe kun je winnen met een mazzeltje (kopgroep die onverwachts toch de ruimte krijgt, etc), maar na 3 weken hoog in de klassering staan is wel ff andere koek.
En een etappe is 1-2 dagen publiciteit, een goed klassement 3 weken.
Er zijn veel voorbeelden van (heel onrespectvol) B-renners die een etappe wonnen, maar in een top 5 van een GT staan altijd grote namen.
Een etappe kun je winnen met een mazzeltje (kopgroep die onverwachts toch de ruimte krijgt, etc), maar na 3 weken hoog in de klassering staan is wel ff andere koek.
En een etappe is 1-2 dagen publiciteit, een goed klassement 3 weken.
Less is bore
tom dumoulin is een klassementsrenner, hij was verleden jaar in de vuelta amper 25 jaar en had geen ploeg! Wie zegt trouwens dat, als hij zich (geldt ook voor de andere nl-renners) enkel op ritwinst focust dat hij daar ook in slaagt?
Kruiswijk had de giro zo goed als op zak zonder zijn val. Je moet je pas op ritwinst focussen als je het als rondetalent eerst geprobeerd hebt om een ronde te winnen of top 3 te rijden.
Wie had ooit gedacht dat Cadel evans, perreiro, sastre carlos en zelfs pantani de tour zouden winnen? In de vuelta en de giro zijn er zelfs nog verrassender winnaars geweest.
Kun je evengoed zeggen : ik blijf bij de liefhebbers rijden want daar win ik meer koersen dan bij de profs".
Kruiswijk had de giro zo goed als op zak zonder zijn val. Je moet je pas op ritwinst focussen als je het als rondetalent eerst geprobeerd hebt om een ronde te winnen of top 3 te rijden.
Wie had ooit gedacht dat Cadel evans, perreiro, sastre carlos en zelfs pantani de tour zouden winnen? In de vuelta en de giro zijn er zelfs nog verrassender winnaars geweest.
Kun je evengoed zeggen : ik blijf bij de liefhebbers rijden want daar win ik meer koersen dan bij de profs".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.