Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 30 okt 2016 14:23

TumTumTum schreef:Ah op die fiets. We produceren en schrijven eigenlijk alleen (weer) voor de mannenbroeders. Doorlopen meiske...fietsen is een serieuze zaak, ga maar met je popjes spelen.
Dat is wat je er zelf van maakt.
Je moet eens ophouden met altijd die slachtofferkaart uitspelen.

Als je positief in het leven had gestaan dan is zijn aanbod juist voor vrouwen heel interessant. Er zijn nogal wat vrouwen die jammeren altijd dat er geen fietsen met vrouwenkleurtjes zijn, nou hier heb je je kans om er een geheel naar eigen wens te laten maken.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 30 okt 2016 14:41

Binnen een week ruim 300 berichten!?

Nu staat Licello ook op de homepage van fiets.nl ...
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Maruss
Forum-lid

Maruss 30 okt 2016 15:23

first mover advantage. Licello vist achter het net met al deze aandacht ;) maar er zijn al een aantal verbindingen gelegd, dus misschien kan het een combi topic worden?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 okt 2016 15:31

metor schreef:
Jaap Telder schreef:Het ging er mij alleen hier om:
betaal ik €500,- tot laten we zeggen €700,- voor een frameset open-mold type Smett Val-Dieu op Aliexpress/DHgate etc.
Of betaal ik voor hetzelfde open-mold frameset Smett Val-Dieu €1750,- omdat iemand hetzelfde frame in de aanbieding heeft maar veel hogere kosten zal berekenen vanwege zijn eigen verkoopconcept.

Daar hoef ik niet eens over na te denken.

Het frame, de kwaliteit en de eigenschappen van het frameset zijn hetzelde, identiek.

Dat mensen liever vele honderden Euro's meer willen betalen voor hetzelfde frameset met de letters Smett erop is hun keuze. Beide opties zijn mogelijk.
Welke auto rij je en waar heb je die gekocht?
Ik gok dat je die niet zelf heb geïmporteerd terwijl het dezelfde auto is en honderden euro's kan schelen als je dat doet... :roll:
Je slaat de spijker op z'n kop: auto geïmporteerd uit Duitsland, scheelt honderden Euro's.
Kan ik iedereen aanbevelen. M'n Ducati heb ik ook uit Italië geïmporteerd.
Als je zelf maar dingen onderneemt kan je heel veel geld besparen, moet je ook doen.
Ik zal jou adviseren om maar niet meer te gaan gokken :D

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 30 okt 2016 17:38

Tja jongens, zoals Havana zegt, zelf je huis schilderen is goedkoper dan een schilder inhuren. Uiteten is ook
Duurder dan zelf koken. Wat een non-discussie. Ik haak af.
Michiel

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 30 okt 2016 17:41

Nu al? :shock:

zaaf
Forum-lid

zaaf 30 okt 2016 17:58

fietsvriend schreef:Tja jongens, zoals Havana zegt, zelf je huis schilderen is goedkoper dan een schilder inhuren. Uiteten is ook
Helemaal mee eens. Kan er geen topic komen voor de aanhangers van de volledige autarkie? Dan kan het hier gaan over die fietsen van Swett en hoeven we in andere topics ook niet meer lastig gevallen te worden met de dooddoener: "dat kan veel goedkoper als je het zelf doet!". Alsof dat de enige reden zou moeten zijn om iets wel of niet te doen/aan te schaffen.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 30 okt 2016 18:08

sprint100 schreef:Ach gut je bent beledigd door een marketing verhaaltje over een fiets, wat progressief zeg.
Nah beledigd...het valt mij gewoon op. En ik vraag me dan iets af, kennelijk mag dat niet?
Er zijn de laatste jaren hele lijnen opgezet speciaal voor vrouwen, van kleding tot fietsen en magazines en jij maakt je druk om één zinnetje omdat de vrouw buiten spel gezet zou worden......
Dat is dus precies wat ik bedoel. Waarom speciale lijnen, speciale tijdschriften...speciale fietsen... Fietsen is fietsen toch?
Je kan je wel vreselijk in je piemeltje gegrepen voelen omdat iemand (m/v) een kennelijke vanzelfsprekenheid ter discussie stelt die jou niet eens meer opvalt maar waarom dan? Heb jij een antwoord behalve een lullige (pun intended) terug jij-bak?
Veni. Vidi. Fietsie.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 okt 2016 18:11

zaaf schreef:
fietsvriend schreef:Tja jongens, zoals Havana zegt, zelf je huis schilderen is goedkoper dan een schilder inhuren. Uiteten is ook
Helemaal mee eens. Kan er geen topic komen voor de aanhangers van de volledige autarkie? Dan kan het hier gaan over die fietsen van Swett en hoeven we in andere topics ook niet meer lastig gevallen te worden met de dooddoener: "dat kan veel goedkoper als je het zelf doet!". Alsof dat de enige reden zou moeten zijn om iets wel of niet te doen/aan te schaffen.
Die enkele post die positief is over de fietsen van Swett kan ook prima in het China topic, dan kan dit topic in zijn geheel verwijderd worden...
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 30 okt 2016 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

fpeverelli
Forum-lid

fpeverelli 30 okt 2016 19:24

+1

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 31 okt 2016 10:27

fpeverelli schreef:
+1
Als je de bijdragen leest gaat het er om dat de Swett frames gewoon goedkope open-molds zijn, te koop op de China-marktplaatssites maar die duur worden aangeboden als zijnde exclusief hetgeen niet waar is. Dit ondersteund door een overload aan marketing blabla. Gewoon feiten.
Wij weten ook wel dat een tuinman duurder is dan zelf grasmaaien, daar gaat het hier niet over.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 31 okt 2016 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 okt 2016 10:36

Maar dat is wel waar jij zelf steeds op terug valt.
"Als IK, ZELF, dat zou bestellen en laten doen etc etc. scheelt mij 1000 euro". En daar blijf je op terug komen.
Nu in je laatste post zeg je plots dat dat niet de discussie is. Maar dat de discussie toch gewoon is dat de frames niet exclusief zijn....
Anyhoe, volgens mij is conclusie al meermaals getrokken dat niet iedereen de marketing teksten kan waarderen. Dat exclusief (of dat gaat om het frame, of om het spuitwerk, of om de ontzettend persoonlijke life style component), niet makkelijk op gaat. Maar dat ze gezien hun business niet eens gekke prijzen rekenen. Uiteraard is zelf doen voordeliger.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie