Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

BartNL
Forum-lid

BartNL 16 okt 2020 19:43

Met haar niveau past ze prima in dat team en in het vrouwen 'prof' peloton. Nadeel is dat er zo weinig mee doen en dat daardoor het verschil tussen de top 10 en de middelmaat veel duidelijker is dan bij de mannen. Wanneer ze echt wereldkampioen zou willen worden mag ze nog wel even in de leer bij Marianne, Annemiek of Anna ;)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 16 okt 2020 19:48

Nou, er zijn volgens mij heel veel vrouwen die het niveau van Puck aan kunnen.
Er zijn best wel flink wat vrouwen die een aardig stukje kunnen fietsen.
Maar misschien heb jij wel gegevens over haar Wattages en zie ik het niet goed.

Djemz
Forum-lid

Djemz 16 okt 2020 20:33

Als ik vlug eens haar strava bekijk en ritjes zie van bijna 100 km aan 3w/kg dan is dat toch niet slecht voor een vrouw denk ik.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 16 okt 2020 21:16

Op en met een goede dag en in form ben ik met deze cijfers ook meer een vrouw. :lol: duidelijker; deze cijfers erken ik dus ben ik een vrouw.

Djemz
Forum-lid

Djemz 16 okt 2020 21:39

ottorongo schreef: 16 okt 2020 21:16 Op en met een goede dag en in form ben ik met deze cijfers ook meer een vrouw. :lol: duidelijker; deze cijfers erken ik dus ben ik een vrouw.
Dat duidelijker heeft het eigenlijk alleen maar onduidelijker gemaakt. :?

BartNL
Forum-lid

BartNL 16 okt 2020 22:14

Jans schreef: 16 okt 2020 19:48 Nou, er zijn volgens mij heel veel vrouwen die het niveau van Puck aan kunnen.
Er zijn best wel flink wat vrouwen die een aardig stukje kunnen fietsen.
Maar misschien heb jij wel gegevens over haar Wattages en zie ik het niet goed.
misschien dat 'heel veel' vrouwen dat niveau wel aan kunnen maar wat maakt dat uit? Wat jij 'heel veel' noemt is blijkbaar niet genoeg om een sterk vrouwen prof peloton op de been te houden. Wanneer je als vrouw alleen van een 'prof' contract moet leven moet je ergens geluk hebben. Dat Puck Moonen dan door haar PR waarde eerder mee mag doen vind wel begrijpelijk.
Anderzijds begrijp ik de negatieve benadering ook niet. Volgens mij maakt Puck alleen maar reclame voor het wielrennen. Er rijden genoeg wielrenners en wielrensters rond in de anonimiteit die vergelijkbaar presteren. Die hebben dan om welke reden dan ook géén eigen topic in dit FietsCafé ;)

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 16 okt 2020 22:19

@Djemz. Nog duidelijker; die waarde 3w/kg haal ik op een goede dag ook nog. Dus voel mij , cijfermatig, eerder thuis in een vrouwenpeloton

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 16 okt 2020 22:28

Bart, ik ga er niet veel meer over zeggen, maar als je al tijden nagenoeg alleen een DNF achter je naam hebt, dan is dat geen reclame voor het vrouwenwielrennen. Je moet toch een keer een wedstrijd uit kunnen rijden.
Maar zoals een ander al zei, en ik ook vaak gezegd heb, er zijn te weinig wielrensters (geen toerfietsters) met als vervelende consequentie dat het heel lastig is om door te stromen. Als juniorvrouw sta je al snel in een gemengde wedstrijd met semi-profs.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 16 okt 2020 22:54

Jans schreef: 16 okt 2020 22:28 Bart, ik ga er niet veel meer over zeggen, maar als je al tijden nagenoeg alleen een DNF achter je naam hebt, dan is dat geen reclame voor het vrouwenwielrennen. Je moet toch een keer een wedstrijd uit kunnen rijden
+1
Waarom deze would be wielrenster/publiciteitsdame hier een topic verdiend is me onduidelijk. Qua fietsprestaties stelt het weinig voor.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 17 okt 2020 08:39

patrickvb schreef: 16 okt 2020 22:54
Waarom deze would be wielrenster/publiciteitsdame hier een topic verdiend is me onduidelijk. ............
Dat betekent alleen maar dat je niet weet hoe de wereld in mekaar zit. (niet normatief bedoeld)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 17 okt 2020 10:39

lugosi schreef: 17 okt 2020 08:39Dat betekent alleen maar dat je niet weet hoe de wereld in mekaar zit. (niet normatief bedoeld)
"de wereld" lees is in dat geval voornamelijk de wereld van een bepaald slag mannen waar Puck Moonen het zelf ook niet zo op heeft maar die ze wel blijft bedienen (maar dat is uit financiële overwegingen plus voer voor psychiaters)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid

BartNL 17 okt 2020 12:34

timo2.0 schreef: 17 okt 2020 10:39 "de wereld" lees is in dat geval voornamelijk de wereld van een bepaald slag mannen
wat een vooringenomen oordeel. Wanneer je Googled op 'wielrenster afbeeldingen' krijg je meer Puck Moonen dan Anna van der Breggen. Wat mij betreft komt dat vooral omdat de één actief bezig is met internet PR en de ander alléén met topsport.
Wanneer jij met een bepaald slag mannen ongeveer 99% bedoeld heb je waarschijnlijk wel gelijk. Je suggereert alleen dat het een beperkte groep mannen is en dat de afbeeldingen van Puck het wielrennen bezoedelen. Dat laatste is wat mij betreft niet het geval.
Nu ben ik qua wielrennen 100% fan van Annemiek van Vleuten maar ik begrijp best dat er ruimte is voor Puck Moonen die voor de PR mee doet.
Ik lijk hier wel de grote verdediger van Puck maar dat komt wat mij betreft doordat ze vaak negatief wordt weggezet. Ik ben geen fan van haar en volg haar ook niet op internet maar denk wel te weten waarom ze doet wat ze doet. In haar plaats zou ik misschien hetzelfde doen maar helaas werkt dat voor mannen niet goed ;)

Plaats reactie