Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 16:02

stokie schreef:Wild is prima kwaliteit, maar nederland speelt een andere sprintster uit in dit geval.. dan is het niet eerlijk om wild als concurrente in de sprint te zien.
daarnaast is wild niet per definitie sterker dan bronzini en teutenberg.. wel denk ik dat ze ongeveer hetzelfde niveau heeft.
Ik snap dan ook niet dat nederland wild niet als tweede kopvrouw uitspeelde en haar voor haar eigen kans liet rijden.
Dat laatste snapte ik ook niet. Had prima verrassingstactiek geweest. De sprint van Bronzini ken ik alleen van de laatste 2 WK's :roll: , verder niet. Teut en Wild zijn aan elkaar gewaagd denk ik.


@Marconi; met je laatste opmerking over Kirsten bewijs je dat je OF niet duidelijk kunt formuleren OF je echt niet gekeken hebt cq. weet waar je het over hebt.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 16:05

wild heeft (figuurlijk) de ballen uit de broek gereden voor vos... als je de koers gezien hebt, zou dit je direct opgevallen zijn...

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 26 sep 2011 16:06

Leuk verhaal over zichzelf, maar ook over Marianne Vos in HP/De Tijd.
http://marijndevries.nl/?p=3287" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 16:45

stokie schreef:wild heeft (figuurlijk) de ballen uit de broek gereden voor vos... als je de koers gezien hebt, zou dit je direct opgevallen zijn...
Wie zegt dan dat zij dat niet heeft gedaan ? Zij heeft enorm veel werk verzet voor Vos tot op 500 mtr voor de finish en is ook nog gevallen over een andere gevallen renster. Dan ga je natuurlijk niet meer aanzetten voor een plek 20 +.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 17:01

marconi schreef:
stokie schreef:wild heeft (figuurlijk) de ballen uit de broek gereden voor vos... als je de koers gezien hebt, zou dit je direct opgevallen zijn...
Wie zegt dan dat zij dat niet heeft gedaan ? Zij heeft enorm veel werk verzet voor Vos tot op 500 mtr voor de finish en is ook nog gevallen over een andere gevallen renster. Dan ga je natuurlijk niet meer aanzetten voor een plek 20 +.
Ben ik nu gek of ben jij het??? Wat je hier boven schrijft kan ik echt niet terugvinden in je eerdere post op deze pagina hoor :S
marconi schreef:Wild kwam kennelijk uitgepierd binnen op stek 99.
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 17:28

daniel1975 schreef:
marconi schreef:
stokie schreef:wild heeft (figuurlijk) de ballen uit de broek gereden voor vos... als je de koers gezien hebt, zou dit je direct opgevallen zijn...
Wie zegt dan dat zij dat niet heeft gedaan ? Zij heeft enorm veel werk verzet voor Vos tot op 500 mtr voor de finish en is ook nog gevallen over een andere gevallen renster. Dan ga je natuurlijk niet meer aanzetten voor een plek 20 +.
Ben ik nu gek of ben jij het??? Wat je hier boven schrijft kan ik echt niet terugvinden in je eerdere post op deze pagina hoor :S
marconi schreef:Wild kwam kennelijk uitgepierd binnen op stek 99.
Ja, zij heeft tot op 500 mtr voor de finish zich wezenloos gereden en moest het toen overgeven aan een andere renster.
Ik kan mij dan best voorstellen dat je "uitgepierd" bent als je zulke inspanningen verricht hebt. Jij niet ? Heb jij nooit de ervaring gehad dat je volkomen leeg was na een enorme inspanning? Ik begrijp jouw eeuwige negatieve commentaar op mijn inzendingen niet. Heb je het nu over dat woordje uitgepierd of wat dan?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 17:34

Op welke plek wild binnenkwam is niet van belang voor de uitslag. Hoe wild gereden heeft was wel van belang voor de koers.
Wild reed prima naar vermogen en zorgde er mede voor dat vos in een zetel naar de sprint ging.
Wat ik wel treurig voor aan de 'nederlandse trein' is dat ze op 400 meter van de streep al compleet stilvielen.
In principe hoort de 'leadout rider' de kopvrouw op 200 meter af te zetten...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 17:54

stokie schreef:Op welke plek wild binnenkwam is niet van belang voor de uitslag. Hoe wild gereden heeft was wel van belang voor de koers.
Wild reed prima naar vermogen en zorgde er mede voor dat vos in een zetel naar de sprint ging.
Wat ik wel treurig voor aan de 'nederlandse trein' is dat ze op 400 meter van de streep al compleet stilvielen.
In principe hoort de 'leadout rider' de kopvrouw op 200 meter af te zetten...
En wat zou de oorzaak geweest zijn van dat stilvallen? Wild schrijft op haar site dat ze de lead op 500 mtr moest afgeven en toen viel zij nog ook. Zou het kunnen dat de Nederlandse vrouwen "op waren" ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 26 sep 2011 18:01

marconi schreef:
stokie schreef:Op welke plek wild binnenkwam is niet van belang voor de uitslag. Hoe wild gereden heeft was wel van belang voor de koers.
Wild reed prima naar vermogen en zorgde er mede voor dat vos in een zetel naar de sprint ging.
Wat ik wel treurig voor aan de 'nederlandse trein' is dat ze op 400 meter van de streep al compleet stilvielen.
In principe hoort de 'leadout rider' de kopvrouw op 200 meter af te zetten...
En wat zou de oorzaak geweest zijn van dat stilvallen? Wild schrijft op haar site dat ze de lead op 500 mtr moest afgeven en toen viel zij nog ook. Zou het kunnen dat de Nederlandse vrouwen "op waren" ?
Als dat zo is hebben ze een dramatisch WK gereden
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 18:04

Ik ben dom geweest, ik had mijzelf voorgenomen niet meer te reageren op jouw (marconi) interpretaties van het wielrennen. En mijn negatieve reacties op jouw wielerbeeld staan niet alleen hoor ;-). Lees even de andere reacties in dit topic.
Je schrijft eerst dat ze "kennelijk uitgepierd" is gefinished en vervolgens is het ineens WEL logisch dat ze is uitgepierd.

@jummeltje, marconi, ea: En ja, de vrouwen waren op. Ze hebben zich volledig moeten geven om de toch wel onverwacht sterke Hughes terug te halen. Daarbij een stukje gebrek aan ervaring om op deze manier met deze meiden een finishtrein op te zetten en je snapt waarom het net niet tot de laatste 200m lukte. Bij de heren finishen ze veel vaker op deze manier en hebben ze meerdere renners die vaker in die trein rijden.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 18:12

maar dát ze 200m 'te vroeg afhaken' is wel cruciaal voor het halen van een gouden medaille of niet...
Als Vos op 200m afgezet wordt, hoeft ze niet meer om een stilvallende teutenberg heen en kan ze in een streep rechtdoor.. Ze was wel de snelste, maar niet de slimste in koers. Dat was bronzini..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2011 18:41

Tuurlijk is het cruciaal, maar helaas ook verklaarbaar IMHO. Verklaren is nog geen goedpraten toch? ;-)
Less is bore

Plaats reactie