Pagina 25 van 32

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 22 okt 2023 09:52
door thestudent
daniel1975 schreef: 22 okt 2023 09:29 De Koga doet het prima en ziet er een stuk beter uit dan dat gedrocht van de Britten
Ja die Kinsei Koga op de baan wel. Maar willen ze bij Koga dan geen wegfietsen verkopen?
Echt ik vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn op het gebied van marketing. Ze zijn voor mij zo goed als onzichtbaar en ik volg verdomde veel wielerwebsites, youtube kanalen, fora en allerlei andere fietsgerelateerde zaken.
Om je fiets bij iets als GCN of Bikeradar binnen te krijgen kost je gewoon een som geld, dat is duidelijk. Maar het gaat toch voor een deel om naamsbekendheid genereren bij gemiddeld jonger publiek.

Volgens mij teren ze bij Koga te veel op vergane glorie. Het publiek dat daarom Koga nog hoog heeft zitten in het geheugen is rap aan het vergrijzen.

Die Kinsei fietsen zijn niet de mooiste, dus ze verkopen zeker zichzelf niet. Daar moet je keiharde marketing tegenaan smijten.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 22 okt 2023 10:07
door pino
daniel1975 schreef: 22 okt 2023 09:36 De eerste generatie Fiat Multipla was ook functioneel. Maar dat zegt niet dat ik hem mooi moet vinden ;-)
Daarom vind ik hem prachtig :D

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 08:56
door bartdr
Ik start de discussie op de juiste plek: Decathlon gaat AG2R sponsoren.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 10:07
door scepticus
Daar reden ze in 2000, 2001, 2002 ook al op

http://autobus.cyclingnews.com/tech/200 ... ag2r.shtml

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 10:07
door havana
Laat ons eerlijk zijn, het is geen lelijke fiets!

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 10:36
door pino
Mooie fiets. Ze gaan nu ook in reizen
https://www.decathlontravel.com/voyages ... FlUwM244vM

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 10:58
door daniel1975
Mooie fiets, maar wat doen die lelijke decals op de wielen?
Ziet er gelikt uit voor een nette prijs. Benieuwd of dat ding ook een beetje op voorraad gaat zijn, want bij de mtb zag je vaak dat de topmodellen er gewoon niet waren.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 11:30
door depoldertoerist
https://x.com/AG2RCITROENTEAM/status/17 ... 76999?s=20

En het is natuurlijk de ploeg over hun sponsor, maar toch:
In samenwerking met het Franse onderzoekscentrum voor de ruimtevaart werd de fiets aan allerlei mogelijke testen blootgesteld in de windtunnel. ”Ze hebben overal gewicht proberen te besparen. De fietsstijfheid en het materiaal is top.”

Hetzelfde geluid kwam ook van ploegbaas Vincent Lavenu. “Ik heb nog geen enkele negatieve opmerking gekregen. Telkens als we een renner de fiets laten uittesten, is de eerste reactie ”ongelofelijk!”, vertelt de ploegbaas trots

https://www.msn.com/nl-nl/sport/other/a ... 448d&ei=28

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 14:13
door kxlight
niet alles geloven wat op X staat he... dat is toch wel een basisprincipe.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 14:26
door bartdr
Het is natuurlijk deels publiciteit, maar Naessen zegt op Sporza toch ook dat zijn Van Rysel vinniger is dan zijn BMC.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 14:43
door kxlight
bartdr schreef: 28 nov 2023 14:26 Het is natuurlijk deels publiciteit, maar Naessen zegt op Sporza toch ook dat zijn Van Rysel vinniger is dan zijn BMC.
ik heb letterlijk nog nooit gehoord dat een prof zijn huidige sponsor afvalt. Dat kán gewoon niet, zou me zelfs niet verbazen als dat contractueel is vastgelegd.

Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

Geplaatst: 28 nov 2023 15:07
door bartdr
Rohan Dennis bij Bahrain-Merida.
Er is een verschil tussen "materiaal is in orde" en wat Naessen zegt:
"In vergelijking met de BMC-fiets (de fiets waarmee AG2R de vorige jaren reed) is de Van Rysel-fiets veel lichter en reactiever."
"Om het plastisch uit te drukken: je moet niet vechten om de fiets in gang te krijgen. Het is echt een heel snelle fiets", besluit Naesen enthousiast."

Wat Naessen doet is niet enkel Van Rysel prijzen, maar ook zeggen dat zijn BMC minder is dan de Van Rysel die hij nu heeft. Dat hoor je toch niet zo vaak in het hedendaagse wielrennen...