Veldrijden 2022-2023
Van een uurtje of twee in de week, maximaal een uur aan één stuk sporten in korte broek krijg je niks hoor. Voor uren training ligt het wat anders maar op de wedstrijddag gaat de prestaties voor en dan wil je niet te warm krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het beweegt wel makkelijker natuurlijk.
En een cross is toch een uur lang op of boven je omslagpunt. Dat lichaam produceert dan toch een aardige bak warmte van zichzelf ook.
En een cross is toch een uur lang op of boven je omslagpunt. Dat lichaam produceert dan toch een aardige bak warmte van zichzelf ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik kan me toch echt tv-crossen herinneren waar renners zich op de rechte harde stukken zichzelf moesten warm slaan.
En dat sommige onderkoelingsverschijnselen vertoonden.
Maar die zullen misschien niet "intensief" genoeg gereden hebben.

En dat sommige onderkoelingsverschijnselen vertoonden.
Maar die zullen misschien niet "intensief" genoeg gereden hebben.

- ophetkantje
- Forum-lid
Dat zie je volgens mij alleen bij erg natte en koude crossen en dan helpen ook beenstukken niet. Juist de nattigheid zorgt ervoor dat je veel meer last hebt van de kou. Onderkoeling (zoals bij Iserbyt en Wellens in het verleden) zag je juist bij natte koude crossen. Bij vriescrossen ruim onder nul zie je dat eigenlijk nooit.
En inderdaad soms zitten er stukken naar beneden in die niet intensief zijn en dan kun je soms net te veel afkoelen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Dat was nog voor de opwarming van de aarde, over enkele jaren rijden ze in blote torso....

Paar jaar geleden ook nog die cross, geen idee meer welke, waar VDP volledig verkleumd finishte en dan nog op het podium moest etc.
Genoeg in het verleden gekeken, vooruitkijken naar dit weekend is leuker in mijn ogen!
In Dublin lijkt het mij iets voor Van Aert te gaan worden, maar zal ook nog wat van het weer af gaan hangen. De vrouwencross verwacht ik weer meet spankracht te bevatten dan de mannen.
In Essen zou het wel spannender kunnen zijn, maar daar staan geen grote namen aan de start.
In Dublin lijkt het mij iets voor Van Aert te gaan worden, maar zal ook nog wat van het weer af gaan hangen. De vrouwencross verwacht ik weer meet spankracht te bevatten dan de mannen.
In Essen zou het wel spannender kunnen zijn, maar daar staan geen grote namen aan de start.