Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 sep 2023 10:25

Gastheerg schreef: 27 sep 2023 08:58
Enzzo schreef: 26 sep 2023 21:18 Fijn dat je een topdag had! Die moet je koesteren op jouw leeftijd :lol: ;)
:mrgreen:

Zeker ;)
Eerste grote col in 1971 (!!!!) Gereden. Dat was de Glocknerpas.
Nu 2023 en nog een knappe pas oprijden mag ieder grappen over m'n leeftijd maken :mrgreen:
Die leeftijd valt toch wel mee? Kun je nog jaren mee vooruit (als alles soepel blijft lopen). Alles boven de 60 is nog niet oud.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 27 sep 2023 11:01

Gisteren met de veldfiets over boerenlandweggetjes naar Dierenpark Amersfoort en het omliggende Birkhoven waar wij bezig zijn met het leggen van de laatste hand aan de nieuwe mountainbikeroute Soest en een aanrijdroute vanuit Amersfoort.
hun fietsen.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 sep 2023 08:57

Jans schreef: 27 sep 2023 10:25 Die leeftijd valt toch wel mee? Kun je nog jaren mee vooruit (als alles soepel blijft lopen). Alles boven de 60 is nog niet oud.
Ik voel mij ook niet oud maar heel vanzelfsprekend is het niet om op je 67e een van 2000 meter hoge Col op te rijden.
4 jongens waar ik veel (weekje Vercors bv) mee fietse zijn al jaren dood.
Zeker 5 jongens waar ik veel (met name klassiekers) mee fietste kunnen door gezondheid niet meer op de fiets.
1 maatje durft na valpartij niet meer omdat hij bang is dat op hogere leeftijd vallen voor teveel schade gaat zorgen.
1 oud collega vriend die veel fietste geen 60 geworden.
Dit zijn mensen waar ik thuis kwam. Als ik iets verder weg stap wordt de lijst echt dramatisch.

Ik heb vanaf 1970 plak en fotoboeken. Programmaboekjes van koersen, deelnemerslijsten van fietsvakanties.
Gegevens van fietsen die ik voor anderen heb gebouwd etc
Een lijstje maken uit dit archief wie nog op de fiets zit en wie niet is toch een hele wrange exercitie.

Oud? Nee!
Vanzelfsprekend is het echter beslist niet en ik gebruik dan ook graag het woord dankbaar zonder dat daar iets religieus achter zit.

Dat gezegd hebbende vind ik het in en in triest dat een politiek topic bijna ontploft en niemand blijkbaar op de fiets zit
Ik snap dat niet ieder zin heeft foto's te maken en te plaatsen maar voor een forum als dit is dit topic toch wel heel erg onderhevig aan inflatie.

pino
Forum-lid HC

pino 28 sep 2023 09:05

Dat de mensen om je heen raar kijken zegt meer over hun dan over jou. Ben zelf nog een jaar meer ervaren en heb het geluk nooit iets ernstigs qua gezondheid te zijn tegengekomen. Daarom ga ik lekker door en staan ook + 3000 cols nog op de wishlist. En volgend jaar mogelijk een meerdaagse MTB-tocht. Doelen hebben is belangrijk.
Niet zijken maar reiden !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2023 09:13

@Gastheer, ik kan het fout hebben, toch denk ik dat er best veel op het forum reageren die niet veel meer op de fiets zitten. Waarom ik reageerde op oud zijn? Ik zie om mij heen juist nog veel senioren fietsen. Niet altijd even snel, maar best een flink aantal 70 plussers. Enkelen fietsen ook nog regelmatig de Ventoux of vermaken zich op de fiets in de omliggende heuvels, colletjes en bergen.

@pinot, ik zie juist mensen die het doel hebben te genieten van het moment. Dat kan gewoon zijn vandaag iemand een berichtje sturen om morgen of overmorgen een rit te maken. Of er gewoon alleen op uit te gaan om af te stappen wanneer je wilt. Dus de weg naar voldoening is op velerlei manieren in te vullen.
Laatst gewijzigd door Jans op 28 sep 2023 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 sep 2023 09:17

Ik schrijf niks in het politiek topic. Ik lees het ook zelden. Een paar keer gedaan, maar dat zuigt alleen maar energie weg.

Ik heb ook te weinig in dit topic gepost over al mijn fiets tochten op Corsica. Daarom nu alsnog maar even een plaatje:
Afbeelding
Meating new friends on the road:
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 28 sep 2023 09:27

Jaren geleden op Corsica eens volledig uit de bocht gevlogen in de afdaling, ging ternauwernood nog goed.

Ik kwam in een afdaling een onoverzichtelijke bocht om en midden op het al smalle weggetje lag een enorme zeug met een flink aantal biggen aan de tepels. Ik ging links eromheen, maar uiteraard vol de berm in en eindigde in het lager geleden veld ernaast, ik bleef wel een soort van op de fiets. Ik klauter terug omhoog, krijg hooguit een nog wat meewarige blik van dat varken die totaal niet onder de indruk was van mijn capriolen...

' ik lig hier '

Gelukkig onbeschadigd mijn weg kunnen vervolgen
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 sep 2023 10:05

Corsica is geweldig maar het is uitkijken met koeien, ezels en varkens op de weg.

@jans: mijn reactie is niet gericht op wat we wel zien (hier door de weeks ook genoeg oudjes op de racefiets) maar vooral wat we niet meer zien. En dat zijn trieste lijstjes.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2023 10:45

Gastheerg schreef: 28 sep 2023 10:05 Corsica is geweldig maar het is uitkijken met koeien, ezels en varkens op de weg.

@jans: mijn reactie is niet gericht op wat we wel zien (hier door de weeks ook genoeg oudjes op de racefiets) maar vooral wat we niet meer zien. En dat zijn trieste lijstjes.
@Gastheer, het valt bij ons dus nog al mee. Gelukkig.

pino
Forum-lid HC

pino 28 sep 2023 10:52

@ Jans: Heb je vandaag gefietst?
Niet zijken maar reiden !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2023 11:40

pino schreef: 28 sep 2023 10:52 @ Jans: Heb je vandaag gefietst?
Nee ik ga na de lunch, mag dat ook?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 28 sep 2023 17:08

thestudent schreef: 28 sep 2023 09:27 Jaren geleden op Corsica eens volledig uit de bocht gevlogen in de afdaling, ging ternauwernood nog goed.

Ik kwam in een afdaling een onoverzichtelijke bocht om en midden op het al smalle weggetje lag een enorme zeug met een flink aantal biggen aan de tepels. Ik ging links eromheen, maar uiteraard vol de berm in en eindigde in het lager geleden veld ernaast, ik bleef wel een soort van op de fiets. Ik klauter terug omhoog, krijg hooguit een nog wat meewarige blik van dat varken die totaal niet onder de indruk was van mijn capriolen...

' ik lig hier '

Gelukkig onbeschadigd mijn weg kunnen vervolgen

Maar je Pontiac liep hopelijk nog ;)

@GastheerG; ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het is een fietsforum maar dat wordt helaas overstelpt door bijzaken. Ik maak me zelf ook wel schuldig aan het meedoen daaraan maar dat heeft een achterliggende reden; ik kan op het moment nog steeds weinig fietsen omdat ik -als jonge snaak ;) - nog herstellende ben van een paar enorme operaties en de chemo maakt het ook niet altijd makkelijk.
Maar toen ik vanmorgen hier in Frankrijk een klein ritje maakte baalde ik enorm van het feit dat ik geen camera of telefoon bij me had! Prachtige heuvellandschappen deels in nevelen gehuld (een coulisse landschap voor de kenners)

Maar ik bedacht me ook meteen dat je zoiets veel intenser beleefd als je juist niet altijd maar die telefoon pakt om alles vast te leggen.

Maar ik kijk erg vaak op dit onderdeel van het forum en geniet van alle foto’s en verhalen. Vooral die van jou en Rob74. En uiteraard ook van alle andere verslagen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie