Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 21 aug 2023 19:09

lugosi schreef: 21 aug 2023 18:04
marsman schreef: 21 aug 2023 15:23 De welvaart is sinds 1970 echt wel een pak hoger, gemiddeld genomen dan.
Alleen,
welvaart ≠ welzijn

Daar bestaat behoorlijk wat onderzoek over: dat er een behoorlijke stijging van welzijn ervaren wordt van arm naar middelmatige welvaart klopt maar dat bij verdere stijging het welzijn niet evenredig toeneemt en soms zelfs afneemt is ook vastgesteld.
Ja precies. Van geldzorgen word je ongelukkig. Zijn die weg, dan geldt pas 'geld maakt niet gelukkig '.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2023 19:11

Fietsgenieter schreef: 21 aug 2023 19:06 Ik denk soms met weemoed aan paars terug.
En er werd nog een stuk meer op de inhoud politiek bedreven, ook niet heel onbelangrijk.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 aug 2023 19:23

Is het ook niet de tijd......

Moet een politicus bij elke deur waar die uitloopt 10 microphones onder zijn touter krijgen??
Van mij hoeft dat niet. Daar wordt in alles wat ze doen rekening mee gehouden.

"Twitter ontploft" 35 man gereageerd op een programma waar 1 mln mensen naar kijken, nou poehoe......
Het is allemaal clickbait. Waar zie je nog een normale "krantenkop"

En een politicus die zegt wat er nu nodig is krijg geen stemmen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2023 19:25

Terwijl ik het al gelezen had op dit forum pikt nu ook de VRT de nieuwe partij van de "populairste Nederlandse politicus" op.
Hij krijgt direct al wat zendtijd op onze nationale televisie. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2023 21:13

Ik ben bang dat het alleen maar tegen kan gaan vallen. Een politieke partij besturen is iets totaal anders dan je ingraven in een taai dossier.
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 aug 2023 21:46

Maar dat begrijpt de gemiddelde Facebook gebruiker niet en zal er dus massaal op hem gestemd worden.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 07:59

Je kunt toch moeilijk stellen dat zijn boek een hoop populistisch geneuzel is zonder visie, al wordt soms wel wat veel nadruk gelegd op de emoties rond de toeslagenaffaire. Het is niet mild over de huidige politiek maar ook de burger wordt stevig aangesproken. Het heeft niet zoveel met Facebook gebruikers te maken maar gewoon met de zoektocht naar een betrouwbare politicus om het vertrouwen in de politiek terug te winnen. Wat dat betreft stemt het hoopvol dat de massa ook kan worden aangetrokken tot iemand die fatsoen hoger in het vaandel heeft staan snel zieltjes winnen met populaire thema's

Of ik op hem zal stemmen weet ik nog niet. Het blijft een christendemocraat en in principe stem ik niet op religieuze partijen.
Campagnolo Ultra Dork

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 aug 2023 08:40

Niet stemmen op een religieuze partij?

Uit een nummer van Zappa: "You can't run a country by a book of religion,...". En hij had gelijk. Maar zo heeeeeeeeeeeel christelijk is dat CDA nu ook weer niet. Ik zal ook zeker geen SGP stemmen, maar CDA kan nog wel. Dat heeft hooguit een christelijk randje. En niet alles aan religie is fout. Zolang je het maar je al te serieus neemt.
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2023 08:53

Ernie C. schreef: 22 aug 2023 07:59 t en in principe stem ik niet op religieuze partijen.
Idem, maar CDA zie ik ook niet als heel christelijk. En wat hier boven al wordt gesteld: religie is niet alleen maar fout.
Er wordt helaas al heel de geschiedenis enorm misbruik van gemaakt in alle mogelijk vormen, maar dat zegt niet per definitie iets over het geloof zelf. Dat zegt iets over de mensen die religie misbruiken om zelf macht te krijgen, van de katholieke kerk in de voorgaande eeuwen tot de taliban in het heden. Zou het CDA wel goed doen als De Jonge op zou stappen, die man heeft nog weinig positiefs gebracht.

Ik ga sowiso geen PO stemmen. Hij zal voldoende stemmen krijgen, ik gun hem een plek in een coalitie, maar graag in een nette zetelverdeling onderling en dan een beetje centrum rechts. Alles behalve Frans&co wat mij betreft, die man staat voor zoveel dingen waar ik mij niet in kan vinden (macht, elitair, plucheplakker, verdwaald van de realiteit, etc) En dan een Atje Kuiken die zegt dat ze plaats maakt "voor de nieuwe generatie".....
Less is bore

SiO2
Forum-lid

SiO2 22 aug 2023 08:58

Omtzigt is een uitstekend Kamerlid, misschien wel de beste van allemaal. Qua politieke ideeën/visie ben ik wat minder van hem gecharmeerd, kijkend naar zijn stemgedrag blijft het vooral een CDA'er qua inhoud. Ik neig op dit moment nog steeds naar PvdA/GL.

Wat me in dit topic opvalt is dat een aantal mensen steeds roepen dat Den Haag er een puinhoop van heeft gemaakt, dat het vertrouwen nog nooit zo laag is geweest etc. Ik neem aan dat jullie dan in ieder geval niet op één van de huidige regeringspartijen gaan stemmen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2023 09:11

Atje moet zich wel heel oud voelen...

Het gebash op Timmermans dat je nu overal hoort is ook weer niet nodig. Op zich is het best realistisch dat er heel veel geld naar milieu moet. Wat hij alleen mist als lijsttrekker van een beoogd grote partij, is de verbindende factor met alle Nederlanders. PvdA en GL hebben vooral gezocht naar een kandidaat die beide partijen verbindt maar is vergeten dat je om te groeien iemand nodig hebt die ook mensen van buiten die kliek aanspreekt.

Verder heb ik niks tegen religieuze mensen, maar zie het wel als mijn taak om Nederland zo seculier mogelijk te houden met mijn stemgedrag.
Campagnolo Ultra Dork

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2023 09:18

Fietsgenieter schreef: 21 aug 2023 15:42 ...De enige die zullen instemmen zijn mensen die een eerste woning willen kopen. En die leggen het af tegen de belangen van de woningbezitters, de banken, aannemers en projectontwikkelaars.
De woningnood: het probleem dat niemand écht wil oplossen.
Vergeet hier ook de overheid zelf niet.., en dan met name de gemeenten.
Op de meeste plekken zijn de gemeenten de grondeigenaren. Hoge huizenprijzen zorgen voor hoge grondprijzen. Dus voor de gemeentelijke boekhouding is het prima dat die huizen zo duur en schaars zijn. ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten