Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5573
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 jun 2024 19:59

daniel1975 schreef: 30 jun 2024 18:10 Daar hadden ze het over de grote 4, elders de grote 6.
Dat is toch niet alleen bij de NOS? Werd overal zo over gesproken, 4 of 6.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8596
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jun 2024 22:26

Sporza heeft die term inmiddels ook geadopteerd. Maar het lijkt een verhaal te worden van een klassieker in de literatuur: “and then there were none”. Niet meer heel woke in deze huidige tijden ! Maar we zitten nu denk ik op ‘and then there were three’…

Heb helaas niks live kunnen volgen vanwege sociale verplichtingen hier in Frankrijk; verjaardag vieren van mijzelf en een goede vriendin + familie.

Wel een lief cadeautje gekregen omdat ze weten dat ik van koers houd 😃

Afbeelding

En wij hadden de tapas voor het apero verzorgd:


Afbeelding

Ook een hele leuke middag hoor maar ik had deze etappe toch wel willen zien! Alleen al omdat ik onlangs in diezelfde streek vertoefde!!

Nu ja: je kunt niet alles hebben hé.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 30 jun 2024 23:38

Tijdens de koers had ik het niet gemerkt maar op een foto van sporza (of was het X) mertkte ik een kleine achterstand van Poggi op de anderen en was duidelijk dat dit zijn bdoeling om op die manier de gele trui in de schoenen te schuiven van Remco. Dat berklaarde hij zelf ook na de koers.En op de beelden (foto) te zien zou je Poggi inderdaad een seconde kunnen aanrekenen met als gevolg dat Remc toch geel zou krijgen (geste amicale)of om geel verplicht te moeten dragen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8596
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2024 01:14

Ik heb de beelden net nog even terug gekeken omdat ik niet live heb kunnen zien.
Maar inderdaad Pogačar houdt duidelijk in en monitort de concurrentie om te kijken wie er mee zit.
Om echt de trui af te geven had hij even in de remmen moeten knijpen maar dat zit denk ik niet in zijn natuur.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38527
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2024 08:16

Volgens mij wilde hij dat wel hoor, leek ook wel uit flarden van het gesprek dat hij en Remco hadden.
Sowiso gaat Remco vandaag naar het geel, gewoon voor Pogi finishen. Denk dat Pogi dat wel best vindt, even geen verplichtingen.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 01 jul 2024 11:48

Hoe snel dat gaat, renners afschrijven!? De mens is geen machine, Roglic en Bernal al helemaal niet. Vandaag zullen de mussen in slaap vallen, want ze stevenen af op een oersaaie sprintersetappe, waarbij de doemvraag voor het oprapen ligt: hoeveel gaan er dit keer tegen de vlakte? Het bange afwachten is op de dag van morgen waar mannen van jongens worden gescheiden.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 01 jul 2024 12:08

Dat er niemand vandaag in de vlucht van de dag wil zitten is wel een teken aan de wand. Lijkt een ouderwetse wandeletappe te worden (wat ik goed kan begrijpen) Vraag me overigens serieus af of Jakobsen de tijdslimiet gaat halen morgen, die werd gisteren ook wel weer héél vroeg gelost.
Vandaag hoop ik op Groenewegen, maar denk dat Philipsen of De Lie gaat winnen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5573
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 jul 2024 12:32

Philipsen, met Vd Poel als lead-out
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 01 jul 2024 12:47

Er is veel verband in de ploeg van de Visma's. WvA had nog een advies aan zijn landgenoot (sommigen mogen hem Remco noemen) "Pak wat je pakken kan." Want hij weet als geen ander (nou, er zijn er nogal wat in het peloton) hoe wankel het evenwicht is en hoe onvoorspelbaar onheilspellend de toekomst kan wezen; voor je 't weet word je misschien wel nooit meer de oude.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8596
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2024 14:30

Klein_Verzet schreef: 01 jul 2024 11:48 …..Vandaag zullen de mussen in slaap vallen, want ze stevenen af op een oersaaie sprintersetappe, …
Oersaai?! Ze fietsen in Italië, in de zomer, door Piemonte. Canelli, Alba, Barolo, etc. Truffels, wijn; wat een heerlijke en wonderschone streek.
Ik verveel me geen moment hoor!!

Straks met die Franse wegen door een eindeloos bos , zo’n weg die iemand met één potloodstreep langs een lineaal heeft ontworpen en die zo’n 20 km duurt. Dat is pas saai!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5734
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jul 2024 14:46

Met wat geluk en onder goedkeurend oog van Pogi neemt Remco (zoals sommigen hem mogen noemen) het geel. Als QS dan morgen Van Wilder vooruit stuurt zitten ze in een zetel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 01 jul 2024 14:52

Dylan is duidelijk klaar voor een robbertje vechten aan z'n bril te zien. Past helemaal bij zijn "sprintersstijl" :roll:

Plaats reactie