Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

joren
Forum-lid

joren 22 sep 2010 23:51

Voor het eerst ook een tijdritfiets aangeschaft via de ploeg .
Nu afwachten tot ie er is .
Het gaat om een ridley dean .

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 22 sep 2010 23:56

dat is geen verkeerde eerste tijdrit fiets
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

thor
Forum-lid

thor 23 sep 2010 00:06

C a s r a n schreef:Bijzonder radicaal concept: http://www.slowtwitch.com/News/Project_ ... _1551.html :o

in de motoren business hebben ze dat idee min of meer (enkelzijdige achterwielophanging) al tijden geleden geprobeerd. Ducati was er als 1e mee geloof ik. Ik heb niet het idee dat het (behalve dat het er wel vrij apart uitziet) veel winst op heeft geleverd...
survival of the fittest

casran
Forum-lid HC

casran 23 sep 2010 00:15

Fiets van Duitse triathleet Konstantin Bachor voor Ironman Wisconsin (beste fietstijd ermee):

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kikkie
Forum-lid

kikkie 23 sep 2010 15:39

Prachtig, toch jammer dat je al triathleet je fiets zo moet volplempen met vocht:)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

kikkie
Forum-lid

kikkie 23 sep 2010 15:41

C a s r a n schreef:Bijzonder radicaal concept: http://www.slowtwitch.com/News/Project_ ... _1551.html :o

Zal de UCI ook wel vinden ben ik bang, die zijn niet zo megaand met dit soort leuke ideeen :)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

jibb
Forum-lid

jibb 23 sep 2010 18:26

Thor schreef:

in de motoren business hebben ze dat idee min of meer (enkelzijdige achterwielophanging) al tijden geleden geprobeerd. Ducati was er als 1e mee geloof ik. Ik heb niet het idee dat het (behalve dat het er wel vrij apart uitziet) veel winst op heeft geleverd...

Enkelvoudige swingarm van Ducati is wel een heel ander concept als wat we hier te zijn krijgen. Ten eerste heeft een motor geen seatstays maar een scharnierpunt met het frame en een dikke enkelvoudige demper/veer.

Overigens zou het wel interessant zijn om het idee van Ducati toegepast te zien worden op een racefiets of mountainbike. Waar je bij een mountainbike denk ik meer vrijheid hebt. Cannondale heeft met de Lefty al een soortgelijk iets op de markt voor de voorvork.

Het concept van Ducati voor de motoren is overigens erg succesvol. Momenteel gebruiken meerdere fabrikanten het systeem. BMW gebruikt het in combinatie met een cardan-as en MV Agusta heeft het ook op de sportfietsen zitten. Ducati is zelf meerdere keren met dit systeem kampioen geworden in de Superbikes de afgelopen 18 jaar!
Dat is geen geel! Dit is geel!

thor
Forum-lid

thor 25 sep 2010 20:44

jibb schreef:
Thor schreef:

Enkelvoudige swingarm van Ducati is wel een heel ander concept als wat we hier te zijn krijgen. Ten eerste heeft een motor geen seatstays maar een scharnierpunt met het frame en een dikke enkelvoudige demper/veer.

Overigens zou het wel interessant zijn om het idee van Ducati toegepast te zien worden op een racefiets of mountainbike. Waar je bij een mountainbike denk ik meer vrijheid hebt. Cannondale heeft met de Lefty al een soortgelijk iets op de markt voor de voorvork.

Het concept van Ducati voor de motoren is overigens erg succesvol. Momenteel gebruiken meerdere fabrikanten het systeem. BMW gebruikt het in combinatie met een cardan-as en MV Agusta heeft het ook op de sportfietsen zitten. Ducati is zelf meerdere keren met dit systeem kampioen geworden in de Superbikes de afgelopen 18 jaar!

I stand corrected! Ik dacht dat het wel leuk er uit zag, maar het daar mee ophield...
survival of the fittest

kikkie
Forum-lid

kikkie 01 okt 2010 22:41

Ze is klaar voor het NCK:

Afbeelding

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 02 okt 2010 12:59

Ik heb de kans laten liggen om een tweedehands frame te kunnen kopen via ebay. Het ging namelijk over de isaac aerotic pro die werd aangeboden voor 700 euro.Modeljaar 2009 denk ik. Ben ik hier dom geweest of was het niets voor deze prijs en prestaties van het frame.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 02 okt 2010 13:43

Frame schijnt zwaar, maar zeker wel stijf te zijn. En voor 700eu was het absoluut geen gekke prijs.

stokie
Forum-lid

stokie 02 okt 2010 13:47

daarnaast is het natuurlijk gewoon een mooi frame.. die ga je niet vaak meer tegenkomen..

Plaats reactie