Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 03 okt 2010 20:37

ik moet zeggen dat mijn aerotic goed bevalt, en heb wel ietsjes meer neergelegd voor het frame...
survival of the fittest

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 03 okt 2010 22:26

Kikkie schreef:Ze is klaar voor het NCK:

Afbeelding


en hoeveelste is ze geworden?
Btw, volgens mij heb ik haar zelfs nog zien rijden
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 04 okt 2010 10:30

Ze is 16e geworden, fantastisch om op een goede fiets rond te kunnen rijden, ligt het daar iig niet aan;). Zelf ook nog gereden?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 04 okt 2010 15:09

jibb schreef: Overigens zou het wel interessant zijn om het idee van Ducati toegepast te zien worden op een racefiets of mountainbike. Waar je bij een mountainbike denk ik meer vrijheid hebt. Cannondale heeft met de Lefty al een soortgelijk iets op de markt voor de voorvork.

Het concept van Ducati voor de motoren is overigens erg succesvol. Momenteel gebruiken meerdere fabrikanten het systeem. BMW gebruikt het in combinatie met een cardan-as en MV Agusta heeft het ook op de sportfietsen zitten. Ducati is zelf meerdere keren met dit systeem kampioen geworden in de Superbikes de afgelopen 18 jaar!


Blijkbaar is het oude concept toch nog altijd stijver (en vooral lichter) te maken. Bij de Superbike gaat het om productiemachines die qua ontwerp een stuk beperkter zijn (qua mogelijkheden, maar vooral qua geld). In de MotoGP wordt gewoon met een traditionele brug gereden.

Ik denk dat het enkelzijdige concept wel interessant kan zijn, maar op een fiets niet haalbaar is in het achterwiel. Je moet alle standaarden loslaten (speciale wielen ontwikkelen), maar bovenal is de krachtverdeling een lastig punt denk ik.
Kikkie schreef:
C a s r a n schreef:Bijzonder radicaal concept: http://www.slowtwitch.com/News/Project_ ... _1551.html :o


Zal de UCI ook wel vinden ben ik bang, die zijn niet zo megaand met dit soort leuke ideeen :)


Het voordeel is dat triathleten daar geen last van hebben. Quintana Roo is een triathlonmerk, wat op zich best een gedurfde keuze is, maar het levert wel mooi spul op!

vindevoghel
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:21

vindevoghel 05 okt 2010 10:35

Ik ben bezig met de opbouw van een Cervelo P2 ik ook dat ik alle onderdelen deze week nog binnen krijg dat ik kan beginnen met hem in elkaar te steken.
Cervelo S2-Sram red-3T-Zipp 404/Fulcrum zero\'s

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 05 okt 2010 22:20

beste ,

Welke maat kan ik het beste nemen voor mijn nieuwe tijdritfiets .
(ik zit nu in ridley maat l en pinarello maat 57.5 )

hoeveel kleiner moet ik de tijdritfiets nu nemen .

hierbij de specs .

[img=http://img691.imageshack.us/img691/4467/tabelhc.jpg]

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 13 okt 2010 13:27

Zag dat Sensa nu ook tijdritfietsen levert. Een alumunium model, de crono:

klik

en een carbon model:

klik

Aluminium variant ziet er best leuk uit. Het zal wel niet de lichtste zijn. Kabels lopen wel binnendoor, leuke voorvork. Met een paar cosmics erin heb je voor rond de E 2000 een leuk karretje.

De variant in het carbon, is een modelletje wat ik wel vaker voorbij zie komen. Ik vraag me af of die Sensa van een betere kwaliteit is dan de no-name chinese variant. Ze gebruiken overduidelijk dezelfde mal, maar zouden ze bij Sensa (in china uiteraard) dan beter carbon, techniek gebruiken/inzetten?

Vind het interessante opties. De gewone racefietsen van Sensa worden altijd als goed beoordeeld.

Zou het wat zijn?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 13 okt 2010 13:30

Zou geen 2000 euro uitgeven voor een alu sensa tijdritfiets. Er zijn betere merken die voor hetzelfde geld mooier spul kunnen leveren.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 okt 2010 22:53

Het carbon model kost €1650, lijkt me toch wel een scherpe prijs.
@Furk, die frames uit dezelfde mal zijn 9 van de 10 keer ook hetzelfde. Bij Sensa lopen echt echt geen composiet deskundigen rond. Ze kopen die frames gewoon van die Chinezen, je betaald iets meer als je ze zelf koopt. Maar daar krijg je makkelijke garantie voor terug.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 14 okt 2010 12:38

Zeer mooie slow motion beelden van de toppers en hun positie op de fiets

http://www.xtri.com/features_display.as ... 21&xref=xx

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 okt 2010 00:11

Even interessant is de jaarlijkse Kona Bike Count: http://lavamagazine.com/features/kona/b ... z11s2Yh9kH

Ik reed met een Cervélo, Zipp wielen, Profile stuur, Fi'zi:k zadel en SRM powermeter... blijk ik dus compleet een mainstream Kona-deelnemer :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 okt 2010 00:22

Weet je ook eens hoe dat voelt;)

Plaats reactie