Tijdritfietsen
Ze is 16e geworden, fantastisch om op een goede fiets rond te kunnen rijden, ligt het daar iig niet aan;). Zelf ook nog gereden?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
jibb schreef: Overigens zou het wel interessant zijn om het idee van Ducati toegepast te zien worden op een racefiets of mountainbike. Waar je bij een mountainbike denk ik meer vrijheid hebt. Cannondale heeft met de Lefty al een soortgelijk iets op de markt voor de voorvork.
Het concept van Ducati voor de motoren is overigens erg succesvol. Momenteel gebruiken meerdere fabrikanten het systeem. BMW gebruikt het in combinatie met een cardan-as en MV Agusta heeft het ook op de sportfietsen zitten. Ducati is zelf meerdere keren met dit systeem kampioen geworden in de Superbikes de afgelopen 18 jaar!
Blijkbaar is het oude concept toch nog altijd stijver (en vooral lichter) te maken. Bij de Superbike gaat het om productiemachines die qua ontwerp een stuk beperkter zijn (qua mogelijkheden, maar vooral qua geld). In de MotoGP wordt gewoon met een traditionele brug gereden.
Ik denk dat het enkelzijdige concept wel interessant kan zijn, maar op een fiets niet haalbaar is in het achterwiel. Je moet alle standaarden loslaten (speciale wielen ontwikkelen), maar bovenal is de krachtverdeling een lastig punt denk ik.
Kikkie schreef:C a s r a n schreef:Bijzonder radicaal concept: http://www.slowtwitch.com/News/Project_ ... _1551.html
Zal de UCI ook wel vinden ben ik bang, die zijn niet zo megaand met dit soort leuke ideeen
Het voordeel is dat triathleten daar geen last van hebben. Quintana Roo is een triathlonmerk, wat op zich best een gedurfde keuze is, maar het levert wel mooi spul op!
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 03 mei 2008 17:21
Ik ben bezig met de opbouw van een Cervelo P2 ik ook dat ik alle onderdelen deze week nog binnen krijg dat ik kan beginnen met hem in elkaar te steken.
Cervelo S2-Sram red-3T-Zipp 404/Fulcrum zero\'s
beste ,
Welke maat kan ik het beste nemen voor mijn nieuwe tijdritfiets .
(ik zit nu in ridley maat l en pinarello maat 57.5 )
hoeveel kleiner moet ik de tijdritfiets nu nemen .
hierbij de specs .
[img=http://img691.imageshack.us/img691/4467/tabelhc.jpg]
Welke maat kan ik het beste nemen voor mijn nieuwe tijdritfiets .
(ik zit nu in ridley maat l en pinarello maat 57.5 )
hoeveel kleiner moet ik de tijdritfiets nu nemen .
hierbij de specs .
[img=http://img691.imageshack.us/img691/4467/tabelhc.jpg]
Zag dat Sensa nu ook tijdritfietsen levert. Een alumunium model, de crono:
klik
en een carbon model:
klik
Aluminium variant ziet er best leuk uit. Het zal wel niet de lichtste zijn. Kabels lopen wel binnendoor, leuke voorvork. Met een paar cosmics erin heb je voor rond de E 2000 een leuk karretje.
De variant in het carbon, is een modelletje wat ik wel vaker voorbij zie komen. Ik vraag me af of die Sensa van een betere kwaliteit is dan de no-name chinese variant. Ze gebruiken overduidelijk dezelfde mal, maar zouden ze bij Sensa (in china uiteraard) dan beter carbon, techniek gebruiken/inzetten?
Vind het interessante opties. De gewone racefietsen van Sensa worden altijd als goed beoordeeld.
Zou het wat zijn?
klik
en een carbon model:
klik
Aluminium variant ziet er best leuk uit. Het zal wel niet de lichtste zijn. Kabels lopen wel binnendoor, leuke voorvork. Met een paar cosmics erin heb je voor rond de E 2000 een leuk karretje.
De variant in het carbon, is een modelletje wat ik wel vaker voorbij zie komen. Ik vraag me af of die Sensa van een betere kwaliteit is dan de no-name chinese variant. Ze gebruiken overduidelijk dezelfde mal, maar zouden ze bij Sensa (in china uiteraard) dan beter carbon, techniek gebruiken/inzetten?
Vind het interessante opties. De gewone racefietsen van Sensa worden altijd als goed beoordeeld.
Zou het wat zijn?
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Zou geen 2000 euro uitgeven voor een alu sensa tijdritfiets. Er zijn betere merken die voor hetzelfde geld mooier spul kunnen leveren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het carbon model kost €1650, lijkt me toch wel een scherpe prijs.
@Furk, die frames uit dezelfde mal zijn 9 van de 10 keer ook hetzelfde. Bij Sensa lopen echt echt geen composiet deskundigen rond. Ze kopen die frames gewoon van die Chinezen, je betaald iets meer als je ze zelf koopt. Maar daar krijg je makkelijke garantie voor terug.
@Furk, die frames uit dezelfde mal zijn 9 van de 10 keer ook hetzelfde. Bij Sensa lopen echt echt geen composiet deskundigen rond. Ze kopen die frames gewoon van die Chinezen, je betaald iets meer als je ze zelf koopt. Maar daar krijg je makkelijke garantie voor terug.
Zeer mooie slow motion beelden van de toppers en hun positie op de fiets
http://www.xtri.com/features_display.as ... 21&xref=xx
http://www.xtri.com/features_display.as ... 21&xref=xx
Even interessant is de jaarlijkse Kona Bike Count: http://lavamagazine.com/features/kona/b ... z11s2Yh9kH
Ik reed met een Cervélo, Zipp wielen, Profile stuur, Fi'zi:k zadel en SRM powermeter... blijk ik dus compleet een mainstream Kona-deelnemer![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik reed met een Cervélo, Zipp wielen, Profile stuur, Fi'zi:k zadel en SRM powermeter... blijk ik dus compleet een mainstream Kona-deelnemer
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Weet je ook eens hoe dat voelt;)