hi Jaeger, beter zal ik niet zeggen maar wel anders. zie ook volgende site:Jaeger schreef:@Mighty Bike Mike, kijk, eindelijk weer eens een foto.
Ik ken het crankstel wel van naam, maar wat is nou precies het bijzondere aan Rotor en waar staat 3D voor?
Is dit beter dan de FSA die erop zat?
http://www.rotorbike.com/nueva/holandes ... OMPACT.htm
Ik heb de Q rings omdat en daar zijn de meningen ook over verdeeld, mijn knie wat ontlast waar ik al een aantal keer aan geopereerd ben.
Het zal niet lichter zijn maar ik ga het gewoon een keer proberen.
Ik heb er nu 3 keer mee gereden en het is wel even wennen maar dat mijn mijn kont ook weer aan het carbon SMP zadel
Tevens staat het volgende op een site waar ik nog niet over kan oordelen.
http://www.rotor-shop.nl/contents/nl/d3 ... aties.html
Rotor Q-Rings geven je op de 4-uur stand, waar 90% van de volledige pedaalslag effectief wordt, het grootste ‘tandblad’ (vergelijkbaar 56-tands) en op het dode punt ( 6-uur) is de ‘bladgrootte’ ( 51-tands) aan het afbouwen. Zodat je makkelijk door de moeilijke momenten in de pedaalslag heen komt! Door deze zeer uitgebalanceerde bladvorm is het mogelijk om sneller te accelereren en een nog rondere pedaalslag te krijgen voor zowel de amateur als de professionals.
Carlos Sastre:
Dit is nu mijn 3e seizoen met de Rotor Q-Rings. Ik kom net wat makkelijker rond met de pedalen. Dat is waarschijnlijk net dat extra geweest waardoor ik in 2008 de Tour won. Ik ben blij dat ik toen zelf voor de Q-Rings heb gekozen!
Behalve Sastre gebruiken Marianne Vos, Theo Bos, Bas Diederen en nog vele anderen de Q-Rings. Kijk hiervoor ook op de "atleten-pagina".
Deze, in eerste instantie wat vreemd lijkende pedaalslag, is als je eenmaal bent gewend zo vloeiend en logisch! Al is er nog zoveel getraind op een zo goed mogelijke pedaalslag, de Rotor Q-Rings helpen je om het nóg beter te maken. Wat is er mooier en beter om zowel je training als je materiaalkeuze af te stemmen op het beste resultaat om zodoende de concurrent te snel af te zijn!
Behalve het grote voordeel: “Betere krachtverdeling tijdens de pedaalslag” heeft de Rotor Q-Ring nog een hele positieve spin-off, nl: Door de betere krachtverdeling worden de spieren beter en constanter getraind. De triatleten hebben hier dubbel voordeel nl: Het verschil tussen “loopbenen” en “fietsbenen” wordt door de Q-Rings een stuk kleiner!
De bijgevoegde montage instructie geven een standaard instelling. Maar zoals het ook met zadels is, zo is het ook met de Q-Ring. Niemand is standaard. Per fietser verschilt het waar zijn sterkste punt zit in de pedaalslag. Na de gewenningsperiode ( zie trainingsschema) kan je het per persoon fijn afstellen. Daarom hebben de Rotor Q-Rings zoveel monteergaten in de bladen zitten.
Ik laat tzt wel even weten hoe het rijdt