Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 15 mar 2012 21:04

Jaeger schreef:@Mighty Bike Mike, kijk, eindelijk weer eens een foto.
Ik ken het crankstel wel van naam, maar wat is nou precies het bijzondere aan Rotor en waar staat 3D voor?
Is dit beter dan de FSA die erop zat?
hi Jaeger, beter zal ik niet zeggen maar wel anders. zie ook volgende site:
http://www.rotorbike.com/nueva/holandes ... OMPACT.htm

Ik heb de Q rings omdat en daar zijn de meningen ook over verdeeld, mijn knie wat ontlast waar ik al een aantal keer aan geopereerd ben.
Het zal niet lichter zijn maar ik ga het gewoon een keer proberen.
Ik heb er nu 3 keer mee gereden en het is wel even wennen maar dat mijn mijn kont ook weer aan het carbon SMP zadel
:x
Tevens staat het volgende op een site waar ik nog niet over kan oordelen.
http://www.rotor-shop.nl/contents/nl/d3 ... aties.html

Rotor Q-Rings geven je op de 4-uur stand, waar 90% van de volledige pedaalslag effectief wordt, het grootste ‘tandblad’ (vergelijkbaar 56-tands) en op het dode punt ( 6-uur) is de ‘bladgrootte’ ( 51-tands) aan het afbouwen. Zodat je makkelijk door de moeilijke momenten in de pedaalslag heen komt! Door deze zeer uitgebalanceerde bladvorm is het mogelijk om sneller te accelereren en een nog rondere pedaalslag te krijgen voor zowel de amateur als de professionals.

Carlos Sastre:
Dit is nu mijn 3e seizoen met de Rotor Q-Rings. Ik kom net wat makkelijker rond met de pedalen. Dat is waarschijnlijk net dat extra geweest waardoor ik in 2008 de Tour won. Ik ben blij dat ik toen zelf voor de Q-Rings heb gekozen!

Behalve Sastre gebruiken Marianne Vos, Theo Bos, Bas Diederen en nog vele anderen de Q-Rings. Kijk hiervoor ook op de "atleten-pagina".

Deze, in eerste instantie wat vreemd lijkende pedaalslag, is als je eenmaal bent gewend zo vloeiend en logisch! Al is er nog zoveel getraind op een zo goed mogelijke pedaalslag, de Rotor Q-Rings helpen je om het nóg beter te maken. Wat is er mooier en beter om zowel je training als je materiaalkeuze af te stemmen op het beste resultaat om zodoende de concurrent te snel af te zijn!

Behalve het grote voordeel: “Betere krachtverdeling tijdens de pedaalslag” heeft de Rotor Q-Ring nog een hele positieve spin-off, nl: Door de betere krachtverdeling worden de spieren beter en constanter getraind. De triatleten hebben hier dubbel voordeel nl: Het verschil tussen “loopbenen” en “fietsbenen” wordt door de Q-Rings een stuk kleiner!

De bijgevoegde montage instructie geven een standaard instelling. Maar zoals het ook met zadels is, zo is het ook met de Q-Ring. Niemand is standaard. Per fietser verschilt het waar zijn sterkste punt zit in de pedaalslag. Na de gewenningsperiode ( zie trainingsschema) kan je het per persoon fijn afstellen. Daarom hebben de Rotor Q-Rings zoveel monteergaten in de bladen zitten.

Ik laat tzt wel even weten hoe het rijdt

heinrich
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2006 20:04

heinrich 18 mar 2012 08:54

Het Caad10-4 rival frame vind ik zeer mooi (brushed aluminium). Weet iemand of het ook mogelijk is dit frame apart te bestellen of is het beter de complete fiets te bestellen en de rival groep los te verkopen? Het kleurschema is volgens mij alleen in de US te verkrijgen: http://www.cannondale.com/2012/bikes/ro ... ival-20059" onclick="window.open(this.href);return false;

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 18 mar 2012 09:04

heinrich schreef:Het Caad10-4 rival frame vind ik zeer mooi (brushed aluminium). Weet iemand of het ook mogelijk is dit frame apart te bestellen of is het beter de complete fiets te bestellen en de rival groep los te verkopen? Het kleurschema is volgens mij alleen in de US te verkrijgen: http://www.cannondale.com/2012/bikes/ro ... ival-20059" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat heel moeilijk worden. Alleen in de US te leveren. Je kunt eens proberen bij RWP in De Bilt.
What makes the boat go faster?

ronaldh
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:35

ronaldh 20 mar 2012 00:27

Ook maar even hier plaatsen. Vandaag voor het eerst mee gefietst en hij doet et !

Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 mar 2012 07:01

Fiets is niets mis mee maar wellicht zou een ander merk met een kortere bovenbuis hier beter zijn geweest. De relatief korte non setback zadelpen i.c.m. de hoge stand van het stuur (en niet extreem lange stuurpen) duiden hier wel op. Beter was het geweest om voor een iets meer Sloping frame met een iets kortere bovenbuis (e.v.t. langer balhoofd) te kiezen.
Beetje het gevolg van het feit dat cannondaler ss redelijk op wedstrijden is gericht en dat voor al het andere gebruik enigszins pas moet worden gemaakt.
Anyway, het kan allemaal nog net en het belangrijkste is dat jij er lekker op zit.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 20 mar 2012 07:33

ronaldh schreef:Ook maar even hier plaatsen. Vandaag voor het eerst mee gefietst en hij doet et !

Afbeelding
Mooie fiets Ronaldh! Niks mis met de setting hoor.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 20 mar 2012 07:35

Ondertussen staan er een dikke 700 km op de SS EVO. Gisteren nog 125 km's in 't (koude) zonnetje. Wat me aangenaam verrast is dat de Schwalbe Ultremo ZX bandjes duidelijk minder snel slijten dan de Michelin Pro Race 3 waar ik tegenwoordig mee reed. De Ultremo is nog mooi rond na die 700 km's, een Pro Race vertoont achteraan dan al een plat vlak.

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 20 mar 2012 08:05

@ronaldh Mooie fiets! Wielen staan 'm ook goed! Heb niet zoveel verstand van settings, maar lijkt best om mijn afstelling welke na een zorgvuldige meting door FM zo is afgesteld.
Lijkt me dus prima!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5002
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 mar 2012 08:13

@ronaldh: mooie kar zeg! Cosmics staan er goed in. Oja, omdat er altijd iets valt aan te merken... zelf had ik zadel en stuurlint gelijke kleur gedaan. ;-)

GBJ Hillman 2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09

GBJ Hillman 2 20 mar 2012 08:30

ronaldh schreef:Ook maar even hier plaatsen. Vandaag voor het eerst mee gefietst en hij doet et !

Afbeelding
Is dat een framemaatje 60?
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

ronaldh
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:35

ronaldh 20 mar 2012 08:48

Yep, 60. Ik rijd overigens al jaren in deze setup (caad9) en heb erg korte benen. Lengte en zadelpen zijn bewust.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 mar 2012 12:23

Stuurpen lijkt me gewoon 12cm? Niet overdreven veel spacers. Als het goed is, is de setback van het zadel aan de benen van de berijder aangepast en niet aan de lengte van het frame. Dan zie ik niet direct waarom een ander frame beter zou zijn. Een mooie fiets is het zeker! Nog net een tandje mooier met wit zadel of zwart stuurlint.. ;)

Plaats reactie