Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
01 jul 2009 01:41
colnagofreak schreef:Nee, natuurlijk ga je niet harder rijden op een Prince!!!
Je voelt wel dat "elke trap raak is" maar dat geldt voor ieder frame wat voldoende stijf is, en wat lichter van gewicht is, zeg maar onder de 7,5 kg.
Wielen doen ook veel voor een fiets, hoe lichter de wielen, mits dit niet ten koste gaat van de stijfheid hoe meer het accelereert.
Helaas ben je dit gevoel na een week kwijt en voelt de fiets weer gewoon aan.
Dit hoeft dus niet perse een frame van 3.000 of meer te zijn!
Helemaal mee eens. Een fiets went snel. Je voelt het verschil pas weer als je met minder materiaal rijd.....
-
adroit
- Forum-lid
-
Contact
adroit
01 jul 2009 19:28
Vergeet niet de verzendkosten van Flarer, die liggen gemiddeld rond de 90 euro.
Je kunt in NL wel blijven speuren maar voor deze prijs ga je in NL niet slagen, het enige wat je jezelf moet afvragen is of je wel in Italie wilt kopen. Dit is niets ten nadele van Flarer want dat is een keurige zaak, maar kun je zelf sleutelen ??
-
pinarelloparis3
- Forum-lid
pinarelloparis3
01 jul 2009 19:29
weet er al iemand wat de nieuwe kleuren zullen zijn van de fp3 .Of zijn er al foto's in omloop?
-
dalmatino
- Forum-lid
dalmatino
01 jul 2009 19:59
adroit schreef:Vergeet niet de verzendkosten van Flarer, die liggen gemiddeld rond de 90 euro.
Je kunt in NL wel blijven speuren maar voor deze prijs ga je in NL niet slagen, het enige wat je jezelf moet afvragen is of je wel in Italie wilt kopen. Dit is niets ten nadele van Flarer want dat is een keurige zaak, maar kun je zelf sleutelen ??
Incl verzendkosten 1350. Nog steeds veel goedkoper dan waar dan ook in NL. Ik verwacht echter wel dat hier nog belasting bij komt, het blijft te mooi om waar te zijn:) Maar mocht het inclusief belasting zijn heb ik inderdaad een uitdaging:) Sleutelen aan auto's kan ik redelijk maar een groep afstellen heb ik geen kaas van gegeten:) Ik wacht nog rustig de reactie af van Flarer.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
01 jul 2009 20:29
Dalmatino schreef:Ik verwacht echter wel dat hier nog belasting bij komt, het blijft te mooi om waar te zijn:)
Vergeet de wisselkoers op de Italiaanse lire niet t.o.v. de gulden en de douane aan de grens (dit is zo
1972)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
michielh
- Forum-lid
michielh
01 jul 2009 21:36
Inderdaad, van belastingen ed. is volgens mij geen sprake (mits het geen alcohol of sigaretten
betreft). Vrij verkeer van goederen heet zoiets.
Raalte - Nijmegen - Tiel
-
lte
- Forum-lid
lte
01 jul 2009 21:38
Prijzen Flarer altijd incl. BTW invoer etc is binnen Europa mbt.
Heb afgelopen jaar met bijzonder veel plezier (niet alleen vanwege de veel lagere prij's) een hele mooie Prince bij hen aangeschaft.
Een aanrader!
Ciao! Erno
Is Qui Est, Is Qui Non Est Consectatur
-
olleranip
- Forum-lid
olleranip
01 jul 2009 21:44
nofuturekid schreef:Prachtige fiets die Dogma, evenals de Prince trouwens.
Toch krijg ik bij deze fietsen al snel een beetje een sneu gevoel als je niet een echte topper bent. Afgelopen week tijdens het beklimmen van de Galibier zag ik er weer 1:
Een man van midden 40 met een gloednieuwe Prince met superrecord afmontage. Ook had hij een bijbehorend Pinarello pak waardoor je al ongeveer 300 hoogtemeters lager kon zien dat er een Pinarello de berg opreed (nou ja, kroop). Gezien de enorme buik had het gekund dat hij een extra helm onder zijn shirt had, maar denk eerder dat hij iets teveel van het leven had genoten. Natuurlijk fantastisch dat deze man uberhaupt de uitdaging van een Galibier beklimmen aangaat, maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis.
En moet je die man hier naast Boonen zien, dat kan dan helemaaaal niet!!
[img=
http://www.hbvl.be/imgpath/assets_img_g ... _460x0.jpg]
-
maurice
- Forum-lid
maurice
01 jul 2009 22:42
Ach laat de veertigers toch lekker dure fietsen kopen. Het is goed voor de handel en wanneer deze het toch minder leuk vindt als dat het hem leek, heb jij de kans om voor een leuke prijs dit juweeltje over te nemen. Toch?
Nog 8 dagen en dan word ik........................ 40!
Niets is wat het lijkt..
-
michelvd
- Forum-lid
michelvd
01 jul 2009 23:54
de zwarten schreef:Dalmatino schreef:Ik verwacht echter wel dat hier nog belasting bij komt, het blijft te mooi om waar te zijn:)
Vergeet de wisselkoers op de Italiaanse lire niet t.o.v. de gulden en de douane aan de grens (dit is zo
1972)
Geen verkeerd woord over 1972 he, dat is mijn geboortejaar. Hé wacht, dan ben ik ook bijna aan een Pinarello Prince toe. Ik ga maar vast sparen......
-
flores
- Forum-lid
flores
02 jul 2009 00:07
Heb mijn Pinarello verkocht nadat ik de veertig al enige jaren voorbij was...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
herera
- Forum-lid
herera
02 jul 2009 00:21
Olleranip schreef:En moet je die man hier naast Boonen zien, dat kan dan helemaaaal niet!!
Die man is wel vijfvoudig tourwinnaar en vijfvoudig winnaar van ronde van Italie, over de rest van zijn overwinningen maar niet te spreken. Voorlopig doet Boonen hem dit niet na.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."