Titanium fietsen
Ik vind het een heel mooi en geslaagd fietsje.wido schreef:Ik probeer het een beetje te combineren: ik moet het mooi vinden, het moet betaalbaar zijn (lang leve MP !!) en zo laag mogelijk in gewicht. Die laatste twee bijten elkaar natuurlijk vaak.jsparie schreef: Of het nu 7,3 of 7,0 kilo weegt zou mij voor een titanium fiets niet uitmaken. De allerlichtste fiets krijg je toch niet. Wil je toch lichter dan vraag ik me af wat de voorvork weegt. Daar kun je vaak ook een paar honderd gram op besparen.
PS. De vork is 325 gram, daar valt niet veel meer op te winnen. Op het stuurlint valt meer te bezuinigen (gewicht én geld), maar die blijft lekker zitten
Ik zou het lekker zo houden als ik jou was.
7,3 kg is natuurlijk prachtig bij een frame van 1500 g, en een geringer gewicht ga je toch niks van merken.
Mocht je met alle geweld nog verder willen zoeken:
Met een carbon stuur win je comfort en ca. 100 g.
Die Durano's zou ik lekker oprijden en daarna door een fijnere band vervangen (ik ben er niet zo'n fan van).
knutmo schreef:€10,500 ex btw.Arno357 schreef:Ik kwam laatst een titanium Spijker tegen, carbon wielen/velgen met tubes,leren handvaten, recht stuur, vreemd crankstel , kortom apart geval volgens mij.Weet iemand er iets over te vertellen.
MVG Arno
"De Aeroblade heeft topfietsfabrikant Koga samen met Spyker gemaakt, de Nederlandse bouwer van exclusieve high-tech sportwagens.
Handgemaakt met een frame van titanium, waardoor de fiets slechts 12,8 kg weegt. Luxe Hulshof lederen grepen en zadel.
En nog meer van dat soort fijne details. In een beperkte oplage van 50 stuks verkrijgbaar voor 10.500 euro."
Do not CROSS the road!
- thestudent
- Forum-lid HC
Slechts 12.8 kg welke idioot heeft dat getypt. Dat ding is zwaarder dan mijn allereerste koga alu racefiets ( alu frame + vork ) lompe wielen ( 32 spaaks 105 naven cxp33) die ik kocht voor een euro of 300. Dat ding woog een behoorlijke 11.5kg. Hoe kan dat ding met carbon en titanium nou zwaarder zijn dan dat!. En ook nog eens 10.500 kosten. Ze moesten zich kapot schamen daar bij Koga, dat ze dit gedrocht voor spijker hebben gebouwd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ben het wel met je eens. Bandje(s) zijn trouwens inmiddels opgereden (klapband achter.......). Twijfel heel erg of ik er creme kleurige durano's op ga zetten. Lijkt me wel mooi, maar dan heb ik dus weer Durano's......loos schreef:Die Durano's zou ik lekker oprijden en daarna door een fijnere band vervangen (ik ben er niet zo'n fan van).
Het enige wat ik nog wil vervangen is de stuurpen. Ben inmiddels druk aan het "onderhandelen" met China.........
Dank voor jullie reacties !
Of verwen jezelf met Veloflex Master.mda1 schreef:Er zijn toch wel meer banden met bruine wangen dan durano's? Neem conti's... of vittoria's...wido schreef: Twijfel heel erg of ik er creme kleurige durano's op ga zetten. Lijkt me wel mooi, maar dan heb ik dus weer Durano's......
http://jedi-sports.de/Reifen/Reifen-Ren ... :2413.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent er iemand het merk Falkenjagd?
Er zijn duidelijk banden met Lynskey => Helix tubed buizen, tita zadelpen is identiek,...
http://www.falkenjagd-bikes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB frames zijn wel modern, met achteraan een X12 steekas van Syntace
Er zijn duidelijk banden met Lynskey => Helix tubed buizen, tita zadelpen is identiek,...
http://www.falkenjagd-bikes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB frames zijn wel modern, met achteraan een X12 steekas van Syntace
Ik had iets "extremers" in gedachten ........mda1 schreef:Er zijn toch wel meer banden met bruine wangen dan durano's? Neem conti's... of vittoria's...
-
- Forum-lid
Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door michiel1991 op 03 nov 2012 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.