Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 20 mar 2012 19:46

Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.

Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!

Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.

Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!

Kortom, ik ben blij met mijn keuze!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GBJ Hillman 2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09

GBJ Hillman 2 20 mar 2012 20:17

Jaeger schreef:Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.

Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!

Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.

Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!

Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
Nou zeker hoor, daar mag je best tevreden mee zijn met zo'n fiets!
Vind persoonlijk die wielen best staan, niet te "grof", veel rijplezier.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

GBJ Hillman 2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09

GBJ Hillman 2 20 mar 2012 20:22

ronaldh schreef:Yep, 60. Ik rijd overigens al jaren in deze setup (caad9) en heb erg korte benen. Lengte en zadelpen zijn bewust.
Ik vroeg het meer omdat ikzelf op een maat 60 caad9 rij ;). Denk er over hetzelfde als jij te doen, en dan wat onderdelen upgraden.
Probleem is echter dat ik qua kleur niet kan kiezen uit de zwart/witte uitvoering met Apex of de wit/zwarte met 105 :D
Nog eens over denken.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 22 mar 2012 14:42

GBJ Hillman 2 schreef:
Jaeger schreef:Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.

Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!

Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.

Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!

Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
Nou zeker hoor, daar mag je best tevreden mee zijn met zo'n fiets!
Vind persoonlijk die wielen best staan, niet te "grof", veel rijplezier.
Bedankt, wielen zijn inderdaad niet te grof, maar ik zou een setje Cosmics wel erg gaaf vinden.
Maar daar heb ik (nu) even het geld niet voor over.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 25 mar 2012 14:42

Sinds een paar jaar fiets ik op een cannondale CAAD3. Nu heb ik op Gran Canaria bij Fremotion een CAAD 10 gehuurd. Ik kan wat rijden betreft niet echt verschil tussen deze frames merken. Waar zit het verschil in rijden met deze 2 frames?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Caddywouter
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41

Caddywouter 25 mar 2012 16:10

Ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets de cannondale CAAD8 105 heeft mijn interesse gewekt.
Alleen heb ik niet erg veel verstand van fietsen. En zou enig advies zeker welkom zijn.

Ik vraag mij bv af, hoe is het met de wielset gesteld?

mvg

wouter

GBJ Hillman 2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09

GBJ Hillman 2 26 mar 2012 07:18

razenderoeland schreef:Sinds een paar jaar fiets ik op een cannondale CAAD3. Nu heb ik op Gran Canaria bij Fremotion een CAAD 10 gehuurd. Ik kan wat rijden betreft niet echt verschil tussen deze frames merken. Waar zit het verschil in rijden met deze 2 frames?
Volgens mij heb je in de tweede zin zelf het antwoord al gegeven.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 26 mar 2012 13:27

Waarom dan wel steeds nieuwe frames maken? Er zal toch ergens een verschil moeten zijn? ik denk bijv. aan gewicht, stijfheid.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Caddywouter
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41

Caddywouter 26 mar 2012 16:10

Kan iemand mij vertellen hoe de wielset van de cannondale CAAD 8 bevalt?

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 26 mar 2012 17:43

razenderoeland schreef:Waarom dan wel steeds nieuwe frames maken? Er zal toch ergens een verschil moeten zijn? ik denk bijv. aan gewicht, stijfheid.
Heel veel marketing mee gemoeid.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 26 mar 2012 17:44

Er staan nu een 1.050 km's op teller van de SuperSix EVO. Super tevreden over de fiets.

Maar dat SRAM schakelen, het blijft onwennig. Zeker als 't allemaal wat sneller gaat en er wat gespeeld wordt met de nodige vermoeidheid erbij. Nog al te dikwijls schakel ik op terwijl ik af bedoelde. :lol:
Die hendel doorduwen om af te schakelen blijf ik dikwijls vergeten. De talloze jaren van campa schakelen geraken er maar niet uit.
Wel is bij de SRAM dat vervelende tweede hendeltje (van de campa op de handgreep) weg. En da's wel positief! :)

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 26 mar 2012 20:56

jakkel schreef:Er staan nu een 1.050 km's op teller van de SuperSix EVO. Super tevreden over de fiets.

Maar dat SRAM schakelen, het blijft onwennig. Zeker als 't allemaal wat sneller gaat en er wat gespeeld wordt met de nodige vermoeidheid erbij. Nog al te dikwijls schakel ik op terwijl ik af bedoelde. :lol:
Die hendel doorduwen om af te schakelen blijf ik dikwijls vergeten. De talloze jaren van campa schakelen geraken er maar niet uit.
Wel is bij de SRAM dat vervelende tweede hendeltje (van de campa op de handgreep) weg. En da's wel positief! :)
Deze campa freak rijdt nu 2 weken met Shimano en moet zeggen dat het DI 2 super schakelt, was ff wennen maar gaat perfect :D
Er staan nu 750 km's op de teller en met die 3 T erganova kan ik lekker onder in de beugel rijden.
Ik ben tevreden ook met de Rotor 3D+ met Q rings.

Plaats reactie