Cannondale
Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.
Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!
Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.
Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!
Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.
Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!
Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.
Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!
Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09
Nou zeker hoor, daar mag je best tevreden mee zijn met zo'n fiets!Jaeger schreef:Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.
Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!
Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.
Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!
Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
Vind persoonlijk die wielen best staan, niet te "grof", veel rijplezier.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09
Ik vroeg het meer omdat ikzelf op een maat 60 caad9 rij . Denk er over hetzelfde als jij te doen, en dan wat onderdelen upgraden.ronaldh schreef:Yep, 60. Ik rijd overigens al jaren in deze setup (caad9) en heb erg korte benen. Lengte en zadelpen zijn bewust.
Probleem is echter dat ik qua kleur niet kan kiezen uit de zwart/witte uitvoering met Apex of de wit/zwarte met 105
Nog eens over denken.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
Bedankt, wielen zijn inderdaad niet te grof, maar ik zou een setje Cosmics wel erg gaaf vinden.GBJ Hillman 2 schreef:Nou zeker hoor, daar mag je best tevreden mee zijn met zo'n fiets!Jaeger schreef:Afgelopen weekend mijn nieuwe Cannondale Super Six 105 modeljaar 2011 opgehaald.
Ter vervanging van mijn Cannondale R600 (Caad 5) uit 2003. Dickhoff in Oosterwolde is leverancier.
Zaterdag meteen een rit van 80 km gemaakt. Had niet verwacht dat het zo’n verschil zou maken.
Bij mij in de buurt heb je de ‘knobbel’ bij ’t Harde, en daar merkte ik afgelopen zaterdag al een behoorlijk verschil.
In positieve zin welteverstaan!
Afstelling moet ik nog even bekijken. Zitten aardig wat spacers tussen.
Maar er tussenuit halen kan altijd natuurlijk. FM heeft hem nogal ‘comfortabel’ afgesteld.
Echter reed het super, en zat ik goed. Maar denk dat ik nog wel probeer om te rijden met 1 of 2 spacers minder.
Ik rij geen wedstrijden. Vandaar ook geen upgrade in wielen of ander materiaal.
Dit is meer dan prima!
Kortom, ik ben blij met mijn keuze!
Vind persoonlijk die wielen best staan, niet te "grof", veel rijplezier.
Maar daar heb ik (nu) even het geld niet voor over.
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Sinds een paar jaar fiets ik op een cannondale CAAD3. Nu heb ik op Gran Canaria bij Fremotion een CAAD 10 gehuurd. Ik kan wat rijden betreft niet echt verschil tussen deze frames merken. Waar zit het verschil in rijden met deze 2 frames?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41
Ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets de cannondale CAAD8 105 heeft mijn interesse gewekt.
Alleen heb ik niet erg veel verstand van fietsen. En zou enig advies zeker welkom zijn.
Ik vraag mij bv af, hoe is het met de wielset gesteld?
mvg
wouter
Alleen heb ik niet erg veel verstand van fietsen. En zou enig advies zeker welkom zijn.
Ik vraag mij bv af, hoe is het met de wielset gesteld?
mvg
wouter
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09
Volgens mij heb je in de tweede zin zelf het antwoord al gegeven.razenderoeland schreef:Sinds een paar jaar fiets ik op een cannondale CAAD3. Nu heb ik op Gran Canaria bij Fremotion een CAAD 10 gehuurd. Ik kan wat rijden betreft niet echt verschil tussen deze frames merken. Waar zit het verschil in rijden met deze 2 frames?
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Waarom dan wel steeds nieuwe frames maken? Er zal toch ergens een verschil moeten zijn? ik denk bijv. aan gewicht, stijfheid.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25 mar 2012 13:41
Kan iemand mij vertellen hoe de wielset van de cannondale CAAD 8 bevalt?
Er staan nu een 1.050 km's op teller van de SuperSix EVO. Super tevreden over de fiets.
Maar dat SRAM schakelen, het blijft onwennig. Zeker als 't allemaal wat sneller gaat en er wat gespeeld wordt met de nodige vermoeidheid erbij. Nog al te dikwijls schakel ik op terwijl ik af bedoelde.
Die hendel doorduwen om af te schakelen blijf ik dikwijls vergeten. De talloze jaren van campa schakelen geraken er maar niet uit.
Wel is bij de SRAM dat vervelende tweede hendeltje (van de campa op de handgreep) weg. En da's wel positief!
Maar dat SRAM schakelen, het blijft onwennig. Zeker als 't allemaal wat sneller gaat en er wat gespeeld wordt met de nodige vermoeidheid erbij. Nog al te dikwijls schakel ik op terwijl ik af bedoelde.
Die hendel doorduwen om af te schakelen blijf ik dikwijls vergeten. De talloze jaren van campa schakelen geraken er maar niet uit.
Wel is bij de SRAM dat vervelende tweede hendeltje (van de campa op de handgreep) weg. En da's wel positief!
-
- Forum-lid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54
Deze campa freak rijdt nu 2 weken met Shimano en moet zeggen dat het DI 2 super schakelt, was ff wennen maar gaat perfectjakkel schreef:Er staan nu een 1.050 km's op teller van de SuperSix EVO. Super tevreden over de fiets.
Maar dat SRAM schakelen, het blijft onwennig. Zeker als 't allemaal wat sneller gaat en er wat gespeeld wordt met de nodige vermoeidheid erbij. Nog al te dikwijls schakel ik op terwijl ik af bedoelde.
Die hendel doorduwen om af te schakelen blijf ik dikwijls vergeten. De talloze jaren van campa schakelen geraken er maar niet uit.
Wel is bij de SRAM dat vervelende tweede hendeltje (van de campa op de handgreep) weg. En da's wel positief!
Er staan nu 750 km's op de teller en met die 3 T erganova kan ik lekker onder in de beugel rijden.
Ik ben tevreden ook met de Rotor 3D+ met Q rings.