Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
wido
- Forum-lid
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47
wido
03 nov 2012 19:53
materialist schreef:Ik zou die mensen geloven en niets doen.
Live the dream!
Ik zou die mensen niet geloven en de fiets voor een prikkie aan mij verkopen !!
Tuurlijk is dit een echt titanium frame.
Even zoeken op google zou toch afdoende moeten zijn ??
Dit is een voorbeeld, maar er zijn talloze andere hits....
http://bikeridestories.blogspot.nl/2010 ... rains.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ridley orion
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
ridley orion
10 nov 2012 19:20
vandaag titanium borgini gekocht foto volgt nog
Hoe goed kan titanium tegen pekel ?
Heb er vandaag op gereden en heb hem als slecht weer fiets gekocht.
Maar vind het zonden als het titanium aangevreten wordt want hij rijdt nog lekkerder dan mijn carbon fiets.
Poets wel na elke rit
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
10 nov 2012 19:33
Titanium kan door bijna niets aangetast worden, daarom maken ze er frames van en hoeven die niet gelakt te worden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
ridley orion
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
ridley orion
11 nov 2012 19:05
vandaag gefietst op mijn Borgini, 55 km.
Fietst heerlijk, nog lekkerder dan mijn carbon fiets.
Afmontage shimano 105, aksium wielen voor de winter en voor de zomer komen er carbotech superlichte klimwielen op.
-
apexrider
- Forum-lid
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
- Locatie: Almere
apexrider
11 nov 2012 19:47
Ziet er goed uit! Lopen de derrie kabels binnendoor bij dit frame? Plaats nog even wat detailfoto's, de fiets staat nu wat ver weg.
-
flipke
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 aug 2007 16:29
flipke
12 nov 2012 15:36
Wat heeft de voorkeur: Oosters titanium of Russisch?
Ik ben van plan om een kader te laten maken bij:
http://www.jeronimocycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft hier iemand ervaring mee?
-
ridley orion
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
ridley orion
12 nov 2012 19:18
de derrie kabels lopen bij mijn borgini binnendoor daar ik niet meer met daglicht thuis ben
zal ik proberen ze in het weekend te maken de detail foto,s
-
apexrider
- Forum-lid
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
- Locatie: Almere
apexrider
23 nov 2012 20:34
Zojuist m'n nieuwe fiets opgehaald in Bruchem, het is een Gilbertson Allure geworden. Ik heb gekozen voor de sloping variant met traditionele zadelpen i.p.v. extended seat tube die ook verkrijgbaar is. Verder is de fiets opgebouwd met een SRAM Force groepset en Ritchey onderdelen die ik nog had liggen. De wielset (Kinlin XR 270, Sapim CX ray, Chris King R45) had ik al. De bidonhouders zijn nog in bestelling, het worden de ietwat zware Arundel Stainless Cages. Als de fiets rijklaar is, zal ik 'm nog even wegen.
Ik ben ook erg benieuwd naar het verschil t.o.v. mijn Lynskey Helix die ik natuurlijk nog altijd heb.
Laatst gewijzigd door
apexrider op 24 nov 2012 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Le Grimpeur
24 nov 2012 10:04
apexrider schreef:Zojuist m'n nieuwe fiets opgehaald in Bruchem, het is een Gilbertson Allure geworden... ...hier alvast een eerste foto.
Ziet er al vast helemaal niet verkeerd uit. Lijkt wel zo ongeveer dezelfde geometrie te hebben als de Lynskey. En waar worden deze frames geproduceerd, Verre Oosten of voormalige Oostblok?
60 x Ventoux
-
apexrider
- Forum-lid
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
- Locatie: Almere
apexrider
24 nov 2012 11:35
De geometrie wijkt toch wel wat af t.o.v. de Lynskey Helix. Zo is de bovenbuis wat langer (57 vs 55.7) en dat geldt ook voor de balhoofdbuis (17.5 vs 16.5), echter heeft de Lynskey een extern balhoofd en komt daar nog wat stack hoogte bij. Om één en ander toch gelijk te trekken heb ik nu een 110mm vs 120mm stuurpen en zitten er 25mm vs 10mm spacers onder de nok.
De frames worden gebouwd in Rusland, volgens mij is Gijs mede-eigenaar of aandeelhouder van een fabriek aldaar.
Het voornaamste voordeel van het Gilbertson frame is de prijs, deze is 1/3 van de frameprijs van mijn Helix. De Helix is wel weer een stuk lichter (volledige fiets ongeveer een kilo maar dat zit ook in de afmontage). Daarnaast heeft Lynskey wat meer in het oog springende details en gebruiken ze butted, tapered en twisted buizen. Ik heb wel het vermoeden dat de Gilbertson wat stijver en degelijker is.
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Le Grimpeur
24 nov 2012 12:11
@apexrider: Bedankt voor de (aanvullende) info, interessant! Het laswerk ziet er zo te zien ook netjes uit. En natuurlijk veel plezier met deze fiets! Ben ook benieuwd naar je praktijkervaringen t.z.t.
60 x Ventoux
-
wido
- Forum-lid
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47
wido
24 nov 2012 20:13
Mooi hoor die Gilbertson !!!
Hebben we er toch weer een "Hollandse" fietsenbouwer bij !!
Enige minpuntje (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) vind ik die gebogen staande achtervork. Ik zie hem liever recht, maar ja, het heeft ook tien jaar geduurd voordat ik gewend was aan sloping frames.....
Beetje conservatief typje blijkbaar.......